Kontrollrummet

equality - Välkommen Hem

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 400
    • Visa profil
    • SoundClick
Stora ändringar gjorda: ny sång, piano, kör, trummor... till det bättre?
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Avslappnad

  • Gäst
Hohojaja, Magnellskt var det allt. Har inte lyssnat på den förra version men detta är bra, rackarns snyggt helt enkelt. Körerna lyfter precis på rätt sätt och rätt ställe. Bra jobbat! :)


Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil
Lika imponerad nu som när jag hörde tidigare versionen. Det var ett tag sen så jag minns inte skillnaden, men uppbyggnaden, svänget, kör och sång sitter som smäck! Möjligt att visparna ligger högt i nivå, känns som att sångaren står längre bak på scenen än trummisen som hamnat längst fram.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 400
    • Visa profil
    • SoundClick
avslappad: Kul! Tack!
91:an: Försökt flytta bak trummorna något. Kul att du tycker det svänger! 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


asti

  • Gäst
Låter jättefint! Den snygga kören utnyttjas bättre nu. Visparna något höga och kanske lite för pådrivande.....?
Sången är lite tvekande på ett par ställen, och kanske skulle legat lite närmre i mixen, men det är småsaker.
Gitarr, bas och piano sitter perfekt! Som helhet en riktigt skön låt!


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 400
    • Visa profil
    • SoundClick
asti: Jag vet att sången innehåller några sura toner men ibland så trist med AT. Kanske går nåt förlorat i uttrycket då? Putsat ytterligare på nivåerna och justerat nån otajthet på pianot. Kul att den går hem hos dig och tack för tyck!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Jag vet att jag tyckte trummorna var lite höga på förra versionen och att kören inte kom till sin rätt
tycker det låter bra nu!
Gillar uttrycket och känslan i sången.
En låt man gärna är med och skrålar i
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 400
    • Visa profil
    • SoundClick
Cykeln: Kul om refrängen skrålas i!  :) Jättenöjd med att du tycker den låter bättre. Kunde inte låta bli att skruva lite till men nu får det vara nog! Nu skall jag lyssna på andras låtar.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
Tjenare Eq!
Det blir en lite sisådär kommentar här, men ändock.
Skrämmer igång mina sjuka öron här, gör ont att lyssna på musik haha!
Låten gillar jag, det är ju huvusaken det. Kören.. tycker nog fortfarande att den ligger lite för högt, men är du nöjd så är det ju huvudsaken  :) Blev inte så mkt kör kvar efter att det som inte synkade efter nya leaden togs bort men det behöver inte vara mer körer än såhär heller så, jag tycker det funkar fint  :)

Mysig låt!


http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou EQ!
Ja jisses... detta smälter jag fullständigt för :wub:
Denna genre härskar du över suverääänt.
Har inte läst tidigare inlägg här i tråden men denna typs musik adderat med en snygg text = SUPERBRA!

Visst kommer jag att såga åxå, så panga inte med hängslen ännu ;)
- tjaka tjaka virvelliret efter 1:30 måste ner några snäpp för att inte sticka över t.ex den snygga kören
- samma input ger jag om basen, den ska ner med två eller kanske tre snäpp, nu sitter deen lixåm längst fram i ljudbilden, hela vägen. Bra spelat o bra sound dock!

- kan vara min lyssning men tycker att kören ligger aningen på sidan i ljudbilden, kunde justeras mera till centrum och breddas ut jämt till vänter o höger... (jisses vilka förklaringar) :)

Hyrkkölä stugjury kom till 5/4 och inväntar ny mix! :D

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 400
    • Visa profil
    • SoundClick
Tjenare Eq!
Det blir en lite sisådär kommentar här, men ändock.
Skrämmer igång mina sjuka öron här, gör ont att lyssna på musik haha!
Låten gillar jag, det är ju huvusaken det. Kören.. tycker nog fortfarande att den ligger lite för högt, men är du nöjd så är det ju huvudsaken  :) Blev inte så mkt kör kvar efter att det som inte synkade efter nya leaden togs bort men det behöver inte vara mer körer än såhär heller så, jag tycker det funkar fint  :)

Mysig låt!

Osjälviskt att du vill ha kören lägre. Själv är jag mycket nöjd med den. Möjligen kika över panningen som Mahan är inne på. Tyckte jag var noggrann med den också. Försökte ju klippa till de där fraserna som inte synkade med den här sångtagningen men du hade nog rätt att det lät fel. Beklagar att jag bytte lead men den förra lät så ansträngd. Massa mer kör än i första versionen ändå.  :) Tack för att du medverkade! Lyfter en massa som alltid. Krya på dig nu och vila öronen!  :)
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjenare.

Var ett tag sedan jag lyssnade på denna.Jag tycker det låter bra nu.Såg att du tyckte du saknade nåt i arret..Jag lirade lite munspel till detta,smakfullt och med nåt fills här och där - det kanske kan vara nåt..?

Klipper in ett kort lir i tråden på en stund så får du höra hur jag menade..

Mike


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Ja då är munspelet  levererat  :)

Mike
« Senast ändrad: 10.09.2009, 08:02:58 by Harmonica mike »


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 400
    • Visa profil
    • SoundClick
 :wub: Gillar hur du förgyller andras låtar med din oanmälda pålägg. Och nu fick jag en swung av ditt trollspö. Jättefint! Måste lyssna i lite bättre betingelser än vad jag har just nu (minidator med mp3-lurar)  Återkommer i pm om det är ok? Tack HM! Kul!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 400
    • Visa profil
    • SoundClick
Tjou EQ!
Ja jisses... detta smälter jag fullständigt för :wub:
Denna genre härskar du över suverääänt.
Har inte läst tidigare inlägg här i tråden men denna typs musik adderat med en snygg text = SUPERBRA!

Visst kommer jag att såga åxå, så panga inte med hängslen ännu ;)
- tjaka tjaka virvelliret efter 1:30 måste ner några snäpp för att inte sticka över t.ex den snygga kören
- samma input ger jag om basen, den ska ner med två eller kanske tre snäpp, nu sitter deen lixåm längst fram i ljudbilden, hela vägen. Bra spelat o bra sound dock!

- kan vara min lyssning men tycker att kören ligger aningen på sidan i ljudbilden, kunde justeras mera till centrum och breddas ut jämt till vänter o höger... (jisses vilka förklaringar) :)

Hyrkkölä stugjury kom till 5/4 och inväntar ny mix! :D

h.  johan

Jättebra feedb Johan! Skall noga granska mixen igen efter dina förslag. Alltid gillat hög bas i mixarna men jag kanske är ute och cyklar med den liksom med visparna och nu kommer HM på munspel också! Yeehaa!! Mer jobb men kul sånt.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
:wub: Gillar hur du förgyller andras låtar med din oanmälda pålägg. Och nu fick jag en swung av ditt trollspö. Jättefint! Måste lyssna i lite bättre betingelser än vad jag har just nu (minidator med mp3-lurar)  Återkommer i pm om det är ok? Tack HM! Kul!

Ja det kanske inte passar in med allt annat..Men jag hörde det här när jag lyssnade så jag lirade in det.Vill du ha det så är det bara en knapptryckning bort  :)

Jo jag har ju tränat på basen,så nu kan jag collabba lite med den också.
Som med alla andra instrument så bör man veta hur det låter innan man "klipper till" tonen,sen skall man ju lira tight också men det går med några omtag.

Kör på ett pm,jag tar bort filen i morgon bitti.Den får ligga över kvällen så du hinner lyssna..Liiite känsligt att slänga in såna här snuttar på färdiga :unsure:

Ha re gott,och rock on mate

Mike


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 400
    • Visa profil
    • SoundClick
Ny mix, mycket efter mahans snygga synpunkter. HM:s munspel är med i leken. Thnx igen!   
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Detta funkar väldigt bra. Nån sa tidigare (kanske du?) att sången "var på gränsen". Det är väl det enda jag kan komma på som lite negativt, att sången låter lite framtvingad här och var. (?)
Är inte sångare så vet inte riktigt vad som inte stämmer.. Kanske bara uttrycket. Får nog återkomma efter några lyssningar.

Åsa gör ett bra jobb på kören där, iaf.

Laddar hem denna. Väldigt bra...
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou!
Japp, där satt den!
Försökte starta sågen men lyckades inte så antingen e bränslet slut eller låten färdig :D
Mixen får klart godkännt och måste säga att sällan har jag hört snyggare munspelslir, den har HM verkligt dragit hem! :)

Det kan ju inte gå fel
för både Micael o Mikael
och när Åsa stämmer upp sin kör
då känner mig riktigt mör

Snyggt samarbete som jag nu ger 5/5 :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Ja..har ju hört den förut, schysst gitarrlir och bra sång..( Sticket klockrent, hörde nån liten grej där på förra lyssningen )
Annars som vanligt, behaglig och trevlig lyssning! Tack! /C


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Härligt! Jag tror det lyfte ett steg till nu!
Coolt med munspelet Mike - Det börjar likna Dylan banne mej!

och textraderna ..

Nu när skatan bättrar på sitt tak så
Vill jag ropa dig tillbaks

Du tillhör dom som diskas
Och alltid tagit golv
Du har väsnats när det skall viskas
Men vad spelar det nu för roll

Någon undra varför isen brast
När vi följde dina spår

... säger jag bara!!
« Senast ändrad: 15.09.2009, 22:09:04 by cykeln »
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 253
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Riktigt riktigt snyggt det här med munspel och kör men jag vill framförallt pusha för texten som nu fick en ny boning med allt det extra samt offcourse grunden - ja allt är riktigt riktigt bra håller för vilken radiokanal som helst - gör nåt EQ!!!!
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


cpg

  • Gäst
Satans fräck låt! De påminer om en gammal progare som ja tror hette Olle Magnet eller nåt.........


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 400
    • Visa profil
    • SoundClick
Divid: Hej! Tack! Jo man är ingen Caruso precis... Sången är nog ganska gapig. Jag tyckte hellre det än softare, uttryckslös och svårigheter att nå de högre tonerna. Jag ville ha attityd i denna.
mahan: Bugar ner till tårna. Roligt när ändringar uppfattas och att de gick i rätt riktning. En dikt fick vi där också.  Fantastiskt! :D :)
clemens: Kul att sticket verkar funka nu. Tack själv!
cykeln: Gillar Mckes munspel också. Det här är väl en vårlåt egentligen men som så många gånger förr blir mina alster klara(?) ett halvår senare. Särskilt kul att en poet som du uppskattar texten. En blir glad.
Eko: Radion är lika omöjlig som Idol 2009 men jag uppskattar verkligen din välvilliga kritik. Thanks bro!
cpg: Du menar säkert Ola Magnell, en av mina största inspirationskällor. Det lyser igenom extra mycket i denna. Tack!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves