Forum > Färdiga produktioner
Eko - A miracle
Harmonica mike:
Tjenare.
Jo men detta är en rätt skön dänga..Misstänker att du har maxat filen i cubase,det ligger ett otrevligt digitaldistskimmer över alstret..Synd på så rara ärtor för det här är bra!
Inga övriga mix fel,liret helt ok - grymt bra sång insats också!
Här har du en riktig pärla men kolla konverteringen över till mp3:an,nåt galet är det..Mina lurar skriker av smärta för att inte nämna mina öron..Ja du hajar - fixa disteriet.
Skräckscenariot är att grundfilen är distad sönder,då får du göra en nyinspelning av alstret,det är låten värd.
Grymt bra detta Eko,helt klart en av dina bättre låtar i mina öron.
Mike
djonas:
Det här var skönt!
Damn jag minns de där Fostex maskinerna haha, those were the days. :D
Jag har nog själv en hel del grejer liggandes, när jag tänker efter, som man kanske skulle lägga över i cubase. :)
Jag tycker själva ljudbilden är hela tjusningen men låten, det behöver ju inte alltid vara så jäkla fett och tungt och komprimerat. :D
Skön lyssning!
// djonas
Eddi:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 03.05.2009, 22:14:11 ---Tjenare.
Jo men detta är en rätt skön dänga..Misstänker att du har maxat filen i cubase,det ligger ett otrevligt digitaldistskimmer över alstret..Synd på så rara ärtor för det här är bra!
Inga övriga mix fel,liret helt ok - grymt bra sång insats också!
Här har du en riktig pärla men kolla konverteringen över till mp3:an,nåt galet är det..Mina lurar skriker av smärta för att inte nämna mina öron..Ja du hajar - fixa disteriet.
Skräckscenariot är att grundfilen är distad sönder,då får du göra en nyinspelning av alstret,det är låten värd.
Grymt bra detta Eko,helt klart en av dina bättre låtar i mina öron.
Mike
--- Slut citat ---
Tack för den snälla motorsågningen eller ja det känns nästan som tvärtom. Ska kolla om det går att fixa till distningen - är rädd för att jag inte kan lägga om denna då jag saknar en del ljud i dag. Den här låten bara "rann" ur mig på ett par timmar när jag hittade den bakvända cymbalen kommer jag ihåg.
Eko
Eddi:
--- Citat från: djonas skrivet 03.05.2009, 23:00:07 ---Det här var skönt!
Damn jag minns de där Fostex maskinerna haha, those were the days. :D
Jag har nog själv en hel del grejer liggandes, när jag tänker efter, som man kanske skulle lägga över i cubase. :)
Jag tycker själva ljudbilden är hela tjusningen men låten, det behöver ju inte alltid vara så jäkla fett och tungt och komprimerat. :D
Skön lyssning!
// djonas
--- Slut citat ---
:D Tack Djonas - vore kul att höra några av dina Fostexlåtar innan den indiska eran antar jag.
Eko
Eddi:
Ny version uppe - förhoppningsvis lite mer sansad ljudmässigt.
Eko
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida