Kontrollrummet

djonas - Snubbel Bubbel_utkast

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Hej på er!
Jag brukar oftast posta "färdiga" låtar här på forumet men tänkte bryta den trenden nu. =)
Detta är ett utkast på en av de senaste låtarna jag håller på med.
Såga på! :)

Mvh / djonas
« Senast ändrad: 19.02.2016, 14:01:31 by djonas »
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Säljes:
1 Cubase
1 aukustisk gitarr
2 elgitarrer
1 bas
1 synth
en tamburin ingår vid snabb affär.

 :D Ja du Jonas om detta är ett utkast så är min bästa låt högst en kladd. Du kunde ha lurat mig med att det var en färdig låt i alla fall.
Hur sjutton gör du dom där drr drr drr på guran?

Äh det här är så snyggt så det är bara skam åt det.
 :D :D :D :D :D  :D 6 av fem möjliga.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
Tack för ett gott skratt Eko!

Ett mycket snyggt utkast, vet att den säkert kan låta ännu lite bättre men den är som sagt redan så bra så den skulle kunna gå som färdig.

Låten är riktigt skitbra helt enkelt.
Svårlyssnat instrumentalt annars tycker jag men icke i detta fallet!

 :)
http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
Hej JOnas

en tanke här i alla fall är tänk om du bara skulle hålla dig till sträng instrument o inte synta alls ... det skulle jag verkligen gilla.. dubba gittarer  o göra svepande mattor med gittarer o fixa in en bas som jobbar lite mot dig i detta kanke en tablas basist:)
lite mer centrala bombay ,,, lite skitigare typ..

allt gott

tony
att leva är att dö


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Säljes:
1 Cubase
1 aukustisk gitarr
2 elgitarrer
1 bas
1 synth
en tamburin ingår vid snabb affär.

 :D Ja du Jonas om detta är ett utkast så är min bästa låt högst en kladd. Du kunde ha lurat mig med att det var en färdig låt i alla fall.
Hur sjutton gör du dom där drr drr drr på guran?

Äh det här är så snyggt så det är bara skam åt det.
 :D :D :D :D :D  :D 6 av fem möjliga.
Eko
Hahaha tack Eko! :D :lol:
Roligt att du gillar det!
// djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
...lite mer centrala bombay ,,, lite skitigare typ..

Skönt sound och spel Djonas. Bra att du säger att det är ett utkast. Annars skulle jag tro att det är klart. Drivet är redan så bra det kan va, tycker ja. Kul att höra din mix med indiska tablas och stränginstrument.

Har du varit i Indien? Kanske centrala Bombay, stadsdelen Colaba? Ska man bo på Rex eller Stiffles hotel? Oavsett vilket, är det nära till "Gateway to India" där småkillarna säljer en tola afgan som i själva verket är svarta gummibitar, de försöker kränga till nya turister. Vi går inte på sånt där! Tiggarna ser extra hungriga ut, utanför restaurangen. De kan skilja på vilka som är turister eller resenärer. Hänger i klungor, flockas runt turisterna. Man försöker spela oberörd men de är proffs, ser rakt igenom sånt. Kan vara påfrestande det här. Dom kanske går härifrån om man ger några paisa? Eller så kan man ge ett leende, som visar att man vet, att man känner till reglerna bakom det pågående spelet. Ibland får man en liten huvudnickning tillbaka, knappt märkbar för den oinvigde och kanske ett stort brett leende. Det värmer. Man är på samma plats visar ömsesidig respekt. Men det tar tid att komma dit.

Eko, du är en pärla med din fullträffkommentar!
Happy new year!
« Senast ändrad: 01.05.2009, 09:07:28 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Låter finfint. Dom unisona utflykterna är speciellt häftiga.

Inne på samma linje som Ynot. Skippa piano och stråk. Allt annat låter helt autentiskt, men pianot är tämligen platt och stråkarna är fruktansvärda.  :lol:

Kankske stålsträngad akke istället för piano och kör istället för stråk. Finns ju många sångglada människor här.

Bra jobbat!!


Avslappnad

  • Gäst
Namaste!

Gillar detta! :) Blandningen av indiska rytmer och distade ghuror är synnerligen tilltalande, tycker jag. Har ganska okritiska öron fn, så jag köper låten rakt av. :)


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjohoo Jonas.

Ja vad säger man om detta..?

Utkast/skiss,visst - men färdigt så det skriker om det ljudmässigt.Möjligen lite "mufflig" bas om jag nu skall såga på nåt.Vet inte ens om det håller...
Eko sammanfattade det hela suveränt,du lirar och mixar i en helt annan division än oss vanliga dödliga.
Dina alster för mina tankar till Frank Zappa,så bra är det.Reinkarnation eller arvtagare,diskussions fråga - men så ser jag på dina alster.
Den indiska prylen som genomsyrar dina alster är ta mig fanken genial.Om man ser till gura liret,ja då skulle den gode Zappa höja på ögonbrynen.Bli inte mallig nu bara utan fortsätt i dina hjulspår och låt oss njuta av dina alster - sånt här kunde köpas på skiva på sjuttiotalet signerat Frans Z.
Numera står det djonas på konvolutet - och din tid kommer.

Kanon helt enkelt!

Mvh
Micael


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jomenvisst.

Hade som nån föregående talare, sett ett mer naket arr, med bara gitarr. Syntprylarna passar inte riktigt in. Kanske bara en fråga om andra instrument/ljud. Som det är nu kräver de uppmärksamhet.

Iofs bara en snabblyssning, och en snabbcomment på det. Så ta mina skriverier för vad de är. Gillar i vilket fall spelandet mycket. Intressanta indiska harmonier :D
Hur kommer detta intresse sig av?


Bra utkast, om man hade kunnat spela så :)



https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Har lyssnat igen - kan bara inte låta bli.
Så otroligt bra detta är ser fram emot den klara versionen :D
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
När jag lyssnade på en djonas-låt förra gången gjorde jag samma reflektion som Eko
och nu får man höra en till som trycker ner sjävförtroendet i skosulorna
Får försöka trösta sig med att det vore rätt tyst i skogen om bara de fåglar som sjunger bäst fick sjunga ....

Vad kan man säga - det är strålande, välspelat, kreativt, roligt, välljudande
Det är lite Zappa-aktigt till formen och gitarrspelet.


Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Tack för ett gott skratt Eko!

Ett mycket snyggt utkast, vet att den säkert kan låta ännu lite bättre men den är som sagt redan så bra så den skulle kunna gå som färdig.

Låten är riktigt skitbra helt enkelt.
Svårlyssnat instrumentalt annars tycker jag men icke i detta fallet!

 :)
Håller med där. =)
Riktigt skitbra gillas, hehe. ;)
Snart blir det samarbete igen Åsa. :)
// djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Hej JOnas

en tanke här i alla fall är tänk om du bara skulle hålla dig till sträng instrument o inte synta alls ... det skulle jag verkligen gilla.. dubba gittarer  o göra svepande mattor med gittarer o fixa in en bas som jobbar lite mot dig i detta kanke en tablas basist:)
lite mer centrala bombay ,,, lite skitigare typ..

allt gott

tony
Hmm...bra tanke där tony men det får nog bli på nästa låt för den här låten är i princip färdig i mitt huvud och det går inte att ändra på. ;)
// djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
...lite mer centrala bombay ,,, lite skitigare typ..

Skönt sound och spel Djonas. Bra att du säger att det är ett utkast. Annars skulle jag tro att det är klart. Drivet är redan så bra det kan va, tycker ja. Kul att höra din mix med indiska tablas och stränginstrument.

Har du varit i Indien? Kanske centrala Bombay, stadsdelen Colaba? Ska man bo på Rex eller Stiffles hotel? Oavsett vilket, är det nära till "Gateway to India" där småkillarna säljer en tola afgan som i själva verket är svarta gummibitar, de försöker kränga till nya turister. Vi går inte på sånt där! Tiggarna ser extra hungriga ut, utanför restaurangen. De kan skilja på vilka som är turister eller resenärer. Hänger i klungor, flockas runt turisterna. Man försöker spela oberörd men de är proffs, ser rakt igenom sånt. Kan vara påfrestande det här. Dom kanske går härifrån om man ger några paisa? Eller så kan man ge ett leende, som visar att man vet, att man känner till reglerna bakom det pågående spelet. Ibland får man en liten huvudnickning tillbaka, knappt märkbar för den oinvigde och kanske ett stort brett leende. Det värmer. Man är på samma plats visar ömsesidig respekt. Men det tar tid att komma dit.

Eko, du är en pärla med din fullträffkommentar!
Happy new year!
Tack MaxB!
Roligt att det gillas. Ska försöka färdigställa låten inom kort. Har lite svårt att få tid till musiken numera bara i den utsträckning som önskas.  :wacko:
// djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Låter finfint. Dom unisona utflykterna är speciellt häftiga.

Inne på samma linje som Ynot. Skippa piano och stråk. Allt annat låter helt autentiskt, men pianot är tämligen platt och stråkarna är fruktansvärda.  :lol:

Kankske stålsträngad akke istället för piano och kör istället för stråk. Finns ju många sångglada människor här.

Bra jobbat!!
Hej Wernborg!
Kul att du gillar unisonerna. =)
Roliga idéer helt klart vilket jag absolut ska testa, fast i nästa låt. :D
// djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Namaste!

Gillar detta! :) Blandningen av indiska rytmer och distade ghuror är synnerligen tilltalande, tycker jag. Har ganska okritiska öron fn, så jag köper låten rakt av. :)
Tack avslappnad!
Gött att du köper låten rätt av haha. Bra tecken. :D
// djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Tjohoo Jonas.

Ja vad säger man om detta..?

Utkast/skiss,visst - men färdigt så det skriker om det ljudmässigt.Möjligen lite "mufflig" bas om jag nu skall såga på nåt.Vet inte ens om det håller...
Eko sammanfattade det hela suveränt,du lirar och mixar i en helt annan division än oss vanliga dödliga.
Dina alster för mina tankar till Frank Zappa,så bra är det.Reinkarnation eller arvtagare,diskussions fråga - men så ser jag på dina alster.
Den indiska prylen som genomsyrar dina alster är ta mig fanken genial.Om man ser till gura liret,ja då skulle den gode Zappa höja på ögonbrynen.Bli inte mallig nu bara utan fortsätt i dina hjulspår och låt oss njuta av dina alster - sånt här kunde köpas på skiva på sjuttiotalet signerat Frans Z.
Numera står det djonas på konvolutet - och din tid kommer.

Kanon helt enkelt!

Mvh
Micael
Tjenare HM!
Tack för fina ord.  :wub:
Oj jämförelse med Zappa, den var ny men mkt uppskattad :D, han tillhör ju en av mina ikoner, helt klart, ju flippigare desto bättre. :D
Tack för lyssning!
// djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Jomenvisst.

Hade som nån föregående talare, sett ett mer naket arr, med bara gitarr. Syntprylarna passar inte riktigt in. Kanske bara en fråga om andra instrument/ljud. Som det är nu kräver de uppmärksamhet.

Iofs bara en snabblyssning, och en snabbcomment på det. Så ta mina skriverier för vad de är. Gillar i vilket fall spelandet mycket. Intressanta indiska harmonier :D
Hur kommer detta intresse sig av?


Bra utkast, om man hade kunnat spela så :)




Hmm...du tycker oxå att syntprylarna ska bort, ska jag kanske vika mig för massan....hmm nä inte denna gången hehe...på nästa låt kanske. :D
Intresset för indisk musik väcktes för ca 4-5 år sen så fick jag en tanke att blanda in det i mer västerlänsk instrumental hårdrock. :)
// djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Har lyssnat igen - kan bara inte låta bli.
Så otroligt bra detta är ser fram emot den klara versionen :D
Eko
:D den kommer, den kommer!!!
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
När jag lyssnade på en djonas-låt förra gången gjorde jag samma reflektion som Eko
och nu får man höra en till som trycker ner sjävförtroendet i skosulorna
Får försöka trösta sig med att det vore rätt tyst i skogen om bara de fåglar som sjunger bäst fick sjunga ....

Vad kan man säga - det är strålande, välspelat, kreativt, roligt, välljudande
Det är lite Zappa-aktigt till formen och gitarrspelet.



Hej cykeln!
Kul att du gillar den och kul att även du associerar till Zappa, kan ju bara säga att det är smickrande! :D
// djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
Tjena djonas
oj här har det pulats och fixats. hur snyggt som helst och vilket ljud och lir! tummar upp  :wub:
det låter redan DT prod och detta är bara ett utkast  :mellow:
man blir hur inpadd som helst av ditt inspelnings och mix kunnande
och givetvis liret

bra jobbat 

mvh  :)
https://soundcloud.com/olajegreus


Utloggad Memphis

  • Från List-tvåa till
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 714
    • Visa profil
Memphis recenserar:

Herr Djonas fortsätter med sin säregna, orginella och grymma musikstil. Detta alster sprudlar liksom ofta avancerad progg blandat med indisk färsk curry så det ryker. Även då det bara är ett utkast så hör man stor potential och den höga klass som han alltid har. TTG! Tunga tajta gitarrer, bra programerade trummoar med roliga taktarter (speciellt roligt då jag e trummis  ^_^) vilket får mina progg-ådror att rycka. Härlig spelglädje i de unisona solon som flyger fram i en våg av toner.

Schysst me andra ord! Kör på! :) Något mer än bara stråkarna i början skulle vara bra.. låter lite tunt där, dubba med något instrument eller två. Kanske flöjt och något i lite lägre register typ bas som spelar en oktav upp eller nått? Bara en tanke, har annars inget att påpeka. Skiitbra!

/Rececenten Memphis
« Senast ändrad: 04.05.2009, 00:46:19 by Memphis »


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil

Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Jösses. En riktig resa i vanlig ordning. Att du kan spela gitarr, arra och programmera är det ju inget snack om. (har väl aldrig varit? :D )

Däremot saknar jag lite mer bett, lite oväntade saker, lite skitigare o molligare framtoning. Och stråkarna i början MÅSTE det hända något med, för de låter för mycket som

preset #4 på nån halvdyr workstationsynth :D


Skitsnyggt, fast lite för slickt för min smak. Otroligt imponerande likt förbannat :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


freddy

  • Gäst
Inte så mycket att tillägga egentligen. Det mesta har sagts.

Men jag skulle önska att du lyfter fram gitarrspelet ännu mer och låter den programmerade orkester kompa dig, inte tvärtom. Nu känns det som att gitarren är ett av instrumenten i en orkester mer, vilket iofs hade funkat rätt bra om allt det andra inte var programmerat.

Alltså mindre datorjobb och mer gitarrspel.


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Finns inget att säga mer än att jag är imponerad!

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!