Forum > Färdiga produktioner
Asti - Du är min syster (f.d. Summons)
asti:
--- Citat från: freddy skrivet 21.04.2009, 23:49:22 ---Ja, detta gillar iaf jag. Alltid tyckt att du har haft en fin tydlig ton i gitarrspelet.
Enkla melodier som jag tycker funkar alldeles utmärkt.
Gillar oerhört mycket när basen får kliva fram och nästan ta över lite i sån här musik. Den var på väg några gånger. Skulle gärna se den få mer utrymme och frispel.
Runt 240 (enligt flashspelaren) så händer det saker. Det kommer in en orgel och elgitarr tror jag. Ljudbilden blir grötig och det känns som dessa instrument ligger för högt i mixen, trummorna försvinner i bakgrunden upplever jag det som.
Kanske är även trummisen en aning överspelande med sina fills. Men det är ballt med lite fills också. Stör mig mer på att det är samma fills som återkommer, som en tydlig loop liksom. Försök hitta lite små variationer iaf, för att få en mer levande känsla.
Det är väl detaljer allt. Det här tycker jag om, kan även se att det skulle kunna finnas plats för stråk, kanske en cello i detta.
Härligt!
--- Slut citat ---
"Runt 240" - menar du första eller andra gången elgitarrerna kommer in? Jag är medveten om att ljudbilden är lite "grötig", men vet att jag hade svårt att få till mixen.
Tack för bra synpunkter och kul att du hittar något positivt i det här!
/Asti
asti:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 22.04.2009, 08:42:37 ---Tjenare.
Fint stycke detta.
Jag skriver under på Freddys kommentar,han sammanfattade det bra.Sen undrar jag om inte kantslag eller jazz trummor med vispar och cymbaler skulle passa bättre än virvel lir samt alla dessa fills?
Trum fillsen känns omotiverade i allt det snygga och vackra..möjligen skifta till virvel lir på elguran.
Annars bra,mixen helt ok förutom det Freddy nämnde,basen "oooar" dock lite överlag.
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Ja, kanske skulle ha "softare" trummor innan elgitarrerna...?
Vad menar du med att basen "oooar"? Hela natten? :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
asti:
--- Citat från: Dividend skrivet 22.04.2009, 14:29:48 ---
Låten är helt ok. Jag gillar dock inte... Äh Altl är väl redan sagt som jag skulle kunna komma på.. Mer därtill förmodligen..
Värdelös kommentar, men ibland blir det så :)
Helt klart värd att få ordnign på!
--- Slut citat ---
Kul att du tycker låten är OK! Tack för en värdelös kommentar! :D
/Asti
asti:
--- Citat från: Plinka skrivet 22.04.2009, 15:08:14 ---Halloj,
Denna för iväg tanken, den funkar och bäst funkar den nog till någonting mer, tex ett bildspel, en film eller en tankestund med sig själv. Du är fantastiskt duktig med gitarren och det räcker långt, lite enformig kanske, men som sagt om den presenteras ihop med något annat så gör det inget alls. Dock blir man lite störd av den lite brötiga elgitarren som kommer in mot slutet. För min del hade jag kunnat önska tex en gnolande, ordlöls melodi istället. ;)
--- Slut citat ---
Det är ju tänkt som en "stämningslåt", därav titeln! :) Intressant med en gnolande melodi på slutet, men jag hade väl mer tänkt det som ett "crescendo" med lite "bombastiska" gitarrer och en orgel med fullt leslie! Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
equality:
Fina harmonier som jag hade önskat lite mer variation av. Ibland tappar jag melodistämman i början då kompet "kamouflerar".
Arrmässigt annars snyggt och schyssta instrumentval och trumlir.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida