Kontrollrummet

Hence The Riot - All The Ships Set Sail

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mattewiik

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 33
    • Visa profil
LÅTNAMN: All The Ships Set Sail
ARTIST/GRUPP: Hence The Riot
GENRE: Melodisk hardcore
LÅTLÄNGD: 3.55
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3

Här är en till nygjord låt. säg gärna vad ni tycker!


freddy

  • Gäst
På denna kunde jag lyssna i lite bättre grejer. Färdig demo detta med kanske, men jag ger lite feedback ändå:

Jag gillar ljudbilden, den skramlar och skriker. Men allt känns en aning litet på något sätt och det bråkas lite om platsen. Svårt att höra instrumenten tydligt tycker jag.

När det kommer in en ren gitarr (sticket?) så tycker jag att ljudbilden blir mer tydlig, det faller på sin plats lite mer. Så det är nog väggen med guror som grötar till det enligt mig. Hur har du panorerat distgurorna?

En annan sak som jag tänkte på var övergången till sticket som jag nämnde tidigare, den övergången känns rätt osäker och otydlig. Känns som ni smyger igång lite otajt istället för en tydlig start. Svårt att förklara, men jag tycker den bör ses över :)

I övrigt så tycker jag det är schyst.

btw, du behöver inte skriva in "www.myspace.com" när du addar ditt bands myspace till din profil. Nu blir det fel om man klickar på den, det blir dubbla myspace-domäner i länken liksom. Prova klicka själv så fattar du :D

« Senast ändrad: 06.04.2009, 14:19:13 by freddy »


Utloggad SteveHarris

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 294
    • Visa profil
Den va bättre än den första, enda ja inte rikit än heller gillar är virvelsoundet :D  låter typ massiv 80 tals powermetal.
men keep them coming, synd att de finns så några hc/metal lyssnare på kr

och som freddy sa , kanske lite klarhet i gitarrerna som nu blir lite gröt


Utloggad Mattewiik

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 33
    • Visa profil
På denna kunde jag lyssna i lite bättre grejer. Färdig demo detta med kanske, men jag ger lite feedback ändå:

Jag gillar ljudbilden, den skramlar och skriker. Men allt känns en aning litet på något sätt och det bråkas lite om platsen. Svårt att höra instrumenten tydligt tycker jag.

När det kommer in en ren gitarr (sticket?) så tycker jag att ljudbilden blir mer tydlig, det faller på sin plats lite mer. Så det är nog väggen med guror som grötar till det enligt mig. Hur har du panorerat distgurorna?

En annan sak som jag tänkte på var övergången till sticket som jag nämnde tidigare, den övergången känns rätt osäker och otydlig. Känns som ni smyger igång lite otajt istället för en tydlig start. Svårt att förklara, men jag tycker den bör ses över :)

I övrigt så tycker jag det är schyst.

btw, du behöver inte skriva in "www.myspace.com" när du addar ditt bands myspace till din profil. Nu blir det fel om man klickar på den, det blir dubbla myspace-domäner i länken liksom. Prova klicka själv så fattar du :D


Tack för dina åsikter! en distad gitarr åt vänster respektive höger. sen ligger det en lite skitigare och basigare gitarrr i botten.
aah vi kom på övergången vid mixningen, gurorna ska ringa ut lite mer så att vi hade kunnat lägga en shysstare fadeout på den men men lite spill får man räkna med :P
Sen att tillägga är väl att vi vill att det ska låta lite "skitigt" för att det inte ska låta allt för proddat och så.
Oj, det ska jag kolla hehe.


Utloggad Mattewiik

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 33
    • Visa profil
Den va bättre än den första, enda ja inte rikit än heller gillar är virvelsoundet :D  låter typ massiv 80 tals powermetal.
men keep them coming, synd att de finns så några hc/metal lyssnare på kr

och som freddy sa , kanske lite klarhet i gitarrerna som nu blir lite gröt
powermetal? nu får du lugna dig :)
nej det är lite synd, har inte hittat nåt liknande forum med lite mer hårdare musik. det här forumet är ju jättebra om man vill få kritik för sina verk annars. så det är ju synd för mig :P


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag är inget stort fan av core. Men det låter fan som metal (black/death anno 90) i mina öron... Grymt! Röjigt som satans. Vad sjunger ni om? :D Trodde satan, och ockulta ting först...:D


Denna laddas hem! aboslut, väntar på nästa låt redan nu... och det är ingen överdrift. bra dynamik också---
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Vad är din msn, vill ha länk till förra låten....


HITTADE!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Mattewiik

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 33
    • Visa profil
Jag är inget stort fan av core. Men det låter fan som metal (black/death anno 90) i mina öron... Grymt! Röjigt som satans. Vad sjunger ni om? :D Trodde satan, och ockulta ting först...:D


Denna laddas hem! aboslut, väntar på nästa låt redan nu... och det är ingen överdrift. bra dynamik också---

Haha av metalfans har vi fått höra att vi kör åt punk/emo hållet mer så vi börjar bli lite osäkra på vad vi gör för musik :P
sjunger om lite vardagliga saker, mycket vänskap, förtroende osv.

Kul att du tycker om det. har 3 nya låtar till att ladda upp :P dom finns även på vår myspace att ladda ner :)


freddy

  • Gäst
Har en polare som lirar i ett doom/HC/metal-band. Moloken: http://www.myspace.com/moloken

Gav honom länken till ert band, eftersom det är lite hans grej detta. Först sa han att han tyckte ni hade klockrent bandnamn. Sen tyckte han det luta mer åt metalcore musikaliskt, jag sa att ni själva kallade det melodisk HC.

Lite kuriosa eller något :)




Utloggad Mattewiik

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 33
    • Visa profil
Har en polare som lirar i ett doom/HC/metal-band. Moloken: http://www.myspace.com/moloken

Gav honom länken till ert band, eftersom det är lite hans grej detta. Först sa han att han tyckte ni hade klockrent bandnamn. Sen tyckte han det luta mer åt metalcore musikaliskt, jag sa att ni själva kallade det melodisk HC.

Lite kuriosa eller något :)



ah metalcore, melodisk hardcore. skillnaden är ganska hårfin faktiskt. gillade deras låtar faktiskt. skitigt men inte för skitigt. i like :) 


freddy

  • Gäst
Har en polare som lirar i ett doom/HC/metal-band. Moloken: http://www.myspace.com/moloken

Gav honom länken till ert band, eftersom det är lite hans grej detta. Först sa han att han tyckte ni hade klockrent bandnamn. Sen tyckte han det luta mer åt metalcore musikaliskt, jag sa att ni själva kallade det melodisk HC.

Lite kuriosa eller något :)



ah metalcore, melodisk hardcore. skillnaden är ganska hårfin faktiskt. gillade deras låtar faktiskt. skitigt men inte för skitigt. i like :) 

Jafan, katalogiseringen blir en aning överdriven. :)

Ska hälsa honom det.

Btw, vad lirar du i bandet? Vart kommer ni ifrån?



Utloggad Mattewiik

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 33
    • Visa profil
Har en polare som lirar i ett doom/HC/metal-band. Moloken: http://www.myspace.com/moloken

Gav honom länken till ert band, eftersom det är lite hans grej detta. Först sa han att han tyckte ni hade klockrent bandnamn. Sen tyckte han det luta mer åt metalcore musikaliskt, jag sa att ni själva kallade det melodisk HC.

Lite kuriosa eller något :)



ah metalcore, melodisk hardcore. skillnaden är ganska hårfin faktiskt. gillade deras låtar faktiskt. skitigt men inte för skitigt. i like :) 

Jafan, katalogiseringen blir en aning överdriven. :)

Ska hälsa honom det.

Btw, vad lirar du i bandet? Vart kommer ni ifrån?


Ja precis, ett jävla krångel med genres, folk blir vansinniga om man säger fel hehe :P
Jag spelar gitarr och growlar. Vi kommer från lilla Skövde o har lirat ihop i 2 år nu.