Kontrollrummet

djonas - #jh'AV'IA:T'O# #M'ARI:A# #T'I# #H'E#

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
LÅTNAMN: #jh'AV'IA:T'O# #M'ARI:A# #T'I# #H'E#
ARTIST/GRUPP: Jonas Ekestubbe
GENRE: Progressivt curryrock
LÅTLÄNGD: 06:04
KOMPOSITÖR: Jonas Ekestubbe
PRODUCENT: Jonas Ekestubbe
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3

Hej!
Den här låten cirkulerade nån vecka på gamla studio forumet innan de bytte till community. Var inne där och surfade precis och upptäckte att låten raderats, förmodligen när uppgraderingen skedde.  :wacko:
Så jag tänkte att jag lägger upp den här istället, mest i brist på nya grejer att lägga upp. :lol:
Hoppas den faller i smaken.
All kritik välkommen!
Mvh / djonas
« Senast ändrad: 20.04.2007, 13:38:07 by djonas »
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad tsmalmbe

Snabbfråga: Är den skriven i Klingon eller?

Haha, jag kommer ihåg den här. Så alternativt det bara kan bli. Lyckat utförande dessutom.
« Senast ändrad: 20.04.2007, 11:32:03 by tsmalmbe »
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Snabbfråga: Är den skriven i Klingon eller?

Haha, jag kommer ihåg den här. Så alternativt det bara kan bli. Lyckat utförande dessutom.
Tackar för lyssning! :)
Klingon? I do not follow!  :o
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad Mikke

  • Anti RIAA
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 669
  • Mac e kul!
    • Visa profil
    • Midnight music
Ja du djonas.......

Jag avböjer att kommentera då kapaciteten på din så kallade demo överskrider med flera ljus år min kapacitet som kritiker. Fantastiskt bra och kompetent Worldmusic. Det här tangerar Syl's verk. Mycket bra. allt annat känns överflödigt att säga.

/ Mikke


Utloggad tsmalmbe

Heghlu'meH QaQ jajvam!!

(Today is a good day to die)


Låtnamnet ser ut som skrivet i Klingon.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Heghlu'meH QaQ jajvam!!

(Today is a good day to die)


Låtnamnet ser ut som skrivet i Klingon.
Jaha ok nu är jag med. :)
Titeln är skriven med fonetisk text.
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena.
Tror att jag hann höra denna tidigare.Mycket skickligt gjort.Liret är ju grymt! Likaså arr å mix.
Undrar om jag inte hörde lite dist vid 1.56..Jo..Det finns några ställen till.Antagligen lite för hårt mastrat.Hittar man inga fel i mixen så kan man ju alltid leta efter dist ljud :D

Fantastisk produktion djonas,shit du kan verkligen hantera en gura!
Sa jag att låten var bra? Det är den!

Mvh
Micael


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Min favorit av dina currylåtar, de är bra allihop för den delen men denna är så skön. Kul låt, snygga arr', mycket spelglädje, juste ljudbild, fint mixad. Dock... låter lite hårdare komprimerad denna gång. Men det är kanske bara jag som minns fel, hur det lät sist alltså.


Utloggad Toby

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 633
    • Visa profil
Tillbaka till 80-talets experiment som både John Mclaughlin, L Shankar och en del andra pysslade med på den tiden. Låter mycket bra och jag tycker mig också känna en viss musikalisk humoristisk distans här. Att fixa det tillsammans med ditt storartade spel är härligt att lyssna på. :D
Strålande helt enkelt!
Mvh
Toby
https://open.spotify.com/artist/7BjBVvIYDm2uxG1oyQxr7E
https://soundcloud.com/wholespirit
https://twitter.com/WholeSpirit1
https://wholespirit.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/wholespiritmusic/


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Ja du djonas.......

Jag avböjer att kommentera då kapaciteten på din så kallade demo överskrider med flera ljus år min kapacitet som kritiker. Fantastiskt bra och kompetent Worldmusic. Det här tangerar Syl's verk. Mycket bra. allt annat känns överflödigt att säga.

/ Mikke
Haha tack så mkt Mikke!
Roligt med uppskattning. :D
Mvh / djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Tjena.
Tror att jag hann höra denna tidigare.Mycket skickligt gjort.Liret är ju grymt! Likaså arr å mix.
Undrar om jag inte hörde lite dist vid 1.56..Jo..Det finns några ställen till.Antagligen lite för hårt mastrat.Hittar man inga fel i mixen så kan man ju alltid leta efter dist ljud :D

Fantastisk produktion djonas,shit du kan verkligen hantera en gura!
Sa jag att låten var bra? Det är den!

Mvh
Micael
Tackar Harmonica mike för lyssning!
Jag mastrar aldrig, jag mixar endast...mastring lämnar jag åt proffsen.  :D
Det är möjligt att det finns nåt ställe med dist eller som i alla fall kan uppfattas som dist, mina gitarrer t.ex. ;)
I mina lurar låter det dock inte så...men jag tror iofs att jag ligger rätt nära gränsen i output.
Roligt att du gillar låten och gitarrspelet! :)
Mvh / djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Ja McLaughlin är en gitarrist jag också tänker på när jag hör dig. Har en gammal vinyl där han lirar med Santana. Hann höra denna på gamla stället och kul att hör den igen. Kanske lite för snabb och lite för exakt för att passa just mig men hantverket är ju suveränt och spelskickligheten är ju ytterligt få förunnat. Du brukar lägga in enstaka vändor av melodiösa västerländska räckor ibland, saknar detta här.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Världsmästerskap i suringar (småländska för snabba fraser)   :P

Fräckt arr. Trummorna tassar fint. Gitarrerna känns lite burkiga.

Du hade nån tråd där du pollade om vilket sound som var bäst. Fick ingen direkt respons från dig ang. mitt tyckande, men jag tycker i alla fall likadant här. Lite skitigare/elakare ljud skulle sitta som en sportmössa. I och med att ditt spel är så kliniskt perfekt tror jag att ett mindre perfekt sound skulle göra susen för låten och att få mera "liv". Tror jag uttryckte det som att, hellre 2x12 är 4x12 emulering för mer närvaro i soundet.

Nåt lite lyriskt parti istället för nåt av talavsnitten.... ja, jag vet låten är färdig, men till nästa gång då  :lol: ..........

Eq nämnde Mahavishnu. Ja, det är oundvikligt. Men det gör ingenting, det är ju för bövelen 30 år sen. Dags att nån tar upp stafettpinnen. Ingen är bättre lämpad än du.



DåligtGehör

  • Gäst
Problemet med dina låtar är att det inte finns något att klaga på (man kan ju berömma men det är inte min stil) när det gäller det tekniska. Alltså måsta man gå direkt på uttrycket.

Det är mycket som händer och det är för det mesta bra saker. Det jag ändå kan känna är en viss övermättnad kan infinna sig. Det är otroligt mycket toner och slag. Detta tillsammans med rätt korta sekvenser. Ibland får jag för mig att du skulle ligga kvar på vissa saker och låta dem utvecklas lite längre istället för att ta in nya brott och vägar. Men jag kan inte säga vad och hur. Det är mest en känsla - en tro.

En annan sak har lite och göra med vad Wernborg var inne på här nyss. Det skulle behövas något som gjorde det mer skitigt/dramatiskt. Wernborg är inne på soundet. Jag tänker även eller kanske mer på att inte spela fraserna så "perfekt". Ett exempel kan vara att inte spela perfekt unisont utan att låta det ena instrumentet släpa och komma ifatt. Löpa omkring varandra. Lite mer imperfektion och även något litet felspel skulle kunna höja enligt min mening. Men det är naturligtvis även en smakfråga.

Vissa sekvenser tror jag skulle vara ännu starkare i ett lägre tempo och med ett mer segande spel. Samtidigt finns det ett otroligt sväng i den här låten!

En sak jag imponeras av i dina produktioner är ditt sinne för trummor.



Utloggad Roboseal

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 130
  • Roboseal
    • Visa profil
Har hört den innan på studio och den är fortfarande lika skön.....men idag jag har några frågor:

* Vem / vilka sjunger...sjunger du rent av själv?
* Damen som sjunger från ca 1:16, är hon vacker...hon låter vacker  :D?
* Vad /vilka av instrumenten är softisar respetive live?
* Vem skrev texten och vad betyder den?
* Hur kom du fram till ideén till låten, något som inspererade dig?
* Hur länge har du hållt på med musik?
* Har du något nytt projekt på gång?

Sorry ...många frågor, men jag är lite nyfiken :P, inget tvång att svara..förutom fråga 2  :P

Superskön låt djonas!
www.uppladdat.se/roboseal
www.primestudios.se


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
EN VÄLDIGT "FUNDERSAM" INTRO B)
Första tanken är, va ska detta bli?
Men sen drar det iväg, vet ju inte om du har österländskt blod bubblande i dina ådror, men detta alster är absolut härligt. Helt proffffs, med fyra f!. Begriper ju int ett fjun av texten men nånting glädjande kan det tänkas vara?

Två frågor för mig: Vilket land, Vilket språk?

Arret är superskönt, likasom sounden!
Blir lixom bättre för varlyssning! :D

hälsn.  En mållös lyssnare vid namn  Johan :)
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
SKicklighet i att hantera instrument väcker en viss beundran hos mig, även om jag bara spelar lite klaviatur och gitarr (minimalt med gitarr).... Sitter och leker med en plugg, en virtuell (el)gitarrplugg. Det sjuka med det hela är att man kan få det att låta jävligt tekniskt, iofs en grovanalys skulle väl ge vid handen att det är programmerat det hela.
Fasen länge sen jag lyssnade på McAlpine, Satriani och de andra.

Så som Dåligt Gehör så är det meningslöst att snacka om det tekniska, du är helt enkelt grym när det gäller det. Kompositionen då, den är väl rätt rörig egentligen, men jag gillar det. Genomtänkt rörighet ;)

Sparas kanske på mp3-spelaren om jag kan hitta den :)

/Per
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Min favorit av dina currylåtar, de är bra allihop för den delen men denna är så skön. Kul låt, snygga arr', mycket spelglädje, juste ljudbild, fint mixad. Dock... låter lite hårdare komprimerad denna gång. Men det är kanske bara jag som minns fel, hur det lät sist alltså.
Tack Hellpig!
Jag har inte ändrat åt från den versionen jag la upp på studios forum så den är lika lite komprimerad denna gång. ;)
Roligt att du gillar! :D
Mvh / djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Tillbaka till 80-talets experiment som både John Mclaughlin, L Shankar och en del andra pysslade med på den tiden. Låter mycket bra och jag tycker mig också känna en viss musikalisk humoristisk distans här. Att fixa det tillsammans med ditt storartade spel är härligt att lyssna på. :D
Strålande helt enkelt!
Mvh
Toby
Tack Toby!
Roligt att du refererar till Mclaughlin och Shankar...det är stora inspirationskällor. :)
Även roligt att du känner humorn i musiken...det var verkligen ett av huvudmålen med låten, att försöka få fram den känslan, när jag skrev den.
Mvh / djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Ja McLaughlin är en gitarrist jag också tänker på när jag hör dig. Har en gammal vinyl där han lirar med Santana. Hann höra denna på gamla stället och kul att hör den igen. Kanske lite för snabb och lite för exakt för att passa just mig men hantverket är ju suveränt och spelskickligheten är ju ytterligt få förunnat. Du brukar lägga in enstaka vändor av melodiösa västerländska räckor ibland, saknar detta här.
Tack equality för lyssning!
Jag förstår din tanke men jag tror just den här låten blev lite åt det extrema hållet då jag denna gång skrev ur en helt annan infallsvinkel än vanligt...jag utgick från sången istället för som normalt gitarren.
Mvh / djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Världsmästerskap i suringar (småländska för snabba fraser)   :P

Fräckt arr. Trummorna tassar fint. Gitarrerna känns lite burkiga.

Du hade nån tråd där du pollade om vilket sound som var bäst. Fick ingen direkt respons från dig ang. mitt tyckande, men jag tycker i alla fall likadant här. Lite skitigare/elakare ljud skulle sitta som en sportmössa. I och med att ditt spel är så kliniskt perfekt tror jag att ett mindre perfekt sound skulle göra susen för låten och att få mera "liv". Tror jag uttryckte det som att, hellre 2x12 är 4x12 emulering för mer närvaro i soundet.

Nåt lite lyriskt parti istället för nåt av talavsnitten.... ja, jag vet låten är färdig, men till nästa gång då  :lol: ..........

Eq nämnde Mahavishnu. Ja, det är oundvikligt. Men det gör ingenting, det är ju för bövelen 30 år sen. Dags att nån tar upp stafettpinnen. Ingen är bättre lämpad än du.


Tack Wernborg!
Haha trummorna tassar...jo kanske. ;)
Gitarrljudet är mitt gamla ljud innan jag skaffade mig en POD XT. Har fått mkt kritik för det ljudet oxå. :D
Sorry att jag inte svarat dig i den förra tråden...haha jag tenderar att vara minst aktiv i trådar jag själv startar. :lol:
Mitt POD-ljud tycker jag själv är betydligt elakare än detta, om det är skitigare kan väl diskuteras men jag gillar ju annars när det är cleant...jag gillar clean produktioner...det märks kanske. :rolleyes:
Jag tar gärna upp den stafettpinnen. :)
Mvh / djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Problemet med dina låtar är att det inte finns något att klaga på (man kan ju berömma men det är inte min stil) när det gäller det tekniska. Alltså måsta man gå direkt på uttrycket.

Det är mycket som händer och det är för det mesta bra saker. Det jag ändå kan känna är en viss övermättnad kan infinna sig. Det är otroligt mycket toner och slag. Detta tillsammans med rätt korta sekvenser. Ibland får jag för mig att du skulle ligga kvar på vissa saker och låta dem utvecklas lite längre istället för att ta in nya brott och vägar. Men jag kan inte säga vad och hur. Det är mest en känsla - en tro.

En annan sak har lite och göra med vad Wernborg var inne på här nyss. Det skulle behövas något som gjorde det mer skitigt/dramatiskt. Wernborg är inne på soundet. Jag tänker även eller kanske mer på att inte spela fraserna så "perfekt". Ett exempel kan vara att inte spela perfekt unisont utan att låta det ena instrumentet släpa och komma ifatt. Löpa omkring varandra. Lite mer imperfektion och även något litet felspel skulle kunna höja enligt min mening. Men det är naturligtvis även en smakfråga.

Vissa sekvenser tror jag skulle vara ännu starkare i ett lägre tempo och med ett mer segande spel. Samtidigt finns det ett otroligt sväng i den här låten!

En sak jag imponeras av i dina produktioner är ditt sinne för trummor.
Tack DåligtGehör!
Personligen får jag en kick när jag får till unisoner snortajta...kanske därför jag aldrig "löper omkring". B)
Det blir lätt en massa idéer som ska in på en viss tid...mkt på grund att idéerna bombarderar varandra och som snäll enväldig kompromissvänlig domare så låter jag alla få vara med. :D
Roligt att du gillar trummorna. Förrutom gitarren så är trummorna det instrument jag lägger ner mest tid på i mina produktioner.
Mvh / djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
@ djonas, du är vidrig!
Tack det värmer! :D
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Har hört den innan på studio och den är fortfarande lika skön.....men idag jag har några frågor:

* Vem / vilka sjunger...sjunger du rent av själv?
* Damen som sjunger från ca 1:16, är hon vacker...hon låter vacker  :D?
* Vad /vilka av instrumenten är softisar respetive live?
* Vem skrev texten och vad betyder den?
* Hur kom du fram till ideén till låten, något som inspererade dig?
* Hur länge har du hållt på med musik?
* Har du något nytt projekt på gång?

Sorry ...många frågor, men jag är lite nyfiken :P, inget tvång att svara..förutom fråga 2  :P

Superskön låt djonas!
Tack Roboseal för lyssning!
* sången är samplingar
* damen vid 1:16 är mkt vacker, har dock aldrig träffat henne men jag har drömt om henne. :D
* allt utom gitarrerna är mjukvara.
* vet inte och vet inte. :P
* jag började med att laborera med ett tablas-komp, sen gjorde jag temamelodin över det. Sen började jag laborera med sången och gjorde sen resten av låten utifrån den.
* Av och till sen jag var 9 år men sammanlagt kanske 10-15 år.
* Jag har alltid en massa nya projekt på g. :)
Förrutom mitt soloprojekt så lirar jag gura i ett band som heter Cullooden (finns på studios forum) www.myspace.com/cullooden. Jag lirar även gitarr i ett band som heter Promemoria, www.promemoria-music.se, bassisten kallar sig mrphil och hänger här på Kontrollrummet. Jag håller även på med många nätbaserade samarbetsprojekt (många av dem är med folk från studio forum och kontrollrummet) i olika genrer så det är minst sagt fullt upp. :D
Mvh / djonas
« Senast ändrad: 21.04.2007, 12:50:51 by djonas »
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
EN VÄLDIGT "FUNDERSAM" INTRO B)
Första tanken är, va ska detta bli?
Men sen drar det iväg, vet ju inte om du har österländskt blod bubblande i dina ådror, men detta alster är absolut härligt. Helt proffffs, med fyra f!. Begriper ju int ett fjun av texten men nånting glädjande kan det tänkas vara?

Två frågor för mig: Vilket land, Vilket språk?

Arret är superskönt, likasom sounden!
Blir lixom bättre för varlyssning! :D

hälsn.  En mållös lyssnare vid namn  Johan :)
Tack mahan!
Det är indien och indiska, därav den indiska känslan på låten. ;)
Jag är helsvensk men med en stor förkärlek till världsmusik.
Mvh / djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad Kenta K

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 356
    • Visa profil
Tjena djonas!

CURRYROCK PÅ SITT BÄSTA!
Ja, jag hörde denna på studios forum. Den är så jäkla bra! Det händer mycket! Jag vill...Jag vill... UT O SPRINGA!!!!  :D

Trummorna har du fått till riktigt bra! Skitbra tryck i dom. Jag gillar att det är perfekt! Det gör att jag som lyssnare undrar hur i helv*** gör han? Hehe

Jag vet inte vad man kan säga mer. Det är bara dumt att ens försöka hitta något negativt. Jag orkar inte. Vill inte. Vågar fan inte. hehe



Det enda jag kan säga är ju: "Jag samarbetar med den killen hör`ni! "


SKITBRA!


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
SKicklighet i att hantera instrument väcker en viss beundran hos mig, även om jag bara spelar lite klaviatur och gitarr (minimalt med gitarr).... Sitter och leker med en plugg, en virtuell (el)gitarrplugg. Det sjuka med det hela är att man kan få det att låta jävligt tekniskt, iofs en grovanalys skulle väl ge vid handen att det är programmerat det hela.
Fasen länge sen jag lyssnade på McAlpine, Satriani och de andra.

Så som Dåligt Gehör så är det meningslöst att snacka om det tekniska, du är helt enkelt grym när det gäller det. Kompositionen då, den är väl rätt rörig egentligen, men jag gillar det. Genomtänkt rörighet ;)

Sparas kanske på mp3-spelaren om jag kan hitta den :)

/Per
Tack så mkt Dividend för lyssning och fins ord. :)
Hoppas du hittar din mp3-spelare. :D
Mvh / djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad hegobald

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 181
  • Riktiga syntar har trägavlar.
    • Visa profil
Gôtt som vanligt Jonas.. Du är en superman när det gäller att lira.. Inte bara gura utan även programera trummor och häftiga stråksektioner.. Men en låt jag inte hittar längre som jag tyckte var supergo är den här http://forum.studio.se/index.php?showtopic=16683&st=0&#entry207094.

Skäms du över den eller? ;)
Vill ju höra igen ju (har bytt dator så eventuelll nerladdning är borta  :( )



Utloggad Fredrik Karlsson

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 325
    • Visa profil
Fantastikt bra!
Diggar Jethro Tull så därför diggar jag detta oxå!
Min musik på Myspace:
www.myspace.com/carsonscar


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Tjena djonas!

CURRYROCK PÅ SITT BÄSTA!
Ja, jag hörde denna på studios forum. Den är så jäkla bra! Det händer mycket! Jag vill...Jag vill... UT O SPRINGA!!!!  :D

Trummorna har du fått till riktigt bra! Skitbra tryck i dom. Jag gillar att det är perfekt! Det gör att jag som lyssnare undrar hur i helv*** gör han? Hehe

Jag vet inte vad man kan säga mer. Det är bara dumt att ens försöka hitta något negativt. Jag orkar inte. Vill inte. Vågar fan inte. hehe



Det enda jag kan säga är ju: "Jag samarbetar med den killen hör`ni! "


SKITBRA!
Tack mannen, det värmer! :)
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Gôtt som vanligt Jonas.. Du är en superman när det gäller att lira.. Inte bara gura utan även programera trummor och häftiga stråksektioner.. Men en låt jag inte hittar längre som jag tyckte var supergo är den här http://forum.studio.se/index.php?showtopic=16683&st=0&#entry207094.

Skäms du över den eller? ;)
Vill ju höra igen ju (har bytt dator så eventuelll nerladdning är borta  :( )

Tackar Hegobald!
Haha nä skäms inte för den :D men länken är gammal från min gamla hemsida. Har uppdaterat den nu, Klicka här!
Kul att du gillar låten!
Mvh / djonas
« Senast ändrad: 25.04.2007, 12:34:11 by djonas »
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad Kenta K

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 356
    • Visa profil
Men gör en ny post då!

Så vi får in den i mediacentralen.  :wub:


Utloggad perrra

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 136
    • Visa profil
    • http://www.cmmusic.se/
Tja lille pöjk! och Grattis än en gång till din dotter ;)

Jag har kommenterat denna låten förut...  Jag säger bara... det finns ju en anledning till att jag låter dig spela alla guror i en del av mina låtar ;)

du är ju sinnessjukt bra!

Kör hårt mannen

/Perrra
CM Music
Songwriter / Producer

http://www.ginza.se/musik/dansband/280240/
http://www.cmmusic.se