Forum > Färdiga produktioner
Asti - Du är min syster (f.d. Summons)
asti:
--- Citat från: equality skrivet 22.04.2009, 18:20:15 ---Fina harmonier som jag hade önskat lite mer variation av. Ibland tappar jag melodistämman i början då kompet "kamouflerar".
Arrmässigt annars snyggt och schyssta instrumentval och trumlir.
--- Slut citat ---
Jo, den är lite enformig! Får kolla det där med att melodistämman dränks av kompet!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Leif:
Tjena!
Jag har inte detaljlyssnat denna, så jag kan tyvärr inte ge dig så mycket konstruktivt just nu...kan iaf säga att det låter riktigt vackert det här. Är du säker på att du ska lämna den här utan sång sen? Låter som att det kunde bli bra med din sång på den här ändå. 6 minuter instrumentalt kan funka ibland och det händer ju saker på den här, men jag tror att den skulle kunna bli hur bra som helst med sång också!
Tusen tack!
asti:
--- Citat från: Leif skrivet 22.04.2009, 22:46:08 ---Tjena!
Jag har inte detaljlyssnat denna, så jag kan tyvärr inte ge dig så mycket konstruktivt just nu...kan iaf säga att det låter riktigt vackert det här. Är du säker på att du ska lämna den här utan sång sen? Låter som att det kunde bli bra med din sång på den här ändå. 6 minuter instrumentalt kan funka ibland och det händer ju saker på den här, men jag tror att den skulle kunna bli hur bra som helst med sång också!
Tusen tack!
--- Slut citat ---
Jag har inte haft någon tanke på att lägga sång på denna utan jag gjorde den utifrån idén att ett gemensamt tema skulle byggas utifrån olika instrumentsammansättningar som varierar i intensitet. Helst skulle den förmedla en viss stämning, kanske lite suggestiv och drömsk....
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
equality:
Jag tror också på sång här. Ett repetivt tema är inte lika känsligt med en tilltalande text och det har du ju inga problem med. Tänker i övrigt t ex på en låt som Desolation Row.
asti:
--- Citat från: equality skrivet 23.04.2009, 14:27:26 ---Jag tror också på sång här. Ett repetivt tema är inte lika känsligt med en tilltalande text och det har du ju inga problem med. Tänker i övrigt t ex på en låt som Desolation Row.
--- Slut citat ---
Tror inte jag har tid och ork just nu att skriva text och lägga på sång! Kanske senare. Ska lyssna på Desolation Row! Tack för tipset!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida