Kontrollrummet

Hence The Riot - I Die For Treats

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mattewiik

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 33
    • Visa profil
LÅTNAMN: I Die For Treats
ARTIST/GRUPP: Hence The Riot
GENRE: Melodisk Hardcore
LÅTLÄNGD: 4.19
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3


Här kommer en nyinspelad demolåt från mitt band!
Hoppas den uppskattas.
« Senast ändrad: 03.04.2009, 01:38:05 by Mattewiik »



Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
ingen som tycker nåt? :(
Jorå, jag gillar den här typen av skönsång.
Berätta gärna nåt om dig själv, bandet o hur ni har gjort inspelningen.
Här kan man presentera sig också:
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?board=8.0

Välkommen hit! :P
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Hej Mattewiik
Jag har lyssnat. Och har abslulut ingen koll på denna typ av musik. "Melodisk" - in my arse! Hur låter det när det inte är melodiskt?
Det här inget negativt, tror det är bra, men jag kan inte säga vad som rätt eller fel
Vänta lite så kommer det nog nån som har lite koll på detta...


freddy

  • Gäst
Jadå, detta låter helt okej. Gillar introt :)

Svårt att kommentera mixen, låter bra i mina datorhögtalare. Vet inte om det sticker ut så mycket musikaliskt, har nog hört allt detta förr. Men det låter ändå som att ni vet vad ni gör och att ni kan detta. På något ställe, första refrängen(?) så låter det som tempot sjunker lite, tappas lite energi...

Sen är detta definitivt melodiskt, det finns flera enkla tydliga melodier i låten tycker jag.

Snyggt lirat överlag och välkommen hit. Den här musikaliska genren är ganska dåligt representerad här på KR, så du/ni behövs :)




Utloggad Mattewiik

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 33
    • Visa profil
Hej Mattewiik
Jag har lyssnat. Och har abslulut ingen koll på denna typ av musik. "Melodisk" - in my arse! Hur låter det när det inte är melodiskt?
Det här inget negativt, tror det är bra, men jag kan inte säga vad som rätt eller fel
Vänta lite så kommer det nog nån som har lite koll på detta...

Det är mer melodier, lite mjukare eller vad man ska säga jämfört med vanlig hardcore som är mycket skitigare och hårdare.
Liten förklaring :)


Utloggad Mattewiik

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 33
    • Visa profil
Jadå, detta låter helt okej. Gillar introt :)

Svårt att kommentera mixen, låter bra i mina datorhögtalare. Vet inte om det sticker ut så mycket musikaliskt, har nog hört allt detta förr. Men det låter ändå som att ni vet vad ni gör och att ni kan detta. På något ställe, första refrängen(?) så låter det som tempot sjunker lite, tappas lite energi...

Sen är detta definitivt melodiskt, det finns flera enkla tydliga melodier i låten tycker jag.

Snyggt lirat överlag och välkommen hit. Den här musikaliska genren är ganska dåligt representerad här på KR, så du/ni behövs :)



Tack för kritiken, det behövs till nästa gång :)
ja jag har märkt att det inte finns så mycket liknande musik här så det blir väl intressant :)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag har alltid undrat när jag ska bli gammal.
Kände just att jag passerat gränsen :P
För mig är det bara en massa pubertalt skrikande som inte har ett dugg med musik att göra - men instrumenten låter ok.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad SteveHarris

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 294
    • Visa profil
damn, this i like , kanske inte melodiskt men hardcore nog, riktigt nice låt tycker jag.

Soundmässigt tycker jag virveln har ett ganska grymt sound, och baskaggen skulle kunna komma fram lite mera.


freddy

  • Gäst
Jag har alltid undrat när jag ska bli gammal.
Kände just att jag passerat gränsen :P
För mig är det bara en massa pubertalt skrikande som inte har ett dugg med musik att göra - men instrumenten låter ok.
Eko

Ska farbror ha hjälp över gatan?  :lol:


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Skitsnack. bra låt rakt igenom
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag har alltid undrat när jag ska bli gammal.
Kände just att jag passerat gränsen :P
För mig är det bara en massa pubertalt skrikande som inte har ett dugg med musik att göra - men instrumenten låter ok.
Eko

Ska farbror ha hjälp över gatan?  :lol:

Om du inte går så snabbt så gärna :lol:

Sorry för lite OT

Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Det här svänger i sitt slag, tunga gitarrer och tajt trummis, och visst hör jag en klar melodi i detta, gillar refrängerna mest dock med den mer normala röstern, snygg ju, jag får nämligen akut ont i halsen av den som vrålskriker hela tiden..hehe..men det har jag alltid fått av skrovliga röster :lol:
Vårt band hade ett sånt här hardcore-band som grannar, så har lärt mej att uppskatta den här sortens musik...och det här låter bättre!
Kör så det ryker :D

/Marr
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Välkommen till KR!
Jag är (liksom Eko) en gammal man, inser jag.

Jag har många gånger skrikit i frustration men trots viss frustration i modern tid skriker jag inte längre. Men jag är lite fascinerad av den här "sång"-stilen. Om man kan låta så här och samtidigt inte förstör rösten är det bra, eftersom många gillar det. Jag har förstått att man kan använda teknik för att få sången att låta på detta viset. Jag föredrar däremot Joe Cockers skrovlighet i rösten.

Har bara lyssnat i datorhögtalare på låg volym så jag kan inte uttala mig om mixen.

« Senast ändrad: 07.04.2009, 12:36:35 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Mattewiik

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 33
    • Visa profil
Det är en liten teknik faktiskt, i början eller om man inte har gjort det på ett tag så kan man bli lite öm i halsen och hes men man lär sig hantera det till slut :)