Kontrollrummet

Burnin Sven - Påt igen

gäst · 26 · 7910

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Burnin Sven

  • Gäst
Ok drar på ett skott igen då blev lite osäker om man kanske inte fick posta remixer/covers här eller att man misstyckte på annat sätt så jag tog bort den. Sen har jag bara haft tid till sporadiska besök här.
Göran

Salala av Angelique Kidjo feat. Peter Gabriel
Göran alias Burnin Sven på elgura och bas samt trummor (ganska mycket programering då men lite är live lirat)
gjord 07
ca. 3.2 minuter lång
4 meg
färdig
http://realworldremixed.com/remix.php?remix_id=zRGDG4RLSuDHSNHP

Räcker det Anders?
« Senast ändrad: 21.04.2007, 03:13:45 by Burnin Sven »


DåligtGehör

  • Gäst
Har du gått med i deras band?   ;)

Snygg gitarr du lagt. Skitsnyggt! Trummorna varsamt rullande klart godkänt! Kanske lite väl mycket väsande craschar ibland. Basen tänker jag inte så mycket på märker jag - men den gör sitt jobb utan ett krävande ego.

Vad är det för trummor?


Utloggad Mikke

  • Anti RIAA
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 669
  • Mac e kul!
    • Visa profil
    • Midnight music
Hehe. Roligt att du lägger ut detta...... men varför inte? Jag tycker om konceptet. Är lite svag för Worldmusic. Tycker du lyckats med dina gitarr och trumpålägg. Känns lite otajt mot slutet men inget major off. Smakfullt gjort. Gitarrljudet smälter in bra. Lyssnar i datorhögtalare och kan inte kommentera basen. När det gäller trummorna kanske man skulle önska att det var nåt mer "afrikanskt" trummljud med i den percusiva delen av arret. Bra jobbat! / Mikke


Burnin Sven

  • Gäst
Tja DG tackar och bockar det var snällt sagt. Jag spelar bara elguran, bas och lite trummor (som för övrigt är kära gamla EZ drummer). Nylonguran, hand percussion och sång kommer från samplepacket man får ladda hem, tror det bestod av 24 filer eller nåt. Orginallåten finns på deras downloadsida och är en jäkla bra ganska traditionell afropop låt om det finns nåt som heter så. Jo det crashar på lite :D och lite väl mycket kompressor på gitarrsolot men det är min signatur hehe så alla vet att nu är han igång igen. Tack ska du ha igen. Ha det bra
Göran


Burnin Sven

  • Gäst
Tack Mikke jag håller nog med faktiskt hela låten snubblar på gränsen att svänga ur men det är det som jag hänger upp det på så att säga. Fick den här idén att ta det åt retrohållet med lite jazz sväng och det i sig är lite märkligt för jag gillar inte jazz väldigt mycket direkt :D men så kan det gå. Nåväl till saken så det passar kanske inte in med mer percussion trummor/shaker/klocka än som faktiskt är med i min remix. Det var sån jäkla stereobredd på dom filerna oxå och iom att ville få det att låta live så valde jag att inte ta med mer av det från sample packet. Ha det bra måste dra till affären nu.
Göran


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Får inte länken att funka MEN kan nästan ta gift på att jag kommenterat denna i ett mail till dig för någon vecka sedan. Återkommer!
/M
« Senast ändrad: 21.04.2007, 02:21:35 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Burnin Sven

  • Gäst
Tjena E fram med bägarn hehe men jag kanske strula bort mejlet :D men det är lugnt jag tar med den till Hamlet så plågar vi skiten ur alla i baren. Bara skojar lite  :D hoppas allt funkar fint inne i la stada.
Göran


Burnin Sven

  • Gäst
Det står som edit i mitt första inlägg nåt om att nån vän av ordning Anders vill ha ytterligare info i rubriken. Visste inte att andra kan gå in och editera mina inlägg, det kan vara helt ok behövs säkert men det syns ju så pyttelite. En spontan reflektion från min sida är nog att ska det funka på det viset här så måste man ju få en chans att överhuvudtaget lägga märke till det.
Göran


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Känner inte bandet från förut men liringen e ju helt skön. Manliga solisten har ypperlig röst. Vete tusan vilket språk, men funkar till enden. Lyssningen är knyckig, beror troligtvis på realworlsmixed.com? Släng upp låten här på KR.

Fin låt! :)


h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Tycker du får till riktigt snygga gitarrfigurer på elguran som passar bra in i karaktären och den övriga melodin.
Riktigt bra faktiskt.

Basen låter fyllig, mjuk och lagom mycket.

Skönt låtval också

När man bara lyssnar på låten och inte tänker på mixningen så måste det väl vara ett gott betyg?
www.myspace.com/staffanjonsson


Burnin Sven

  • Gäst
Tackar mahan och stajo ni är för snälla man blir lite glad att ni tar er tid, har faktiskt jobbat jäkligt mycket med den här. Missade deadlinen för tävlingen som vanligt men det är ju bara amatörmusik och jag tror inte den får komma med på nån skiva om jag ska vara ärlig.
Angelique Kidjo är en känd Afrikansk sångerska och bandet är säkert ett hop-plock av framstående Afrikanska musiker. Peter Gabriel är en ikon i branschen och före detta medlem av Genesis ett megastort band på sin tid. Numera så blandar han tydligen in ganska mycket av world musik element i sina låtar samt att han jobbar med worldmusik och artister från den gengren. Han driver för övrigt en av Englands förmodligen häftigaste studios så man blir lite salig när man får sätta tänderna i nått som han har gjort.
Orginalet skiljer sig ganska mycket från min remix försökte hålla den på banan så att säga. Många av dom andra remixarna går väldigt mycket åt electronica och dans hållet typ lite mera experimentellt. Jag kan verkligen rekomendera en halvtimmes lyssning där borta många av remixarna är riktigt riktigt kanobra.

Mahan man får inte ladda up dom bara länka det här är ju material från en skiva som dom släpper eller kanske redan har släppt (i hela världen så vitt jag förstår kan ha fel där iofs).
Göran


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
oj. bra detta.

trummor gitarr och bas ligger oerhört smakfullt inlagda...de passar ruskigt bra ihop med resten av låten!

Man glömmer bort att leta mixfel, vilket är bra :D


Blir fåordig nästa gång, men att det är såhär sömlöst integrerat med andra spår pekar i mitt tycke på att det är en kompetent herre bakom spakarna.


tack för att du delade med dig av denna :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Burnin Sven

  • Gäst
Fan Emulator nu rodnar man det var väldigt vänligt sagt, jag önskar bara att det vore sant men jag är bara en vanlig dödlig hobby musikmakare. Det lilla jag kan det har jag lärt av snälla människor som delar med sig av sina tips på siter som den här och genom att läsa Studios mixologi.
Göran



Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Låter för j-a bra Burnin! PG:s röst känner man ju igen och afro-rösterna förstår jag ju måste finnas där men vad i övrigt har du gjort själv och vad är med från början? Elgitarrsolot är suveränt tycker jag nån liten otajthet ok då men det smälter ju in kanon likaså gitarrslingan som kommer tillbaka. Säkert och kompetent hantverk.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Burnin Sven

  • Gäst
Tjena Equality tack ska du ha kul att du gillar den, när jag tänker efter så var det kanske faktiskt en snutt av den här som du fick eller?
Nylonguran, percussion, leadsång och körer är kvar från samplepacket som innehöll ca. 24 spår eller nåt. Elguror, trummor, bas och arr om man kan säga så är jag.
Tackar oxå Synth kul att du gillar den.
Göran


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Tjena Equality tack ska du ha kul att du gillar den, när jag tänker efter så var det kanske faktiskt en snutt av den här som du fick eller?
Nylonguran, percussion, leadsång och körer är kvar från samplepacket som innehöll ca. 24 spår eller nåt. Elguror, trummor, bas och arr om man kan säga så är jag.
Tackar oxå Synth kul att du gillar den.
Göran

Jo det var den.  Jäkligt bra proddat. Kan du inte prodda mina låtar?
Hörs
/Micke
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Burnin Sven

  • Gäst
Tjena igen såg inte ditt svar man fladdrar runt här i natten  :D var på väg ner i källaren till datorn har fått napp på ett collab på Mommas Buick men fan det börjar bli sent. Tack ska du ha igen finns det nån av oss som gör finljudande grejor så är det ju du så jag hade nästan tänkt och skicka över några skivor full med låtar för tillfixning :D. Bara skojar lite men att du låter bra det var inget skoj för så är det. Men det kanske låter lite bättre om mig ändå efter monitor inköpet, dom där monitorerna kanske gör mer än jag trodde. Nåväl dom är svåra i alla fall så det går inte på räls direkt. Kom och kolla och lyssna jag kan rekomendera ett köp eller nu kom jag påt nåt smart upp med dom på önske listan.
Göran


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
tycler iallafall du lät proffsig som få i denna grej. 

Jag tycker det är svåprt att få mina mixar att låta som "låtar". de lixom blir demos bara :(   

ok, om man har filer från PG kanske det blir lättare, men det proffsiga är ju att ditt låter lixom ingjutet så snyggt!


rodna på du bara, det kan det vara värt :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Burnin Sven

  • Gäst
Å tack ska du ha emulator det var nog bara tur för det hänger så mycket på hur jag får till basljudet när jag börjar lira in. Blir så jäkla känsligt iom att jag har bara billiga Behringer Mic 100 och  200 micpreampar och en lånad bas som ärligt talat ja du vet man ska nog inte ge över en 500:ing för den. Jag menar basen och en gura med för den delen måste sjunga alltså tonen måste svara och det blir ju jäkla svårt med billiga micpreampar och Vst pluggar. Ja sen måste man ju tända på idén oxå för då kan man ha tur och få fram en rytmik och melodi idé som gör att det leder vidare av sig självt. Sen är det ju bara som alla ni andra gör typ sitta i timmar och mecka.
Lyssna på mina andra låtar på min Sound Click så hörs det nog kanske att det bara va tur den här gången :D. Brukar få skäll för att låter lite si och så typ gillar man ju reverb  :D och sånt men här för första gången så har jag faktiskt lugnat mig med det. Nåja nu ska jag inte babbla mer det är nog godnatt. Tack igen
Göran


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Det här blir spännande...
Shit det låter ju grymt..Snyggt lirat på Guran.Blir tvungen att läsa igenom trådhuvud och övrigt för att få mig en helhets uppfattning.Jag förstår inte vad world remix är.. Har du hittat nån sait där man mixar/lirar om färdiga alster?


Edit:Efter att ha läst hela tråden så förstår jag.Grymt bra gjort G.

Mvh
MIcael
« Senast ändrad: 23.04.2007, 10:45:43 by Harmonica mike »


Burnin Sven

  • Gäst
Tack Micael kul att du gillar den. Nästa får vi stoppa dit lite munspel på har nog inte hört nån remix där ännu med munspel.
Göran


Utloggad emser

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 174
  • The Piano Has Been Drinking, Not Me.
    • Visa profil
As-coolt, känner mej total-låg och lycklig på samma gång.
Kolla in min version om du orkar.

http://www.realworldremixed.com/remix.php?remix_id=zUpYi5WkhKN9nRUX

/And


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tack Micael kul att du gillar den. Nästa får vi stoppa dit lite munspel på har nog inte hört nån remix där ännu med munspel.
Göran

Absolut Göran,munspel blir det.Hojta när det är dags..

Mvh
Micael


Burnin Sven

  • Gäst
Tja emser va skoj en remixpolare hoppar iväg och lyssnar omedelbums, skriver lite där oxå.
Göran


Burnin Sven

  • Gäst
Emser den sitter som en keps ut med din här du oxå jävla häftigt sväng du fick till. Den här måste dom höra helt enkelt.
Göran