Forum > Färdiga produktioner
Eko & Cykeln - Lonely Harts Hotel
ynot:
lite kritisk överlag så här på morgonqisten så ta det i beaktande
börjar helt underbart introt lovar mycket
sedan faller det sången i en annan dimension både ljud o röst läge
skulle nog funkabättre med mer fjong i kopet..
gillar annsattsen.
tny
freddy:
Hm.. en bra låt i grunden. Men..
Nu jävlar ska det gnällas.
Trummorna vill inte spela i detta gubbrock-band, dom vill spela metal eller något. Med det sagt så menar jag att baskaggen och virveln låter fel i ljudbilden. Vill ha en mer dov baskagge, med mindre anslag. Virveln låter mest plastig och toppig. Den låter billig.. eller EZ (easy).
Sen får jag lite samma känsla som jag såg att någon annan skrev. Alla i bandet lirar liksom på eget håll. Allt behöver komma ihop mer på något vis. Antar att det är reverben som spökar. Kanske behövs det en kompressor på hela bandet, så det blir lite mer gemenskap.
Gitarrljudet gillade jag inte riktigt heller. Låter för mycket digitaldist för min smak.
Men det kan funka ändå. Börja med att få in alla i samma rum, så kanske det faller på plats.
Jag tycker om refrängen, men texten känns lite... ja men t.ex. "the girls are pretty slim and tall". Kommentar överflödig :D
Det kommer bli skitbra detta. Men det är tyvärr långt ifrån färdigt enligt mig. Kom igen nu grabbar! Ös på! :)
Sen undrar jag med.. du menar nog "hearts" va?
"Harts" har jag sett, men då har det handlat om ett efternamn på folk..
Dividend:
Bra intro, fast det låter lite ihopträngt riffen. Betyder inget. Du låter lite jobbig här Eko, jag brukar gilla din sångröst mannen. Men det är väl som Black sabbath ibland.Kan inte med sången när Ozzy käkar lsd-tabletter ;).
Tycker sången ligger för högt. Men helt bra standard övre-skikt h är. Bra! (I övrigt)
solo vid 100 låter lite amatörmässigt. Fler noter.
Jajam, slutgnällt. Det här lämnar mig med ett leende på läpparna, och att jag vant mig vid sången. Testa en oktav ned dock :D
Eddi:
--- Citat från: ynot skrivet 13.04.2009, 10:28:36 ---lite kritisk överlag så här på morgonqisten så ta det i beaktande
börjar helt underbart introt lovar mycket
sedan faller det sången i en annan dimension både ljud o röst läge
skulle nog funkabättre med mer fjong i kopet..
gillar annsattsen.
tny
--- Slut citat ---
:DTack för input Ynot - det tog en stund innan jag fattade vad "fjong i kopet" betydde :blink:
Och nä det är väl riktigt kompet under verserna består ju av enbart blås med rätt så dåliga pluggar hade gärna velat att det skulle låta bättre. Sångdimensionen vill jag nog försvara trots allt det handlar ju om att djävulen vill locka desperata själar till Lonely Hearts Hotel, och där tycker jag att Cykeln ligger helt rätt.
Eko
Eddi:
--- Citat från: freddy skrivet 13.04.2009, 19:27:19 ---Hm.. en bra låt i grunden. Men..
Nu jävlar ska det gnällas.
Trummorna vill inte spela i detta gubbrock-band, dom vill spela metal eller något. Med det sagt så menar jag att baskaggen och virveln låter fel i ljudbilden. Vill ha en mer dov baskagge, med mindre anslag. Virveln låter mest plastig och toppig. Den låter billig.. eller EZ (easy).
Sen får jag lite samma känsla som jag såg att någon annan skrev. Alla i bandet lirar liksom på eget håll. Allt behöver komma ihop mer på något vis. Antar att det är reverben som spökar. Kanske behövs det en kompressor på hela bandet, så det blir lite mer gemenskap.
Gitarrljudet gillade jag inte riktigt heller. Låter för mycket digitaldist för min smak.
Men det kan funka ändå. Börja med att få in alla i samma rum, så kanske det faller på plats.
Jag tycker om refrängen, men texten känns lite... ja men t.ex. "the girls are pretty slim and tall". Kommentar överflödig :D
Det kommer bli skitbra detta. Men det är tyvärr långt ifrån färdigt enligt mig. Kom igen nu grabbar! Ös på! :)
Sen undrar jag med.. du menar nog "hearts" va?
"Harts" har jag sett, men då har det handlat om ett efternamn på folk..
--- Slut citat ---
Halloj Freddy
Jag gillar gnäll speciellt om den är så nyanserad som du gör här. Jag kör DFH som faktiskt var inspirationen till hela låten. Du kan dina trummor så du har helt rätt att baskaggen är för en annan sorts musik men det var liksom hela poängen här att dra in helvetet på det sättet. Jag kan nog lägga Vintage men då skulle jag inte trivas lika bra med resultatet. Virvelkaggen är något upp-EQ:uad vid 800 samt något vätt med Reverb32.
Jag kör endorphin samt Roomworks SE på utsignalerna- så det borde vara samma scen men jag kanske ska byta ut endorphin mot TLS Pocketlimiter så bler det lite mer tryck i grejorna.
Gillar kommentarer om texten men här känner jag att jag inte ens behöver försvara något det ska ju för bövelen rimma på all. :lol:
Gitarren är med ljud från Toneport UX2 ja så det är väl digitaliserat på nåt sätt kanske.
Men tack för synpunkter ska fundera i dom termerna när jag kollar närmare.
Eko
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida