Kontrollrummet

Undersökning

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad poppy

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 31
    • Visa profil
Hej!

Vi är nu i slutskeded av vårt examensarbete å ska försöka sammanställa en enkät med diverse frågor som har ett eller flera samband med vår examensuppsats.

Upskattar om ni tar er tid å fyller i enkäten.

tackar :)

http://tinyurl.com/c8gzn2


Utloggad musicpanda88

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 50
    • Visa profil
Har gjort den nu  :rolleyes: Var ju intressant, ska ni starta en community kanske?


Utloggad tsmalmbe

Med tanke på att detta är ett examensarbete och att ni bjuder in oss att svara på er enkät så kanske ni borde kolla över hur ni marknadsför er, trovärdighet och sådant brukar spela en faktor. Multipla skrivfel och blandspråk ger en ganska diffus bild av vad ni sysslar med. Är det på riktigt ett examensarbete, eller är det en "marknadsundersökning in disguise"?

Ni är välkomna att bjuda på enkäter och förfrågningar åt våra medlemmar på Kontrollrummet, men visa gärna i gengäld respekt för våra överenskomna instruktioner för postande av inlägg. T.ex följande: "TAGS: OBS! Använd endast tags vid demopostningar! Åtskilj varje tag med kommatecken." borde vara ganska entydigt.

Lycka till.



.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Jag tycker frågesidan är underlag för et community. Men dock är det rätt kasst med frågor, jag saknar alternativ överallt.

Vad skall den ge?
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad poppy

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 31
    • Visa profil
Med tanke på att detta är ett examensarbete och att ni bjuder in oss att svara på er enkät så kanske ni borde kolla över hur ni marknadsför er, trovärdighet och sådant brukar spela en faktor. Multipla skrivfel och blandspråk ger en ganska diffus bild av vad ni sysslar med. Är det på riktigt ett examensarbete, eller är det en "marknadsundersökning in disguise"?

Ni är välkomna att bjuda på enkäter och förfrågningar åt våra medlemmar på Kontrollrummet, men visa gärna i gengäld respekt för våra överenskomna instruktioner för postande av inlägg. T.ex följande: "TAGS: OBS! Använd endast tags vid demopostningar! Åtskilj varje tag med kommatecken." borde vara ganska entydigt.

Lycka till.

Denna enkät är skriven av oss som studenter vid Academedia Masters www.academedia.se och ska fungera som underlag för vissa slutsatser vi har kommit fram till under vårt arbete.  ( jag har tidigare skrivit en del inlägg här på kontrollrummet.com som har kommit till bra användning!, tack så mycket till er som besvarat dessa frågor )

Det vi har gjort under vårt examens arbete är research kring nuvarande musik marknad och framtida möjligheter, vad artister och lyssnare vill ha, mailintervjuer med artister, skivbolag och diverse communitys världen över mm.

Vi kommer att be artister i från olika forum i olika länder att besvara våra frågor.  Jag ber om ursäkt om stavning och gramatiken inte är perfekt.




Utloggad poppy

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 31
    • Visa profil
Jag tycker frågesidan är underlag för et community. Men dock är det rätt kasst med frågor, jag saknar alternativ överallt.

Vad skall den ge?


idag är enkäten ett underlag för att "kontrollera" att det vi har uppfattat e korrekt. Visst kan det saknas frågor å svarsalternativ, därför har vi en ruta längs ner där ni har möjlighet att tillgodose oss med annan information eller åsikter som ni vill att vi ska tänka på. Vi har fortfarande en månad kvar av vårt arbete.  Uppskattar all information och åsikter vi får utav er när det gäller musikindustrin och utveckling kring ämnet..

Att de e mycket frågor om communitys är för att det verkar vara nutidens sätt för både osignade och signade artister att nå ut med sin musik. :) Om ni har andra åsikter kring detta skriv gärna detta i vårat frågeformulär.



Utloggad Spartacus

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
Det var ju bara en crosscykel där och ingen enkät...