Forum > Demolåtar
Atomic Rain - A baby was born
hogge:
LÅTNAMN: A baby was born
ARTIST/GRUPP: Atomic Rain (The Project)
GENRE: Pop/Rock
LÅTLÄNGD: 3:52
KOMPOSITÖR: Hogge
PRODUCENT: Hogge
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3
Hej alla!
I väntan på att halsen ska läka så att jag kan återuppta mitt hårdrocksprojekt (med Thomas) så klurade jag ihop detta.. Jag har ju inte varit särskilt produktiv den senaste tiden. Min kreativitet är liksom borta..
:huh:
Men igår tvingade jag mig att sitta framför datorn och ut kom detta. En slaskinspelning (as usual), men jag tycker personligen att låten kan vara värd att jobba vidare på..
Men nu är det står det still.. Kommer inte på mer? Tycker att den är lite i tunnaste laget och dessutom får jag inte till något gitarrsolo.. Tar tacksamt emot förbättringsförslag - på mixen kommer det förmodligen massor - men även förbättringar för själva låten vore skoj.. Om någon också skulle vara sugen att lägga ett gitarrsolo, eller pianosolo så skulle det vara hejdlöst mysigt.. Och varför inte lite stråkar?
Nåväl. Ordet är fritt.
Uppdaterat 090413: Låten borttagen. Men återkommer förmodligen efter justering!
SYNTH:
En trevlig skön slaskinspelning jag gillar den! :D
Får av den The cars vibbar av det. ;)
ynot:
trummorna blir lite statiska mot den mer dynmiska resten som jag gillar mucho.
mycket känsla tummar uppåt
ynto
hogge:
SYNTH: The Cars är ju ingen dålig referens ;) Tack Synth!
YNOT: Jag håller med om trummornas begränsningar.. Det ska ordnas så småningom.. Problemet är att jag aldrig klarar av att "mecka" för mycket med finliret, för då försvinner inspirationen.. Tack för tummen!
:D
Harmonica mike:
Tjena Mr H.
Ja du vet ju hur jag är,förberedde mig direkt med motorsågen i högsta hugg..
Insåg snabbt att det var bara att ställa in fällningen,detta träd har bra rötter :)
Inget "fel" i mixen på denna i min lyssning.Lite statiska trummor,men det går ju att fixa.
Samt lite "ez-drummer" sound över virveln.Det är ett rätt uttjatat tema som många retar sig på,men ez har lösningar på det - Vintage kitet!!
Definitivt värt pengarna,där finns det virvlar som "slår" det mesta.Alla ropar glatt AD,men med ez:s alla pluggar och expansioner så tycker jag att den pluggen vinner i längden.För att inte snacka om "Superior",då är vi hemma..
Låten ramlar väl inte in i huvudet på en överförfriskad bluesman direkt efter lite - eller ganska mycket whiskey,men det är nånting i detta som jag gillar ändå.Har inga ideér om fortsättning eller solo då det inte är min genre,men mixen är inte så pjåkig.Reverberandet helt ok,ser och hör hela bandet på samma scen - så jag är nöjd!
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida