Några koments nice!
JT:
Roffe W ja,du är inte den förste som hör liknelser i min röst med honom..Undrar hur han skulle låta som baryton..?

Övertonsflöjten,japp koppar röret.Den smala varianten 13mm utan hål,A-stämd.Den flöjten låter bäst av alla jag gjort.Törs inte börja borra i den - huga! Lirade på det traditionella viset med fingret som täpper till i öppningen..Det blir lite mer blueskänsla då man nästan kan böja tonen lite..
Ambient dimma som inledning,varför inte? Jag snyggar till låten och skrålar lite till så har du fritt fram.Bara råmixat detta så det finns lite att putsa på,så även liret.
Killen på HD:n då:
Japp lite "god" morgon blues är aldrig fel.Mixen är "lite" stökig,mycket cajon bummel - handflatan som symboliserar baskaggen är nog så häftig.Skära lite botten där så....Det fixar sig liksom övrigt lir.Munspelet sitter med en tagning,det är de andra instrumenten som alltid bråkar med mig.Huvudet vill liksom andra prylar än vad fingrarna vill..
MaxB:
Cajonen ja,jo jag lirade in hela sträckan mot ez vispkompet.Lyssnar man separat så sliter det rätt mycket i takten.Men som helhet så funkar det bra,mer träning och lite variation på fillsen så skall det gå med trä lådan också.Lite häftigt "bummel" från cajonen,lyfte spåret i basen.En aning för mycket hör jag nu..Suttit och vevat rätt mycket på lådan,så det tar sig.Bra blir det väl aldrig men kanske bättre,kul är det i vart fall och det är det viktigaste.Koncentrerade mig så hårt på att få det tight så dynamiken gick förlorad.Tanken med cajon liret var några av slagen som "spökslag".Funderar på att köpa ett par riktiga vispar,och ett par klubbor för att testa på lådan...
Multiinstrumentalist,ja det är ju mycket som låter på denna - hela arsenalen

,fast jag har en trumf kvar - trombon och mungiga

Litet helsicke att träna på flera instrument som är så olika,man blir lite splittrad.Men skam den som ger sig..
#####################
Stort tack till er alla tre för kommentarer på min låtskiss.Får väl utveckla detta till ett komplett alster,nog så mycket jam/replokals känsla nu..
Mvh
Micael