Kontrollrummet

Kalasdepartementet - Visa från Utanmyra

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Hej hej.
Följande låt är inspelad på ett rep med Zoom H4 live. Så som det är tänkt att låta live alltså. Syftet med inspelningen är som demo på hemsida och eventuell cd-skiva för att ragga spelningar. Funkar/funkar inte?

www.kalasdepartementet.se

LÅTNAMN: Visa från Utanmyra
GRUPP: Kalasdepartementet
GENRE: Folkjazz
LÅTLÄNGD: 2,55
KOMPOSITÖR: Text: Björn Lindroth, Musik: trad
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3

Låtlänk: Visa från Utanmyra

[mp3=200,20,0,left]http://www.bwmusic.se/swmusic/mp3-player/Songs/KalasDepartementet/KalasDepartementet_Visa_fran_utanmyra.mp3[/mp3]


Avslappnad

  • Gäst
Oj, denna har jag tragglat på pianot så att det tjongar om det.

Är efter första lyssningen lite tveksam, beror nog mest på att jag är uppvuxen med Jan Johanssons version av denna låt. Men med tanke på att låten är så otroligt känd, växer den säkert efter ett antal lyssningar.

Impad däremot är jag av ljudet på inspelningen, det är kalas! :)

Funkar den? Jo, det gör den, även om den i mina öron inte är "omedelbar".


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
Hej Wernborg
kul att få höra lite på riktigt musik  har själv skaffat en H4
och se där, det låter ju helt ok.
kanske inte som cd skivinspelning men till hemsidan som exempel helt ok eller tja
när ni ändå ska lira in för att lägga upp på er sida varför inte göra det lite mer uppmickat för att sedan mixa
det låter ju inte som det är allt för många ton källor.
live känsla blir det ju ändå om det är live så att säga

Lycka till med Kalasdepartementet

Mvh
 
https://soundcloud.com/olajegreus


Aettan

  • Gäst
Jo det funkar absolut. Kanske lite väl bluesigt anslag på sången, skulle nog välja en del andra toner att göra blåa istället men det är nog en smaksak.


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Nja,leaden surar en del..Bortser jag från det så funkar det fint.Inspelningsnerver kanske  :)
Förmodligen bättre live..

Bra känsla i liret och inte så pjåkig ljudbild med enkla medel.

Mvh
Mike


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Jag tycker det låter förträffligt. Bra upplösning och stereobild. Lite pålagt reverb kan jag ana, det låter för bra för att vara ett rum som fångats in. Jazz/folk är ju en skön genre, så jag tror det här kommer att funka bra.

[off-topic]Men jag har alltid tyckt att denna textförfattare borde skämmas - hur fanken kan man förstöra en så vacker melodi med en så usel text: "gångar mig förbi", "endast en gång" osv. Då är deklarationsblanketten mer lyriskt begåvad.[/off-topic]
DON'T PANIC


freddy

  • Gäst
Ballt, nytt band eller?

Imponerade ljudbild med så enkla medel. Jag tror också att det kommer funka för det som du tänkt.