Kontrollrummet

hjälp börjar sjunga liknande nick cave

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
har känt tendesera komma men inte låtsat om dem utan trott att detta går över.
HAr i mitt hårdrockande liv varigt avogt inställ till både tom waits o nick cave, men efter 6 månader på detta på två olika forum försvinner mina försvar.
Det är ju roligt,,,, hjälp.
känner någon igen sig i detta eller är jag helt ensam :D
att leva är att dö


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
kan inte påstå att jag sjunger som ngn av dem.. jag håller mig mer till falsettstämmor och sånt..
tänk typ staying alive!! thats the shit!  :lol:
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Ja, du Ynot. Jag tycker att mycket av det som man har fördomar mot, alltså... nu började jag fel. Om man har fördomar mot något så försvinner dessa oftast när man sätter sig in i det. Ett bra sätt att lära sig att inte 'dissa' annan typ av musik är ju t ex att testa att spela in en cover på en låt som man egentligen inte gillar med eftersträvan att få samma sväng (förutsatt det finns sväng i originalet! :)) och sound. Det är fan inte alltid så lätt som man trodde o då kan man ju hålla munnen stängd innan man klagar nästa gång. Bara en tanke alltså... när man vågar sänka garden så är det inte alltid det förväntade slaget som kommer, det kan bli något betydligt trevligare. T ex en sensuell kram av en vacker och yppig kvinna som... nej. Nu räcker det.

Edit:
Dessutom tror jag att man kan klättra ytterligare några trappsteg i sin utveckling genom att glo lite på sånt som man inte vågat testa tidigare. Man skall inte begränsa sig själv, istället skall man våga och därtill våga misslyckas. Då har man en god chans att växa som människa. Låter kanske lite pretentiöst men så ser jag på det.
« Senast ändrad: 21.04.2007, 13:19:01 by Hellpig »


Utloggad berra_-

  • Lovande
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 385
  • My name is Manny Calavera!
    • Visa profil
kan inte påstå att jag sjunger som ngn av dem.. jag håller mig mer till falsettstämmor och sånt..
tänk typ staying alive!! thats the shit!  :lol:

 :lol: det är dom roligaste stämmorna  ^_^
Hälsa sa Hellsa


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
kan inte påstå att jag sjunger som ngn av dem.. jag håller mig mer till falsettstämmor och sånt..
tänk typ staying alive!! thats the shit!  :lol:

 :lol: det är dom roligaste stämmorna  ^_^
precis..  ^_^
har upptäckt att i alla produktioner som jag sjunger på sjunger jag falsett.. :lol:
o egentligen är jag bas!!
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
jag har upptäckt att i alla produktioner där jag sjunger så är det aldrig bra att jag ens försökte!

Så nu i min fördomsfullhet så sjunger jag inte längre...


Men Tom Waits,, Freddie Wadling,,, Nick Cave,,  Tycker personligen att du pendlar mellan Waits och Wadling i både röst och uttryck. Känslan sitter klockrent!

Nu kanske själva tråden inte skulle vara enbart en hyllning till din grymma röst?! Hur skall jag göra för att ens komma i närheten av att kunna spela in min egna sång och att någon säger annat än "Skaffa omgående en auto-tuner" eller "sången behöver jobbas på rätt mycket"??