Kontrollrummet

Avslappnad - Cafe Latte

gäst · 15 · 1745

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Avslappnad

  • Gäst
Då studion är riven men datorn fortfarande är uppkopplad, bestämde jag mig för att klicka fram något. Har ingen aning hur det blev, ok för att vara "ospelat". Kom gärna med förslag vad som ska bort och vad som kan(ska) vara kvar. Det blev något likande Acid Jazz med progressiva ambientinslag.  ;)

Cafe Latte
« Senast ändrad: 16.04.2009, 13:02:05 by Avslappnad »


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Tjena!

Introt gillas och synthtemat efter är riktigt bra!   B) ...skulle nog gilla om det fortsatte på den vägen..lite senare haltar trummorna en aning..eller känns lite stela, men är väl ett utkast kan jag tänka...jag skulle föredra synthtemat och utveckling  och uppbyggnad runt detta..men det är jag det... :rolleyes: /C


Avslappnad

  • Gäst
Tjena!

Introt gillas och synthtemat efter är riktigt bra!   B) ...skulle nog gilla om det fortsatte på den vägen..lite senare haltar trummorna en aning..eller känns lite stela, men är väl ett utkast kan jag tänka...jag skulle föredra synthtemat och utveckling  och uppbyggnad runt detta..men det är jag det... :rolleyes: /C

OK, tack för tipsen! :)
Jag tror att trummorna och basen ligger lite förbi varandra och det är det du reagerar på, får fixas till. Då det är allra första ordentliga klickstycket så är jag ändå hyfsat nöjd. Då jag improviserar fram 99% av allt jag gör är det lite svårt att klicka fram samma spontana sak, åtminstone än så länge...

Ska bolla runt lite och tänka på synthemat, får se vad det blir.  :)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Otroligt bra ljud ! Är det första som slår mig. Kompositionen är också väldigt bra bygg vidare på detta Jay.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Avslappnad

  • Gäst
Otroligt bra ljud ! Är det första som slår mig. Kompositionen är också väldigt bra bygg vidare på detta Jay.
Eko
Tack Eko, vad kul att gillar! :) Ljuden är i första hand från Halion One, Kore, Kontakt3 och EZ Drums. Sen finns några andra gratissyntar också. Mjukt är kul, lätt att få till brusfria inspelningar med dem.


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Jag gillade introt skarpt, men tycker att låten helt byter skepnad när trummorna kommer in sedan.
Kör på synth-temat. Det låter grymt!!


/ Andréas
Me, Myself & I


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Nej -sorry, detta tycker jag lät för laboratinosartat. jag gillar lite taktändringar och enskillda ljud, men i övrigt tycker jag det blir lite förmycket hopkok :(

Däremot tror jag du kan ta det experimentella i detta alster och styra upp aningens när du fått studio/friggebod igen :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Lyxvarianten

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 406
    • Visa profil
Grymt att du har klickat fram allt det här. Det är nått som jag aldrig skulle klara av:D
När jag själv sätter mig och gör låtar brukar det vara en jädra soppa med massa olika idéer som egentligen kanske hade gjort sig bättre själva, men man har hört låten så många gånger så man har vant sig vid den och har svårt att ta bort/lägga till:)
Älskar ju sånna där dataröster, så fortsätt på syntdelen, det låter grymt!:D
_____________________________ ___
www.myspace.com/Lyxvarianten


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Hej och välkommen till detta fantastiska forum! Lite tv-serie/barnprogramsmusik i mina öron. Ganska kul mosaik men jag är anhängare av mer strukturerad musik (om det inte är Good Vibrations då förstås  :P). Låter som denna är gjord vartefter du spelade in. Inget fel med det, kan bli ganska spännande, ungefär som matlagning.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Avslappnad

  • Gäst
Tack Kornstad, Emulator, Lyxvarianten och equality, kul att ni både hissar och dissar! :)
Nu finns en ny version där det elektroniska har fått en betydligt mer framträdande roll. Hoppas att den känns mer stringent nu. :)

Cafe Latte v23
« Senast ändrad: 17.04.2009, 09:48:08 by Avslappnad »


Avslappnad

  • Gäst
Bumpar denna då jag är intresserad av att veta hur den senare version ter sig jämfört med den första.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Lyssnade inte på den första versionen.

Snyggt synthtema... Låter lite vangelis - pulstar över detta. Allt är klickat? Gött mos :D

nämen ta och gör en "folklig" version när du har studio igen, alltså utan de skarpa kanterna. SKulle vara intressant att höra.

I vilket fall gillade jag den så här också.. En av dina bästa helt klart, grymma improvisationer som aldrig blir heltokiga. :)

Det här har potential!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
introt som sagt är fin fint
sedan har jog inget i mot att du söker omring men det måste limmas ihop bättre så skulle det funka fint.. trumfillet som du har i växlingarna nu är inte lysande :) Men jag diggar musiken imellan.
tony
att leva är att dö


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Mmmmm...gillar detta mycket bättre.  Härligt electro   :wub:
Kan inte "cafe latte" komma tillbaks även i låten senare på ngt ställe?
Me, Myself & I


Avslappnad

  • Gäst
Dividend, Ynot och Kornstad, tack för lyssning och omdöme. :)

Tror att jag låter den ligga till sig ett bra tag nu.