Kontrollrummet

Avslappnad OM - Finally Fire

gäst · 14 · 1728

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Avslappnad

  • Gäst
Studion kommer att packas ner inom kort, för ett par månader och därmed försvinner möjligheten att omsätta tankar och teorier i ljudlandskap. Eldade i lördags och passade på att spela in brasljudet som används som grund i nedanstående låt.
 
Behöver lite hjälp med att komma vidare då jag tycker den kan vara aningen för mycket John Blund.

Eller så är det en John Blund låt för alla skogens varelser som smyger fram till brasan.

Finally Fire


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag gillade det. Mysigt.


Ingen mer uttömannde kommentar just nu :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Lät mysigt med flöjten och brasan Avslappnad alias XX gillar detta! ;)




Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Jag tror att John Blund får alla djuren att komma till den härliga sprakande brasan :P

Fin flöjt oxå.Skön låt.
Lycka till med dina praktiska IRL-bestyr!!
Inte för länge hoppas jag, men om jag känner dej rätt så lär vi säkert ses inom en rimlig tid ;)

Glad Påsk förresten!!

/Marr
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Nice stämning i denna och jag tror minsann jag såg Ravi Schankar vid brasan också - lite fel ljud jag vet, men ändå samma stämning.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Avslappnad

  • Gäst
Marr och Eko, tack! :)

Sitter och funderar på om inte John Blund just har passerat här då det finns ett svagt avtryck av qwerty i pannan... ;)


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Ja, det var lite mys vid brasan det
Tycker det är mycket vinter över det hela - brasan och den skira flöjten gör sitt till
Hemtrevligt
På slutet hörs vågskvalp så då har väl isen gått hos dej
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Njaee jag tyckte nog det var lite menlöst. Lite new-age feeling fast utan delfiner. Fast det var snygga harmonier. Jag har lite svårt för de där körljuden. Det blir så svulstigt på något vis. Gillade det bättre när det bara var flöjt   :)


Avslappnad

  • Gäst
Tack cykeln och egghuvud! :)

Egghuvud, du slår nog huvudet på spiken med kommentaren "Lite new-age feeling fast utan delfiner", det är nog den musiken jag kan, varken mindre eller framförallt mer.

Tanken från allra första början var brasljudet ihop med en nylonsträngade akke men av hemmakustiska skäl fungerade inte det.

Nu blir det en lång paus vare sig jag vill eller inte då rummen där "studion", dvs mitt hörnbord med utrustning står, kommer att tömmas för iordningställande och efter det kommer jag att vara studiolös. Vet inte om det blir till att bygga en friggebod att använda som studio istället...  :mellow:


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Tack cykeln och egghuvud! :)

Egghuvud, du slår nog huvudet på spiken med kommentaren "Lite new-age feeling fast utan delfiner", det är nog den musiken jag kan, varken mindre eller framförallt mer.

Tanken från allra första början var brasljudet ihop med en nylonsträngade akke men av hemmakustiska skäl fungerade inte det.

Nu blir det en lång paus vare sig jag vill eller inte då rummen där "studion", dvs mitt hörnbord med utrustning står, kommer att tömmas för iordningställande och efter det kommer jag att vara studiolös. Vet inte om det blir till att bygga en friggebod att använda som studio istället...  :mellow:

Inget ont ment med mina kommentarer men det fattade du.
Friggebod är nog the shit. Där kan man ju dubbelisolera och vräka på med ljud. Fast glöm inte ventilering. Hade en kompis som byggde studio i friggebod och han blev nästan kokt på sommaren
Lycka till iallfall.  :)


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
otroligt snygg brasa!

kunde nog faktiskt göra sig med ännu färre toner...låta elden jobba så att säga :)


friggebod med studio i vore ju riktigt trevligt väl ?
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Avslappnad

  • Gäst
Danke Schön Das Emulator! :)

Möjligt att tonerna minskas, när tiden är inne igen...  ;)