Forum > Färdiga produktioner
djonas - #jh'AV'IA:T'O# #M'ARI:A# #T'I# #H'E#
djonas:
--- Citat från: equality skrivet 21.04.2007, 00:25:46 ---Ja McLaughlin är en gitarrist jag också tänker på när jag hör dig. Har en gammal vinyl där han lirar med Santana. Hann höra denna på gamla stället och kul att hör den igen. Kanske lite för snabb och lite för exakt för att passa just mig men hantverket är ju suveränt och spelskickligheten är ju ytterligt få förunnat. Du brukar lägga in enstaka vändor av melodiösa västerländska räckor ibland, saknar detta här.
--- Slut citat ---
Tack equality för lyssning!
Jag förstår din tanke men jag tror just den här låten blev lite åt det extrema hållet då jag denna gång skrev ur en helt annan infallsvinkel än vanligt...jag utgick från sången istället för som normalt gitarren.
Mvh / djonas
djonas:
--- Citat från: Wernborg skrivet 21.04.2007, 00:53:36 ---Världsmästerskap i suringar (småländska för snabba fraser) :P
Fräckt arr. Trummorna tassar fint. Gitarrerna känns lite burkiga.
Du hade nån tråd där du pollade om vilket sound som var bäst. Fick ingen direkt respons från dig ang. mitt tyckande, men jag tycker i alla fall likadant här. Lite skitigare/elakare ljud skulle sitta som en sportmössa. I och med att ditt spel är så kliniskt perfekt tror jag att ett mindre perfekt sound skulle göra susen för låten och att få mera "liv". Tror jag uttryckte det som att, hellre 2x12 är 4x12 emulering för mer närvaro i soundet.
Nåt lite lyriskt parti istället för nåt av talavsnitten.... ja, jag vet låten är färdig, men till nästa gång då :lol: ..........
Eq nämnde Mahavishnu. Ja, det är oundvikligt. Men det gör ingenting, det är ju för bövelen 30 år sen. Dags att nån tar upp stafettpinnen. Ingen är bättre lämpad än du.
--- Slut citat ---
Tack Wernborg!
Haha trummorna tassar...jo kanske. ;)
Gitarrljudet är mitt gamla ljud innan jag skaffade mig en POD XT. Har fått mkt kritik för det ljudet oxå. :D
Sorry att jag inte svarat dig i den förra tråden...haha jag tenderar att vara minst aktiv i trådar jag själv startar. :lol:
Mitt POD-ljud tycker jag själv är betydligt elakare än detta, om det är skitigare kan väl diskuteras men jag gillar ju annars när det är cleant...jag gillar clean produktioner...det märks kanske. :rolleyes:
Jag tar gärna upp den stafettpinnen. :)
Mvh / djonas
djonas:
--- Citat från: DåligtGehör skrivet 21.04.2007, 01:27:35 ---Problemet med dina låtar är att det inte finns något att klaga på (man kan ju berömma men det är inte min stil) när det gäller det tekniska. Alltså måsta man gå direkt på uttrycket.
Det är mycket som händer och det är för det mesta bra saker. Det jag ändå kan känna är en viss övermättnad kan infinna sig. Det är otroligt mycket toner och slag. Detta tillsammans med rätt korta sekvenser. Ibland får jag för mig att du skulle ligga kvar på vissa saker och låta dem utvecklas lite längre istället för att ta in nya brott och vägar. Men jag kan inte säga vad och hur. Det är mest en känsla - en tro.
En annan sak har lite och göra med vad Wernborg var inne på här nyss. Det skulle behövas något som gjorde det mer skitigt/dramatiskt. Wernborg är inne på soundet. Jag tänker även eller kanske mer på att inte spela fraserna så "perfekt". Ett exempel kan vara att inte spela perfekt unisont utan att låta det ena instrumentet släpa och komma ifatt. Löpa omkring varandra. Lite mer imperfektion och även något litet felspel skulle kunna höja enligt min mening. Men det är naturligtvis även en smakfråga.
Vissa sekvenser tror jag skulle vara ännu starkare i ett lägre tempo och med ett mer segande spel. Samtidigt finns det ett otroligt sväng i den här låten!
En sak jag imponeras av i dina produktioner är ditt sinne för trummor.
--- Slut citat ---
Tack DåligtGehör!
Personligen får jag en kick när jag får till unisoner snortajta...kanske därför jag aldrig "löper omkring". B)
Det blir lätt en massa idéer som ska in på en viss tid...mkt på grund att idéerna bombarderar varandra och som snäll enväldig kompromissvänlig domare så låter jag alla få vara med. :D
Roligt att du gillar trummorna. Förrutom gitarren så är trummorna det instrument jag lägger ner mest tid på i mina produktioner.
Mvh / djonas
djonas:
--- Citat från: KillwithSkill skrivet 21.04.2007, 03:53:04 ---@ djonas, du är vidrig!
--- Slut citat ---
Tack det värmer! :D
djonas:
--- Citat från: Roboseal skrivet 21.04.2007, 04:20:45 ---Har hört den innan på studio och den är fortfarande lika skön.....men idag jag har några frågor:
* Vem / vilka sjunger...sjunger du rent av själv?
* Damen som sjunger från ca 1:16, är hon vacker...hon låter vacker :D?
* Vad /vilka av instrumenten är softisar respetive live?
* Vem skrev texten och vad betyder den?
* Hur kom du fram till ideén till låten, något som inspererade dig?
* Hur länge har du hållt på med musik?
* Har du något nytt projekt på gång?
Sorry ...många frågor, men jag är lite nyfiken :P, inget tvång att svara..förutom fråga 2 :P
Superskön låt djonas!
--- Slut citat ---
Tack Roboseal för lyssning!
* sången är samplingar
* damen vid 1:16 är mkt vacker, har dock aldrig träffat henne men jag har drömt om henne. :D
* allt utom gitarrerna är mjukvara.
* vet inte och vet inte. :P
* jag började med att laborera med ett tablas-komp, sen gjorde jag temamelodin över det. Sen började jag laborera med sången och gjorde sen resten av låten utifrån den.
* Av och till sen jag var 9 år men sammanlagt kanske 10-15 år.
* Jag har alltid en massa nya projekt på g. :)
Förrutom mitt soloprojekt så lirar jag gura i ett band som heter Cullooden (finns på studios forum) www.myspace.com/cullooden. Jag lirar även gitarr i ett band som heter Promemoria, www.promemoria-music.se, bassisten kallar sig mrphil och hänger här på Kontrollrummet. Jag håller även på med många nätbaserade samarbetsprojekt (många av dem är med folk från studio forum och kontrollrummet) i olika genrer så det är minst sagt fullt upp. :D
Mvh / djonas
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida