Forum > Demolåtar

It is time - Färdig nu kanske?? Nya versionen först i tråden!! 2009-06-14

(1/8) > >>

Kornstad:
Edit: Tog nu bort de två tidigare versionerna och lade in den nya först i tråden för enkelhetens skull.
        Hörde att arpeggiosynthen i reffen låg tokhögt i volym, så jag bytte ut mot en ny version med nedmixad volym.
        passade på att lägga till lite visk också.   Nästa vecka blir det sång!!  TJOHOO!!

Har även lekt lite lätt med side-chaining, fixat lite mer stereo effekter samt rythm grejer som kommer in i refrängen.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Tjenna,

Håller på att trixa och försöka lära mig att göra lite annat än vad man brukar.
Har därför slagit mig på att försöka göra en dance-låt.

Ljudet försvinner ibland på vissa kanaler, vilket kommer av ngt problem som jag inte löst ännu och frågan ligger öppen under "snabba svar", så just det behöver ni inte kommentera.  ;)

Annars tar jag jättegärna emot alla tips och idéer ni kan tänkas komma med.

Eddi:
Nej Kornis det måste vara nåt generalfel det går liksom inte att lyssna på detta. Jag hoppas och tror att det inte är avsiktligt?
Eko

Kornstad:
Ajaj...var det så illa dåligt?   :(
Eller menar du att det inte går att spela den? Funkar för mig.

Det skall på annan sång sedan och andrastämman skall jag sjunga in rätt, plus lite snyggare inledning och slut.

Eddi:
Nu sparade jag ner den och lyssnade och då lät det bra - riktigt bra. Vem sjunger? Tycker hon ska upp lite annars fullt dansös (skall ej utläsas som ETT ord)
På KR-spelaren får jag hela tiden två spruckna högtalare och en massa fasförskjutningar och oändligt massa glitchar - hela tiden - har jag aldrig varit med om faktiskt.

Eko

cykeln:
Det här är inte vad jag brukar lyssna på - vet inte ens vad Dance-låt är
men gillar refrängen - bra!
och sången kommer mer till sin rätt där - i versen är den lite för svag
Upp med sången generellt och "feta" till den (hur man nu gör det)
Kul att du provar nya marker!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion