Forum > Färdiga produktioner
Burnin Sven - Påt igen
Burnin Sven:
Ok drar på ett skott igen då blev lite osäker om man kanske inte fick posta remixer/covers här eller att man misstyckte på annat sätt så jag tog bort den. Sen har jag bara haft tid till sporadiska besök här.
Göran
Salala av Angelique Kidjo feat. Peter Gabriel
Göran alias Burnin Sven på elgura och bas samt trummor (ganska mycket programering då men lite är live lirat)
gjord 07
ca. 3.2 minuter lång
4 meg
färdig
http://realworldremixed.com/remix.php?remix_id=zRGDG4RLSuDHSNHP
Räcker det Anders?
DåligtGehör:
Har du gått med i deras band? ;)
Snygg gitarr du lagt. Skitsnyggt! Trummorna varsamt rullande klart godkänt! Kanske lite väl mycket väsande craschar ibland. Basen tänker jag inte så mycket på märker jag - men den gör sitt jobb utan ett krävande ego.
Vad är det för trummor?
Mikke:
Hehe. Roligt att du lägger ut detta...... men varför inte? Jag tycker om konceptet. Är lite svag för Worldmusic. Tycker du lyckats med dina gitarr och trumpålägg. Känns lite otajt mot slutet men inget major off. Smakfullt gjort. Gitarrljudet smälter in bra. Lyssnar i datorhögtalare och kan inte kommentera basen. När det gäller trummorna kanske man skulle önska att det var nåt mer "afrikanskt" trummljud med i den percusiva delen av arret. Bra jobbat! / Mikke
Burnin Sven:
Tja DG tackar och bockar det var snällt sagt. Jag spelar bara elguran, bas och lite trummor (som för övrigt är kära gamla EZ drummer). Nylonguran, hand percussion och sång kommer från samplepacket man får ladda hem, tror det bestod av 24 filer eller nåt. Orginallåten finns på deras downloadsida och är en jäkla bra ganska traditionell afropop låt om det finns nåt som heter så. Jo det crashar på lite :D och lite väl mycket kompressor på gitarrsolot men det är min signatur hehe så alla vet att nu är han igång igen. Tack ska du ha igen. Ha det bra
Göran
Burnin Sven:
Tack Mikke jag håller nog med faktiskt hela låten snubblar på gränsen att svänga ur men det är det som jag hänger upp det på så att säga. Fick den här idén att ta det åt retrohållet med lite jazz sväng och det i sig är lite märkligt för jag gillar inte jazz väldigt mycket direkt :D men så kan det gå. Nåväl till saken så det passar kanske inte in med mer percussion trummor/shaker/klocka än som faktiskt är med i min remix. Det var sån jäkla stereobredd på dom filerna oxå och iom att ville få det att låta live så valde jag att inte ta med mer av det från sample packet. Ha det bra måste dra till affären nu.
Göran
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida