Kontrollrummet

Caprice Arabe

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Ubbegubben

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 77
    • Visa profil
    • Fafner
LÅTNAMN: Caprice Arabe
ARTIST/GRUPP: Christoffer Karlsson
GENRE: Klassiskt
LÅTLÄNGD: 5:27
KOMPOSITÖR: Francisco Tarréga
PRODUCENT:
EV. MEDVERKANDE: Christoffer Karlsson
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3
http://www.box.net/shared/v49ni7l3yy

Hejsan! Skulle vilja ha lite feedback på den här inspelningen. Har spelat in den i studion, men sedan hände det någonting, så alla .aif filerna försvann och därför sabbades projektet. Hade dock som tur var bounce:at ut en .wave fil av det hela. Använde (tror jag) 5 mickar vid inspelningen, så jag minns inte hur nivåerna var satta, därför försöker jag nu lägga lite eq och sådant, men jag får inte till det. Tycker fortfarande inte att jag hittat vad jag letar efter. Vill ha lite mer värme och närhet i låten.
Kan dessutom bara mixa i hörlurar (BD DT250), eftersom jag är hemma. så det är svårt att få saker och ting bra.

Finns det någonting jag kan göra?

Mvh Christoffer
« Senast ändrad: 27.04.2009, 23:11:56 by Ubbegubben »


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jo det finns nånting du kan göra,lägg in en länk till låten  :)

Sorry,kunde inte hålla mig..

Vet ju att du kan lira så jag ser framemot att lyssna.

Mvh
Micael


Utloggad Ubbegubben

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 77
    • Visa profil
    • Fafner
Det går av någon anledning inte att redigera inlägget, den fastnar på loading :S

Här är länken iaf :)

http://www.box.net/shared/v49ni7l3yy


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Kanonbra spelat men dessvärre hörs det inte att det är en studioinspelning. Lite för surrigt faktiskt, en del glitchar finns med men det kan man överleva men den där snubben som sitter bredvid och klipper tånaglarna samtidigt är direkt irriterande.
Sorry inga kula ord men men....
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Ubbegubben

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 77
    • Visa profil
    • Fafner
Tack för svaren! Sitter och lyssnar på cykelns "Long for man" så jag är sådär mysigt glad som man kan vara en måndagskväll. Ville bara tillägga  :D

Detta var som sagt kvarlevan efter att den "riktiga" projektfilen gått i kras, så det är inte lätt att styra upp den ordentligt. Förstår faktiskt inte riktigt själv varför det surrar och har sig. Det kan vara stolen jag sitter på och spelar som är boven med nagelsaxen som du nämnde, Eko

Går det att göra någonting åt ljudfilen, eller måste jag helt enkelt göra en omtagning ? Det kanske är bäst med tanke på det är någon ton som spricker här och där <_<


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjenare.

Bra lirat.

Undrar om inte inspelningsvolymen på micken är för hög? Det brukar generera andra ljud som man inte vill ha med..Typ spolande kranar,stolsknarr,hundskall,hörlurssladdens skrapande mot guran,datorsurr etc..Nu hör jag inget(jo lite) av detta i din fil mera som ett exempel..

Sen kan du maxa(kompressor/limiter) lite på spåret i efterhand,så gör jag då jag spelar in min nylongura.En kondning snett in mot hålet,15-18 bandet nånting.Här brukar jag lägga lite extra möda för att inte få med bumlet.Kör du med en mixer före så kan du med fördel skära bort lite botten innan det går in.

Dessvärre så kan det bli svårt att rädda/fixa till din fil i efterhand.Missljuden får man leva med eller spela om allt igen.

Snyggt lirat som sagt.

Mvh
Micael