Kontrollrummet

Viega - Rio

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad VIEGA

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
Tja,

Äntligen klar..  B) det har verkligen tat sin tid. Nu hade det suttit fett med lite feedback. Tar glatt emot synpunkter på ljudbilden och mixen.  ;)

mvh

LÅTNAMN: Rio
ARTIST/GRUPP: Viega
GENRE: klubb-sprängar
LÅTLÄNGD: 8:09
KOMPOSITÖR: jag
PRODUCENT: me
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3
LÄNK: http://www.speedyshare.com/359539887.html


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Riktigt skönt beat. Funktionsmusik. Ser stora blanka, polerade metallbord framför mig och vackra människor som dansar en och en runt omkring. Som klubbkväll på bårhuset ungefär. Ingen öl, bara drinkar med pinnar i. Som låt betraktat att lyssna på hemma är det totalt värdelöst för mig, men jag skulle digga det som ljudkuliss på lokal.

Bra!


Utloggad VIEGA

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 12
    • Visa profil

Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
irriterande. Länken funkar inte så man får vänta typ 11 minuter för att få ladda ner -nåt tjafs med att filen skulle räcka en timme bara?

lyssnar då:

Snyggt och prydlig lite percussioninfluerad loungemusik. Som bakgrund på club/utestället är det nog klockrent. tycker varje ljud har en definierad plats i ljudbilden, såväl panorerings- som eq- och rytmmässigt.


svepen runt 3.55 är snyggt insmygna, och rösterna efter 4:05 finfina.

LÅten är ju lite intetsägande för oss som lyssnar och inte varit med och gjort den. jag tror dock att den inte består av endast en ljudsmet utan att du lagt ner möda på varje del i den?  Känns som denna musik skulle växa om den fick gå på repeat ett par varv.....


Men som första intryck: proffsigt mixat och producerat. snyggt arr, men lite långtråkig.

:)
« Senast ändrad: 20.04.2007, 22:59:44 by Emulator »
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Tack för den Wernborg!  ;)

Allt är inte hitlistemusik som glimmar.  :P


Utloggad tsmalmbe

Intressant med stora gap i frekvensspektrat. Ger ett verkligen intressant sound. Stereobilden är lite väl bred, men det ger en känsla på samma gång. Vassa transienter, utan att jag får öronvärk - bra.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Inte för att jag vet nåt om denna stil men visst är det väl till dansgolvet den är ägnad? Som sådan kan jag inte tänka mig annat än att den funkar kanon, lite stroboskopi på detta och jag skulle garanterat vara snurryrslig resten av kvällen.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves