Kontrollrummet

Zorrow - One Man

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
LÅTNAMN: One Man
ARTIST/GRUPP: Zorrow
GENRE: Metal
LÅTLÄNGD: 3:31
KOMPOSITÖR: Zorrow
PRODUCENT:
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3

Hej, första låten ut här för mig. Vore intressant att få feedback rörande mixning och ljudbild. Tack på förhand. :)


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Du vet vad jag tycker Zorrow :)
Har förövrigt en ny skiss på gång....
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Tjena Bengan, hänger du här oxå? Hur hinner du med det  :wacko: Kul att du har något nytt på G. Man kanske kan få vara med på ett hörn trots att jag var lite väl seg i leveranserna på Live on the run. Förresten har du lagt ut den här?

drLoop. Tack för kommentar. Ja, sången kanske inte är behållningen på denna. Den ligger lite för lågt för mig egentligen.


Utloggad Memphis

  • Från List-tvåa till
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 714
    • Visa profil
Yes!, mer metal på KR! :) Grymt intro! Bara smack på! Tung ljudbild.

Blir nyfiken på vad för utrustning du använt här. E gtarrerna stärkare eller mjukvara eller kanske kombination?

Sången var lite klen ja. På verserna funkade det bra men på refrängen ska det helst vara något med mer klös och riv i, märks mest på den långa ihållande tonen.

Snyggt och tungt! Najs. Jag slängde också upp en metal-låt här för ett tag sedan. Checka in den om du har lust. Buying too much heter den.

/Memphis

 
« Senast ändrad: 25.04.2009, 22:18:46 by Memphis »


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Snabbt marcherat Zorrow :D
Alltså hård eller metall röck är ju egentligen inte alls min bag men dina låtar går hem hos mig -jag tror att det är för att de är uppbyggda på det smarta sättet som de är och  att de har någon melodisk ådra som jag vägrar analysera publikt. Gillar denna och nja rösten kanske är lite svag i förhållande till det övriga som har en j-ligt bra paketering inte minst basen som är suverän, men det har jag överseende med i min lyssning.
Kul att lura hit dig.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Memphis, tack för lyssning och kommentar. Jag hatar långa menlösa intron :angry: så normalt fläskar jag på direkt. Gitarrerna är direktlinat via Pod xt... Man önskar att man fick köra en Marshallstack men grannarna skulle nog klaga en del då... Kollade in din låt. Den var ju urproffsig och kanonbra! Önskar jag kunde komma upp på den nivån...

Eko, tack för lyssning. Ljudet på basen är jag lite nöjd med själv :rolleyes: Har kämpat länge för att få till den men nu tycker jag att den sitter. Tack för att du "lurade" hit mig ;)


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Z: Japp - det är här och på det andra stället jag huserar. Mer hinns och orkas inte....hur som så finns vår låt bland de halvfärdiga alstren!....och så seg var du inte - hann ju inte mer än så själv heller! :)
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Inloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
låten riktigt bra
sången inte..........låter lite nerpitchad stonad ozzy...hör ju att du har det som krävs.
ta den en oktav högre på de flesta ställena..

tony


att leva är att dö


freddy

  • Gäst
Jag skriver under på det ynot säger ;)

Ett tillägg bara. Du borde tona ner dina Hetfield/Mustaine-avslutningar på sången, nu sjunger du så på nästan varje textrad, blir överdrivet och tappar effekt. Använd med måtta.

Jag syftar alltså på: Evviiiilll-ääääääähh osv.  B)


Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
Bra låt och bra spelat.
Allt smälter ihop lite väl mycket. Kanske skulle funka med lite torrare ljud, framförallt på trummorna.
 :P
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Zorrow man, you're here now. Greatly welcome!

Vilken häftig tyngd i låten. Superhäftiga ljud på alla instrument och det är tight som bara den.
Fan vad skönt det låter! Jag gillar vanligen inte den här typen av musik så mycket. Jag tror att du har smugit in den magi som behövs; det finns melodislingor som gör helheten intressant och instrumenten spelas omväxlande på olika partier. Spelar du allt själv utom trummorna?

Basen är så skön och i början av första versen kommer den fram ensam tillsammans med sången, perfekt!!!
I vers två leken gitarriffen med, blir bra dynamik på det här sättet.


Du får fyra av fem Zorrows från mig.

Lek vidare med sången (hur det nu ska göras) om inte rösten är den starkaste delen i låten...
Jag funderar på om det skulle passa att lägga ett eller två spår till där du nära mikrofonen viskar sången och panorerar ut det på båda sidorna. Om det ligger i nivå så att man knappt hör det men ändå upplever det, kan det bli ett djävulusiskt bra komplement till sången.
« Senast ändrad: 26.04.2009, 11:09:33 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Precis som ynot håller jag med freddan. Skitbra, men annan sång på behövs :)


Du kan sätta den själv, men hetfield-snacket och tonläget från ynot skall du tänka på :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Mattewiik

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 33
    • Visa profil
Tja! Gött med nån mer här som lirar lite hårdare musik! :)

Gillar tyngden i musiken, Gött gitarrljud för att vara direktlinat, basen är grym men trummorna känns lite plastiga.
Sången kan vara starkare, ta i ordentligt så känns det mer närvarande. Speciellt i refrängen.

Men overall en fet låt, ska kolla in resten av låtarna på myspacen :)

kolla gärna in mitt bands grejjer som jag lagt ut här. Finns tre låtar Från Hence The Riot.


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Bengan: Du vet var min postlåda bor om andan faller på...
låten riktigt bra
sången inte..........låter lite nerpitchad stonad ozzy...hör ju att du har det som krävs.
ta den en oktav högre på de flesta ställena..

tony




ASG!!! Ozzy tar jag som en komplimang! Lite stenad kanske man var när sången lades.. :wub: Men en oktav upp går inte med min röst :unsure:

Freddy: Hetfield och Mustaine äääähh skall bort. Fast undrar om det inte är de som tagit efter Zorrow? ;)

Maritnm: Tack! Trummorna år EZ DFH som jag pillat med i ett par år för att få dem att låta någorlunda. Jag vågar knappt pilla på dem mer för att inte förstöra ett "någorlunda" sound men om någon har en bra mixerinställning för dem är jag jätteintresserad!

MaxB: Hej!!! Trevligt med ytterligare en bekant från cyberspace! Tack oxå för de fyra Z ( ja jag spelar och sjunger allt utom EZDFH som proggas). Skall fundera lite mer kring sången och dina kreativa förslag  :D

Emulator: Tack för lyssning och kommentar. Sången skall göras om.

Mattewiik: Tack. Jag kollade in era grejer och det röjer rejält! Det låter hur proffsigt som helst. Skön stilblandning och fullt ös! Får du inte ont i halsen? ;)

Slutligen tack allesammans! Vilket kanonforum detta är!!! Kommentarerna är kreativa och givande. Jag har bjudit in en granne som är rocksångare som skall göra ett försök i helgen för jag fixar inte sången på denna. Skall också se vad jag kan hitta på kring trummorna... Återkommer.


Utloggad SteveHarris

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 294
    • Visa profil
Bra sound, bra låt med, mera metal på kr  :wub: , sången gillar jag inte  men annars e de great fast jag e mera för thrash/death