Forum > Färdiga produktioner
Dividend - Fractal
Dividend:
LÅTNAMN: Fractal
ARTIST/GRUPP: Per Rosqvist
GENRE: eklektisk (ihopsatt av 3 olika låtar från 2004-2005)
LÅTLÄNGD: 9:13
KOMPOSITÖR: Per Rosqvist
PRODUCENT: densamme
EV. MEDVERKANDE: Mahan, var till stor hjälp, även om jag kanske int fixat allt du sade ;) Även LH hade fina iakttagelser ;)
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3
Tja, vad anses? (Denna version känns mer och mer färdig)
Hmm, ändringarna är så många att jag inte orkar räkna upp dem... Den är 9 minuter nu trots en tempohöjning från 200 till 210.
Några nya teman. Tagit bort slask och trams.
Tack till Dåligt gehör för extensiv kommentar på ver6 och även till MrPhil...
Emulator:
Fy frallan så bra detta har blivit nu.
det finns en enda sak jag inte tycker är klockrent: pianot. Ljudet är lite sisådär på basen, och spelet blir för struttigt, framförallt på nån bluesaktig grunka.
men allt annat låter mtycket avvägt och snyggt spelat. (klickat)
Tycker den skall heta chineese fractal :D
återkomer om du vill med exakt vilka toner son blir fel i mina öron!
Dividend:
Visst, när som helst går bra.... (Att komma med kommentarer om vad som är strutsigt och grunkbluesigt :blink: :D
Brukar skriva ut dina bästa åsikter och klagomål på mina låtar så.... Feel welcome to typa ner dina tankar! ;)
mahan:
Ojoj, vilken njutning du har åstadkommit!
Lyssnar med lurar, fullständig konstertsalfeeling. :)
Betyder att verbet är i balans.
Några yttepytte detaljer, lite mera känsla i trummslagandet (3:36 o 4:23) och pianot (4:38) på sina ställen. OCh så stundom hörs ett knäpp när du "klipper" in instrument (typ 7:21) :rolleyes:
En grymt snygg helhet, lyssnat fyra ggr, btyder att jag slösat en halv timme av mitt liv på detta B), men det är värt lyssningen, varenda minut!
Lugnar både kropp o själ :)
Verkligt snyggt jobbat!
h. Johan
Light Head:
Jag har ju som sagt kommenterat låten tidigare, delar av den i alla fall.
Det är som vanligt väldigt bra, det jag inte gillar är timpani rollsen, som låter lite för "statiska".. Pianopartiet 3.56 är ju helt strålande. Det som är kul med dina låtar är att de är så förbannat inspirerande. Jag vill sitta framför en stor flygel och bara improvisera, sköna svepande melodier i allt sitt vemod. Vackert!!
Hoppas att de som lyssnar faktiskt försöker "promota" dina kompositioner! Det ultimata är ju fortfarande att få sätta notbladen i händerna på en fullt bestyckad orkester på något konserthus.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida