Kontrollrummet

4sound,rea. Fyndat nått?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Nexustwins

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 46
  • Fl-nerd
    • Visa profil
    • Nexustiwns.com
Ja som rubriken säger, fyndat något på 4sound nattrea?

För mig blev det tyvärr inget :(


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
inget.. dom hade bara 30% på allt. inga direkta fynd heller..
jag hittade en big ben overdrive som även den var 30% på.. men blev inget köp.. käkade på donken istället.. :)
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Var där en 40 minuter. 30% från vilket pris liksom..? Vox Tonelab utgick från 4000...2800 kr är ju  inget billigt när den finns för 2000.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad a

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 107
    • Visa profil

Utloggad Neko

  • Beatmaker
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 140
  • Jag hatar myspace
    • Visa profil
Ofta har ju butikerna en vanlig "drive" på produkterna. När de kör sånnahär jättereor så brukar reapriset utgå från rekommenderatpriset, vilket butiken sällan tar ändå. Kontentan är att den reella prissänkningen är mindre än de 30% (eller vad det nu än är) som de hävdar. Var på 4sounds nattrea förra eller förförra året. Vi räknade lite på det och kom fram till att det faktiska reapriset på den gitarren vi tittade på låg på 10% (något i den stilen) under deras normala försäljningspris, inte de 30% som man skulle kunna trott av realappen om man inte granskade den. Det kanske inte gäller alla varor eller alla butiker, men räkna och dubbelkolla. En del saker går jävligt billigt. 50% off på deras normalpris och inte rek, en del varor är i princip inte reade alls.
Mixar och spelar in eget och andras material. Gör även gärna house-remixar.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
4sound suger på piss




I Linköping är det ändå bra att de finns som ett alternativ till Musikbörsen som länge regerade ensamma on the täpp.
De blev stöddiga och dumdryga. Tror de måst skärpa sig lite nu.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad a

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
4sound suger på piss




I Linköping är det ändå bra att de finns som ett alternativ till Musikbörsen som länge regerade ensamma on the täpp.
De blev stöddiga och dumdryga. Tror de måst skärpa sig lite nu.

bra att det kan fungera så, tyvärr så suger väl de flesta butiker. I sthlm finns det i stort sätt bara en butik där det går att få tag på intressanta grejjer, jam pro avdelningen på roslagsgatan, i övrigt är det ju samma beringer skit överallt. Väldigt onischat och trist med dessa kedjor..
a
 :ph34r:


Utloggad android

  • Synthrobot
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 476
  • Bitcrushed
    • Visa profil
    • New Modern Angels
Var glad att ni bor nära nån "riktig" musikaffär överhuvudtaget. Enda musikaffären i Kalmar har i stort sett bara gitarrer och hemkeyboards... :(


Utloggad Violiner

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 223
  • "Musicerande tekniker"
    • Visa profil
4sound suger på piss



Då har vi olika erfarenheter. De två 4Sound-butiker jag oftast brukar handla på har en servicenivå utöver det vanliga.

edit: Rean var det ja, nej den missade jag...  :(
Tillbringar mer tid i elektroniklabbet/verkstaden med audioanalysatorer, oscilloskop, lödstation och kretssimulator än i studion...


Utloggad Puzzlät

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 185
    • Visa profil
    • www.danielhindrikes.se/
Tyckte rean var dålig, men det varierade väl från butik till butik. Hade de 30% i alla butiker? Det såg jag inget om iaf.


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
Var glad att ni bor nära nån "riktig" musikaffär överhuvudtaget. Enda musikaffären i Kalmar har i stort sett bara gitarrer och hemkeyboards... :(

hahah rylle.. dom e feta.. :D :D :D
du har ju inte så långt med 131an till nonnes.. ;)
4sounds personal är en av de bättre jag var med om.. musikbörsens personal överlag är de e drygastesom ngnsin funnits!!!!! skärpning.. B)
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Var glad att ni bor nära nån "riktig" musikaffär överhuvudtaget. Enda musikaffären i Kalmar har i stort sett bara gitarrer och hemkeyboards... :(

hahah rylle.. dom e feta.. :D :D :D
du har ju inte så långt med 131an till nonnes.. ;)
4sounds personal är en av de bättre jag var med om.. musikbörsens personal överlag är de e drygastesom ngnsin funnits!!!!! skärpning.. B)

4sounds personal är alltid trevliga i Linköping. Sitter alltid o leker med halva butiken även om jag bara ska köpa strängar, och har aldrig fått en blängande blick eller tillsägelse.


Utloggad osiris

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 55
  • Hedersmedlem
    • Visa profil
Fan.. glömde helt bort den.. varför kunde ingen påminna mig?

Skönt att ha hittat ett forum för likasinnade  ^_^


Utloggad android

  • Synthrobot
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 476
  • Bitcrushed
    • Visa profil
    • New Modern Angels
Var glad att ni bor nära nån "riktig" musikaffär överhuvudtaget. Enda musikaffären i Kalmar har i stort sett bara gitarrer och hemkeyboards... :(

hahah rylle.. dom e feta.. :D :D :D
du har ju inte så långt med 131an till nonnes.. ;)
:)
Jo, Nonnes är väl bättre, men om man som jag främst är intresserad av synthar, så har man ju inte så mycket att göra där heller...


Slipped_Away

  • Gäst
Var glad att ni bor nära nån "riktig" musikaffär överhuvudtaget. Enda musikaffären i Kalmar har i stort sett bara gitarrer och hemkeyboards... :(

Ja fast om man åker till Nybro som inte ligger så långt från Kalmar så finns ju Nonnes... Eller som det nu heter 4Sound Nybro. :)


Utloggad android

  • Synthrobot
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 476
  • Bitcrushed
    • Visa profil
    • New Modern Angels
Var glad att ni bor nära nån "riktig" musikaffär överhuvudtaget. Enda musikaffären i Kalmar har i stort sett bara gitarrer och hemkeyboards... :(

Ja fast om man åker till Nybro som inte ligger så långt från Kalmar så finns ju Nonnes... Eller som det nu heter 4Sound Nybro. :)

Ok, har dom blitt 4sound också! Har inte varit dit på läääänge... Kanske kan va värt ett besök igen då. :)
Fast jag ska nog inte handla så väldigt mycket mer på ett tag nu...kanske... Men ett par nya lurar vore schysst... Och en sån där Zoom H4... Och...................  :P


Utloggad Bassebas

  • Vilse
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 139
  • Skrälldus!
    • Visa profil
Var glad att ni bor nära nån "riktig" musikaffär överhuvudtaget. Enda musikaffären i Kalmar har i stort sett bara gitarrer och hemkeyboards... :(
Hörru du, var glad att du inte bor på holmen Åland! Det finns en musikaffär och där finns väl ca 10 gitarrer, ett trumset och lite annat skit. Inget utbud alls! Dyrt dessutom! Ett hemskt exempel är ett par bassträngar som kostar 10.30 euro på thomann kostar 35 euro här  :(


Utloggad android

  • Synthrobot
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 476
  • Bitcrushed
    • Visa profil
    • New Modern Angels
Haha, ja det är klart. Det är ju viktigt att jämföra, som Ingmar i "Mitt liv som hund" brukade säga. :)
-Och Laika hade ju inte tillgång till nån musikaffär alls uppe i rymden...  :huh:


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
Var glad att ni bor nära nån "riktig" musikaffär överhuvudtaget. Enda musikaffären i Kalmar har i stort sett bara gitarrer och hemkeyboards... :(

Ja fast om man åker till Nybro som inte ligger så långt från Kalmar så finns ju Nonnes... Eller som det nu heter 4Sound Nybro. :)
affären heter ju faktiskt nonnes fortfarande, fast än att odm ligger på 4sound-kedjan.. :)

njae synthar är ju inge vidare överskott där.. :lol:

Citera
4sounds personal är alltid trevliga i Linköping. Sitter alltid o leker med halva butiken även om jag bara ska köpa strängar, och har aldrig fått en blängande blick eller tillsägelse.
ne precis så som jag upplevde det.. :) trevlig personal o mkt roliga saker..
MB i norrping däremot..  <_<
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Slipped_Away

  • Gäst
Var glad att ni bor nära nån "riktig" musikaffär överhuvudtaget. Enda musikaffären i Kalmar har i stort sett bara gitarrer och hemkeyboards... :(

Ja fast om man åker till Nybro som inte ligger så långt från Kalmar så finns ju Nonnes... Eller som det nu heter 4Sound Nybro. :)
affären heter ju faktiskt nonnes fortfarande, fast än att odm ligger på 4sound-kedjan.. :)

njae synthar är ju inge vidare överskott där.. :lol:
 
Ehhh. Lille duu.. Det heter faktiskt, med rätta termer, 4Sound Nybro (och Nonnes Data AB).. Vem har jobbat där va? Va? VA?  :angry:  :lol: :lol: hehe... har du inte sett 4Sound-skylten så har du inte varit där på räääätt så länge du... ;) pösspöss på dig lille idf!

/Robban


Utloggad android

  • Synthrobot
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 476
  • Bitcrushed
    • Visa profil
    • New Modern Angels
Haha, var där i lördags, och jo, nog syns det att det är en 4Sound-affär numer.... *stooooora skyltar!*
 :lol:

Och dom hade ju faktiskt ett par synthar... Den där nya Korg'en med handtag på sidorna, och en Triton... :rolleyes:


tordA

  • Gäst
avkortad;
Och dom hade ju faktiskt ett par synthar... Den där nya Korg'en med handtag på sidorna

X-50 ?

en sån blir min nästa grejamackaper  :D


Utloggad Torwald

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 268
  • O_o
    • Visa profil
Vad är det för 30% ni snackar om? På 4sound Folkungagatan i Sthlm var det minsann 10%

Jag tycker 4sound har extremt tråkigt sortiment men väldigt trevlig personal! Helt klart mitt go-to-ställe när jag ska köpa rutinprylar som kablar och strängar och någon enstaka pedal.

På Jam får man ju fan slå personalen i huvudet för att få lite uppmärksamhet. Där känns det ju som "FÖRLÅT så jävla mycket för att jag vill köpa den här prylen för 6000 spänn"! Nä fy. Tyvärr har de en hel del roliga grejer i butiken. Mest stärkare, men en del intressant på Pro Audio också. Och just det, jag HATAR att de alltid försöker berätta för mig att jag EGENTLIGEN vill ha deras JJLabsgrejer!
Ju dyrare desto bättre.


Utloggad Torwald

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 268
  • O_o
    • Visa profil
Oj, jag glömde ju skriva det jag skulle skriva. Rean på 4sound var väldigt dålig. Fanns i stort sett ingenting som var värt att klippa till på. En 002 för 7000 eller vad det var var ju helt OK, men samtidigt har de ju varit billiga länge. Dessutom, vad var det, typ en vecka innan 003 kom? Låt gå om 4sound inte bliviit informerade av Digi innan, men jag tycker alltid det känns lite tråkigt när man pushar utgående produkter utan att säga att det snart kommer en ny modell.
Ju dyrare desto bättre.