Kontrollrummet

Live on the Run

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil
Var nog lite snäll i öronen när jag lyssnade på den här låten sist och sa att sången funkade bra på sitt sätt. Nu kommer hårda ord: Sången är inte särskilt medryckande. Skulle nog kunna fixas med (är det) eko  (Är inte så bra på dessa termer). Sången är ganska naken just nu. Och visst går det att vara naken men då får man styra upp något speciellt. Jag tror du får ta och gräva djupt i dina sångambitioner för att lösa problemet. Ett konkret råd är att börja med att sväva ut i framförandet och exprimentera lite. Jag tror eko på sången skulle rädda låten men inte egentligen ta den till skyarna. Tyvär måste jag säga att sångens ljudbild får hela låten att låta amatörmässig.  :(
« Senast ändrad: 28.04.2009, 04:48:39 by bow35 »


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jag tycker det låter bra.

Hittar inget som sticker ut eller stör i mixen.

Schyssta guror här,och solot var lite mer än schysst  :)

Snyggt jobbat Bengan.

Mike


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Bow/Henrik: Ja vi har alla vår egen approach till musik och hur den skall framföras. 

Mike: Thanks - solot skall fortfarande Zorrow ha all heder för. Det är en gitarrkung jag tänker använda så mkt jag kommer åt :)
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Bow/Henrik: Ja vi har alla vår egen approach till musik och hur den skall framföras. 

Mike: Thanks - solot skall fortfarande Zorrow ha all heder för. Det är en gitarrkung jag tänker använda så mkt jag kommer åt :)

Solot ja,grymt!

Om han inte är för gammal - adoptera! Bygg ut kåken i vartfall och erbjud bostad  :D

Mike


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Lyssnat två gånger. I mina lurar saknas diskant, tycker det är förhållandevis för mycket basljud men det ska det nog vara i denna typ av musik. Tror att både kompgitarrer på sidorna och sången skulle må bra av mer diskant och mindre bas. Jag som är gammal  ;) blir snabbt trött i öronen då jag testar att lyssna på hög volym.
Vad är det för mik på sången?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Mike: Jag tror det blir svårt att bygga ut min 2:a på ngt bra sätt och dessutom är Z så gammal att han har egen familj ;)

Max: Det kan vara så att volymmaxningen gör dig trött i öronen. Samtidigt tror jag inte en diskantökning hjälper mot just det - kompgitarrerna är skurna ganska högt upp i registret så jag vill inte plocka mer där. I så fall är det basen jag får dra ned på...alltså volymen på instrumentet. SM58 Beta på sång i 90% av alla fall och i 100% på den här låten.
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Hej!

Det här svänger gott..tunga gitarrer framförallt..men om jag vore dej skulle jag nog lägga ännu mer reverb/delay på sången..så den växer sej ..stooor till det här tung-gung-kompet ;)

Mycket bra drag här...tjohou :P

/Marr
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Marr: Har jag huv'et med mig nästa gång lägger jag ut lead t Hogge o stor del av körerna t dig o Åsa. DÅ blir det nog fett...men just nu har jag förbrukat april månads reverb/delay-ranson ;)

Tack!
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Bow/Henrik: Ja vi har alla vår egen approach till musik och hur den skall framföras. 

Mike: Thanks - solot skall fortfarande Zorrow ha all heder för. Det är en gitarrkung jag tänker använda så mkt jag kommer åt :)

Solot ja,grymt!

Om han inte är för gammal - adoptera! Bygg ut kåken i vartfall och erbjud bostad  :D

Mike


 :lol: :lol: :lol: Man kanske skulle flytta till Götet? Fast jag kanske skulle adoptera Bengan istället? ;)

Tack för vänliga ord kring solot i alla fall :rolleyes:


freddy

  • Gäst
Ja, men detta funkar väl? :) Lite hårdrock med Bengans signum.

Öser på bra, inget att klaga på direkt. En idé som jag tycker skulle vara ball om ni provade - feta på med en redig folksamling/hockeykör på "we live on the run". Tror det skulle funka galant.

Rocka på!



Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Z: Jag är nöjd med päronen jag har, men tack ändå ;)

Freddy: Svårt med folksamlingar i sovrumsstudion men det ska tänkas på t senare övningar :)
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se