Forum > Färdiga produktioner

Yllet - Why do you bury your head in the sand?

(1/6) > >>

Yllet:
Gammal version borttagen

Harmonica mike:
Tjenare.

När man lyssnar på dina alster så behöver man aldrig stänga av för en undermålig mix som hotar hörseln - det låter alltid bra.Hittar inga direkta nits i denna,sitter vid monitorerna och det låter lika bra som i dina  ;)

Rätt skön låt,klar Jon feeling i detta alster också.Jag kör denna några ggr på repeat,återkommer om jag fastnar på nåt efter lyssning i lurarna..

Mvh
Mike

Yllet:
Tack Mike.

Funderar över om låten inte är lite lite tung i basen, både kagge och bas. Men det är nog en fråga om nivå... Får känna på det.

/Jon

Emulator:
Inget att anmärka på, tycker sången är riktigt rba, och framförallt uttalet låter naturligt.

bra och mju o fin ljudbild, kanon!

Harmonica mike:
Lite för mycket tryck..Mja..

Hos mig låter det kanon,dock vet jag att vi har olika ställda monitorer om än likadana.Kolla i nån annan lyssning också.I mina lurar låter det fett och bra.Tänker man sig låten tilsammans med dina andra som är lite snällare mixade bastrycks mässigt på en tänkt skiva,så kan du ha en poäng.
Men jag gillar när det låter fett och skört/tunt på samma gång,man får del av hela registret i låten.Alternativt kan du ju dra ned bas/kagge ett litet litet snäpp,ingen skärning alltså - för att behålla fet trycket..

Mike

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion