Forum > Färdiga produktioner

Asti - Du är min syster (f.d. Summons)

<< < (7/11) > >>

stajo:
Tycker det är en mycket fin melodi. Det jag speciellt tänkte på var hur fint gitarr ljud du får fram. Mycket varm och behagligt att lyssna på. Det är något med sångreverbet som gör att den inte riktigt sjunker in i låten.
Det är riktig tydlig historia du berättar och det funkar bra.
Väldigt fina instrumentalpartin.

Eddi:
Ja det blev en helt annan innebörd nu med sång om din syster. Jobbigt förstår jag att det är och det fömedlas bra med denna  - slutorden känns som dom bankas in kanske lite hårt alltså men ska det beskriva frustration så funkar det förstås.
Eko

Dividend:
Lite för depptung låt för mig just nu... Men det verkar bli ett gott resultat av det hela iaf :)

Låter bra!

asti:

--- Citat från: stajo skrivet 10.05.2009, 13:12:46 ---Tycker det är en mycket fin melodi. Det jag speciellt tänkte på var hur fint gitarr ljud du får fram. Mycket varm och behagligt att lyssna på. Det är något med sångreverbet som gör att den inte riktigt sjunker in i låten.
Det är riktig tydlig historia du berättar och det funkar bra.
Väldigt fina instrumentalpartin.

--- Slut citat ---
Roligt att du gillar melodi och instrumentaldelen! Verkar som att du är lite tveksam till sången, kanske bara reverbet...?
Tack för lyssning och synpunkter!
/Asti

asti:

--- Citat från: Eko skrivet 10.05.2009, 18:42:43 ---Ja det blev en helt annan innebörd nu med sång om din syster. Jobbigt förstår jag att det är och det fömedlas bra med denna  - slutorden känns som dom bankas in kanske lite hårt alltså men ska det beskriva frustration så funkar det förstås.
Eko

--- Slut citat ---
Sången tyckte jag inte kunde följa det instrumentala temat, det hade blivit för enformigt.
Jag har grunnat en hel del över texten och ville egentligen inte skriva om min systers sjukdom, men jag kunde inte få till något annat. Allt annat kändes banalt och oviktigt.
Men jag vill naturligtvis att slutorden ska uppfattas positivt, inte enbart frustration, utan att det kommer att gå bra och att man vill hjälpa till med vad man kan.
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion