Sweet home ulla winblad? 
Nå..jag tycker nog att det är lite lång kanske. En radioedit? Låten som sådan skulle bli mer kärnfull som en treminutare tror jag. Bra sång av alla, och mestadels bra fiol, även om det är några toner där det skär in lite i märgen tyvärr -kortare glissando vore som sagt att föredraga. Lite lite mer reverb på fiolen hade inte skadat, och lite höjning upptill i frekvenserna så fler goa övertoner kommer med?
SÅngen ja: din sång på denna är verkligen skitbra cykeln! MEN sångljudet... det låter ofta som du har nån slapbackdelay eller chorus på, utan att du har det. Jag gissar därför att det är dags för herrn att akustikbehandla lite? jag tror att det är ditt rum vi hör.
ÄR det en massa orsa-panel på väggarna tro?
DU har ingen klädkammare eller något du skulle kunna gå in o testa i ? 
Förutom det med fiolen och låtlängden (som väl kanske inte är helt enkel att ändra på om man vill behålla orginaltext intakt..) så är det mästerligt 
later the same day
ja, helt klart är det inget fel att ha en oherrans massa verser och massa text. Min tanke var mer att låten faktiskt har lite popvisecatchighet som kanske kunde gå fram bättre i en kortare variant
[/i]
Sweet home ulla winblad?

- rätt på!
Lite lång - Du skojar - kolla in Wagners prylar

- Där kan man börja prata om Radioedit!
Mer reverb på fiolen och lite höjning upptill i frekvenserna - noterat - TAck!
Sångljudet - ska se vad jag kan vrida på för kranar. Akustikbehandla - vet inte om jag har någon akustiksoda kvar?

Nejdå Orsa-panelen sitter i matrummet, här är det mest betong och gips, böcker och allmän belamring. Var in i klädkammaren nyss för att försöka knö in ett par kängor - det var knappt jag kom in alls. Förutom alla kläder, sovsäckar, skor, madrasser, kartonger så är golvet belamrat med säckar fyllda av något som någon #€%&&%§ måste ha ställt dit för att bli av med.
Det där sista ... mästerligt ...lägger jag till hjärtat

och så
popvisecatchighet - det var oväntat och kul att höra - en Birds-version - men den kräver nog sin R McQuinn
Tack för värdefulla synpunkter och vänliga tillrop!