Forum > Färdiga produktioner
stajo & åsa - life keeps following
stajo:
LÅTNAMN: Life keeps following
ARTIST/GRUPP: stajo & åsa
GENRE: Ballad/pop
LÅTLÄNGD: 3:50
KOMPOSITÖR: stajo
PRODUCENT: stajo
MEDVERKANDE:
Åsa - Sång, kör-arr
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3
Hej ett tag sedan jag la upp en låt. Här är en liten en.
Jag lägger den under färdiga för den skulle kunna vara färdig men alla tips är ju välkomna.
Åsa och jag har skickat mp3'er mellan oss och mixat och haft oss men jag skruvar gärna lite till :).
Är det något som fattas? Klarar vi oss utan gitarr o trummor?
Eddi:
Underbar historia detta Stajo och ni klarar er bra utan trummor o gitarr - Åsa sjunger urfint (som vanligt) men här har vi ett litet problem anser jag. Din musik och hennes sång är helt ointegrerad det låter som om det är pålagt efteråt (vilket det ju i o f sig är) men ljudbilderna är helt olika. Fixa det och en tjusig ballad är skapad.
Eko
stajo:
Gott eko.
Vet inte riktigt om jag förstår, kanske är det pianot som brottas melodimässigt för mycket med sångstämman? Eller menar du att rummet inte är samma?
Tack för snabbt svar
/S
zorrow:
Oj va fint! Här saknas inga instrument. Gillar att det är rätt så avskalat. Åsa sjunger fantastiskt och stämmorna sitter som gjutna. Jag tycker att sången ligger bra i mixen i och med att det är en ballad där sången sticker ut lite (lite ovanpå). Övriga instrument är ju inte så diskantiga. La märke till att den är ganska "torr" men jag tycker inte det gör något. Det är nog bara fråga om tycke och smak kring mixar. Vackert och väl framfört!
Eddi:
--- Citat från: stajo skrivet 28.04.2009, 23:45:44 ---Gott eko.
Vet inte riktigt om jag förstår, kanske är det pianot som brottas melodimässigt för mycket med sångstämman? Eller menar du att rummet inte är samma?
Tack för snabbt svar
/S
--- Slut citat ---
Jepp rummet är inte detsamma
Eko
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida