Forum > Demolåtar

Atomic Rain - A baby was born

<< < (2/3) > >>

Dividend:
Stör mig inte på trummorna, men jag ör en sån som kör lm-7. Alltid.

Bra låt! Men nåt falsksång på nåt ställe, som nog är lätt att fixa till?

hogge:
AHA.. Två nattsuddare  :P

Mike: Ingen motorsåg?? På nåt märkligt vis känner jag mig lite besviken  :rolleyes:
Jag ska titta på Vintage-kitet.. Men det är inget som kommer att ske i dagsläget. Just nu går hela min studiobudget till hus- och båtrenovering..
Jag tror inte heller att låten kommer att vinna någon Rockbjörn, men på nåt vis så fastnade jag för den och kan inte riktigt kassera den.. Lyssnar nu frenetiskt för att "trötta ut mig själv" och därigenom se om den fortfarande är något att bygga vidare på.. Och jaaa.. Jag tror det faktiskt..

Divident: Oooh jaaa.. Det finns en hel del falsksång.. men detta är, som jag skriver inledningsvis, en liten rehabiliteringslåt för min sjuka hals..  :wacko:
Jag vet inte vad en LM-7 är, men det har förmodligen med trumor att göra.. Själv håller jag med Mike vad gäller trummor..

Uppdaterat 10 april: Har justerat lite trummor + lagt in ett mycket avancerat pianosolo  ;)

Dividend:

--- Citat från: hogge skrivet 09.04.2009, 03:01:49 ---Divident: Oooh jaaa.. Det finns en hel del falsksång.. men detta är, som jag skriver inledningsvis, en liten rehabiliteringslåt för min sjuka hals..  :wacko:
Jag vet inte vad en LM-7 är, men det har förmodligen med trumor att göra.. Själv håller jag med Mike vad gäller trummor..

--- Slut citat ---

Aha, läste aldrig texten. Var väl trött. LM-7 följer med cubase. Iaf den jag har. Det sämsta som finns på marknaden kanske :D

ynot:

YNOT: Jag håller med om trummornas begränsningar.. Det ska ordnas så småningom.. Problemet är att jag aldrig klarar av att "mecka" för mycket med finliret, för då försvinner inspirationen.. Tack för tummen!
 :D
[/quote]
förstår hur du menar jag lider av samma sjukdom :)

MaxB:
Tycker ljudet är hyfsat (lyssnar i lurar)!
Men saknar tydlighet i sången. Har svårt att höra vad du egentligen sjunger. Det kan vara ett problem då allt jag minns är
Fuck you - Fuck you all
A baby was born
Fuck you
Sen kommer ett barn in och sjunger.

Det sista känns malplacerat då jag inte hör vad texten egentligen handlar om.

Men idén tror jag är bra att arbeta på. Och i synnerhet om texten är väsentlig och berör.
Trummorna ganska hyfsade men vissa fills känns off.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion