Kontrollrummet

Dividend - Qiu tian (Autumn on Er long lu)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
LÅTNAMN: Qiu Tian (höst)
ARTIST/GRUPP: Dividend
GENRE: klassiskt
LÅTLÄNGD: 3:21
KOMPOSITÖR: P-E Rosqvist
PRODUCENT: densamme
EV. MEDVERKANDE: -
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3


Extremt färdig nu! Och bättre än föregångarna! ;)  Tycker jag. Vad tycker ni?

Den är förlängd 1 hel minut! MEd nya melodier och krumelurer...

--------------
Bestämde mig för att den (nog) är klar, efter två inlägg på raken. Ändrade därmed namnet, till det bästa namnet tycker jag. Både i mp3an och filnamnet. (Samma mp3a vad gäller musiken)

Er long lu, betyder "Andra drak-gatan". Där bodde jag i statsdelen Xidan i Beijing/Peking.
Det finns ett kinesiskt stråkinstrument, som f ö Memphis håller på att bygga. Den heter Er hu, för den har två strängar! ;)

Tack på förhand för lyssning och eventuella kommentarer :)
/Per

-------
Ok, jag tog till mig av kritiken och satt med den här låten i 6 timmar i sträck. Kanske är jag halvvägs i mål?
Fixat lite nya melodier och annat så det flyter bättre. Gitarren ut, harpa/cellipizzcato in. Ordentlig utvekcling av temata, trots repetitiv ackordsföljd (och enkel sådan), slängde in ett nytt parti med annan följd,,,
Nu när jag tittade på harmonierna såg jag att verket i princip är hexatoniskt, förutom nåt ackord och en not som ingår i en melodi (ny melodi).

Ja, lyssna gärna så man får veta om man är på rätt väg :)

/Per
---------
Gamla texten nedan:

Gammal låt jag gjorde i kina, och restaurerade ikväll. Låter inte SÅÅ kinesisk tycker jag, däremot är det den mest omtyckta av de 4 "kinesiska årstider" jag gjorde, på förslag från Emu :)

-----
« Senast ändrad: 06.11.2009, 08:20:09 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
WOW!!

Nu fick jag lite gåshuds rysningar igen.Grymt med en gura på detta,hur har jag kunnat missa denna låt..? Här ser man ett tydligt exempel på när samarbeten är som bäst.Det smälter ihop till en helhet.Starkt jobbat boys!!

Men haken då,guran är alldels för lågt mixad.Sen är det nåt oljud på gura filen,hörs tydligast i slutet.Klipp och städa/fixa,sen är alstret klart.Får du problem med guran i mixen om du höjer den,skär lite botten.Den låter rätt dov/mörk på feta E-strängen(det lilla jag hörde av guran) - men det är lätt fixat.

Skitbra detta,höj guran så hamnar denna du vet vart  :)

Mvh
Micael


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Som vanligt en massiv och bra ljudbild. Låter alldeles utmärkt.
Men jag håller med Mike om gitarren.

Ha de
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Lite för rörigt upplägg för min smak, så partiet 120-150s känns skönast för öronen. Gillar inte de stötiga, nästan slumpmässiga violin- och kazoobrass-stötarna som präglar första delen. Finns ett tydligt meloditema, men det känns lite för banalt för att det skall fastna. Tycker gitarren passar bra ljudmässigt mot resten, men den måste tonas/klippas på slutet innan stolsknarr och prassel hörs.

Vid 180s får jag lite kinesrestaurangvibbar (har ju inte varit i Kina så jag kan associera till den äkta varan  :D), men i övrigt tycker jag det låter Dividend. Om det är ditt bästa verk skall jag låta vara osagt, jag har hört sådant som imponerat mycket mer.  :)

När var du i Kina förresten?
DON'T PANIC


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Man får vårkänsor av det här. Skönt, vackert. Och den akustiska gitarren passar bra in. Popsnöre som jag är letar jag efter pulsen och har svårt att hitta den. Antar att det finns ett klick som musiken spelas till. Men ofta blir jag osäker på takten. Samtidigt gillar jag också den här flytande känslan när instrumenten går in i varandra...


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag har efter lyssning nu dan efter kommit fram till att låten inte är färdig. :) Det kommer att ske en del ändringar kompositionsmässigt.

Mike: Skall testa din rekommendation, ang gurans nivå och eq:a som du beskriver! Tack! Och tack uppmuntrande ord!

Gurano: Visst, jag håller nog också med ;)... Tack!


Lite för rörigt upplägg för min smak, så partiet 120-150s känns skönast för öronen. Gillar inte de stötiga, nästan slumpmässiga violin- och kazoobrass-stötarna som präglar första delen.

Jag förstår inte  :rolleyes: De är absolut inte slumpmässiga, men jag kan förstå om de uppfattas så..

Citera
Finns ett tydligt meloditema, men det känns lite för banalt för att det skall fastna. Tycker gitarren passar bra ljudmässigt mot resten, men den måste tonas/klippas på slutet innan stolsknarr och prassel hörs.

Det banala är väl att det är enstämmigt (mestadels). Banalabanarne där :D


Citera
När var du i Kina förresten?

Stack början av 2006, via London. Kom hem slutet av 2007, så nästan 2 år var jag borta. Sysslade med programmering (vilket var dåligt betalt där), sökte jobb som lingvist på microsoft, men de ville hellre se mig programmera, så jag blev engelsklärare. Surfade mest runt och tittade på landet, insöp kulturen och fick intryck.

Ett intryck jag kan delge är att kvinnorna är jätteschyssta, jag kände bara kvinnor där (nästan). Männen är skitjobbiga. SNyter sig på gatan och fräser och blir förbannade på en om man uttalar fel..

HAr flera vänner av yngre män som är helt ok dock... Bl a en f d elev..
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Man får vårkänsor av det här. Skönt, vackert. Och den akustiska gitarren passar bra in. Popsnöre som jag är letar jag efter pulsen och har svårt att hitta den. Antar att det finns ett klick som musiken spelas till. Men ofta blir jag osäker på takten. Samtidigt gillar jag också den här flytande känslan när instrumenten går in i varandra...

Tack. SKall nog göra denna poppigare :). Vi får se...


NY VERSION!
« Senast ändrad: 04.04.2009, 06:42:21 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Detta är ju en riktig Vår-låt! Det låter som den stora vårfloden brister loss ur vintern och isens grepp
Lite upp med gitarren tycker jag
Partiet vid 137 och framåt särskilt lyckat för mina öron denna lyssning

Häftigt att ge sig av till Kina sådär! och kvinnor är ju alltid att föredra när det gäller umgänge  :D
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Tjena

Skön atmosfär. Kanske aningens svävande utan fast grepp i början i mitt tycke, men från 2.25- mycket snyggt.
Några nivåer på stråk som du kanske bör se över i början för de bryter igenom lite för mycket tycker jag.
och ja fram med guran mer, hör ju den knappt.

Tack för ordet :)

www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
tack till cykeln och stajo. höjde gitarren 2 db, höjer  2 till

Tack för era synpunkter.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Möjligen mär det för att vi bollade låten faram o tebax över msn för något år sen, men jag hittar takt och melodi per omgående i låten.

Snyggt instrumenterad och med bra melodier. Jag ser alla löven i alla gula, bruna och röda toner. Storm och elände, mörker, tyngd och allvar :)


Gitarren låter snyggt, men kanske lite mycket strängljud på något ställe som kunde beskäras lite?

Klockrent annars!


Blir det restaurering av hela sviten inklusive mastering för en liten EP ? :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Möjligen mär det för att vi bollade låten faram o tebax över msn för något år sen, men jag hittar takt och melodi per omgående i låten.

Snyggt instrumenterad och med bra melodier. Jag ser alla löven i alla gula, bruna och röda toner. Storm och elände, mörker, tyngd och allvar :)


Gitarren låter snyggt, men kanske lite mycket strängljud på något ställe som kunde beskäras lite?

Tack du! Skall försöka fixa gitarren i samråd med memphis..

Citera
Klockrent annars!


Blir det restaurering av hela sviten inklusive mastering för en liten EP ? :D

Haha, kanske det. I alla fall 4:an är ju bra :) (Vinter då, men då tycker folk det är en sommarlåt :D
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag är nog för mycket pop. Tycker det är ostrukturerat och svårlyssnat.
Och ibland studsar jag till för vissa ljud som ploppar upp ur mina monitorer.

Tråkigt. Detta är inte pop.

Citera
Så mina idéer om detta.
Kill your darlings, färre ljud, skala av.
Dynamik är coolt men på rätt ställen.

-synunkter mottagna. Tack för lyssning, och råd. Kan ligga en del i det du säger.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Milajk!

Det finns element som är totalt glimrande! De lite mindre komplexa partierna är helt ärligt jäkligt bra!

Inledningen är fin, men sedan drunknar guran lite. Om det hade gått att skapa lite mer utrymme runt gitarren kanske? Skulle kunna vara en del frekvenser som är lite för snarlika??

Spontant, men detta är bra, det känns dock som om det är något som är på gång att bli stort men att det är lite dålt bakom all den kompositionsglädje som rullar fram.

Väldigt bra grejjer på gång här! (Nu skall jag dricka en kopp te)

EDIT: Kom tillbaka, det är ju sjukt vad det här stycket satte sig!!!


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Denna är inte färdig. Jag lovar (nåja) att slutresultatet är ett mästerverk.....


Många nya idéer från marre och light head. Och TACK till LH för uppskattande skriverier :D
« Senast ändrad: 06.04.2009, 23:07:41 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil


-----

Slänger upp senaste versionen.. I princip färdig nu..

Några åsikter? Är den för överorkestrerad t ex? :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Nu har jag bara lyssnat på senaste versionen av Qiu Tian med gitarr men jag hade förmånen att få höra den utan gitarr. Jag tror att du efter det att gitarren kommit på har slopat en hel del cellopizzicato och det tycker jag är synd (om det nu är så) Hm.. ska lyssna flera gånger men just nu får Memphis ursäkta jag gillade varianten utan gitarr bättre.  Måhända ändrar jag mig efter fler lyssningar.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Memphis

  • Från List-tvåa till
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 714
    • Visa profil

Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Lungt isåfall Eko.   ^_^
Usch vad jag känner mig kymig Memphis - men när jag fick höra att du skulle delta i denna så skruvades mina förväntningar upp en hel del för jag håller din ådra högt på denna genre. Men det gifter sig inte riktigt - gitarrspelet och orkesterspelet - och det är lite sura toner med. Komplettera på orkestersidan istället så kommer det att glöda - det är jag övertygad om.

Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag tror på ett mer avskalat arr om det skall vara gitarr med...

Inte så maffigt som det är nu... Mycket är onödigt copy+paste från 2007 ;)
https://soundcloud.com/user7789882


asti

  • Gäst
Bra idé med en akustisk gitarr i arret, men den är för låg i mixen tycker jag. Kunde varit lite mindre reverb på den också. Hade kanske varit bättre med nylonsträngat?
Det är lite väl höga stråkar stötvis mellan ca 48 - 54. Snyggt parti efter ca 94, lite mer avskalat. Tror att du generellt kunde minskat arrangemanget.
Som någon sa känns det en hel del vår i detta! Sköna tongångar!


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Ok, jag tog till mig av kritiken och satt med den här låten i 6 timmar i sträck. Kanske är jag halvvägs i mål?
Fixat lite nya melodier och annat så det flyter bättre. Gitarren ut, harpa/cellipizzcato in. Ordentlig utvekcling av temata, trots repetitiv ackordsföljd (och enkel sådan), slängde in ett nytt parti med annan följd,,,

Ja, lyssna gärna så man får veta om man är på rätt väg :)

/Per
« Senast ändrad: 29.10.2009, 13:39:26 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Avslappnad

  • Gäst
Hmm, denna har jag missat tydligen. Gott om än ganska traditionellt divi-arr men ack så snyggt. Gillar dynamiken i stycket, allt från någon slags stillhet till nästan hela havet stormar, gjorde det hela otroligt levande. Instrumenten låter nästan ovanligt bra i samspelet, är det fortfarande ewql?

Mycket snyggt! :)


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Låter riktigt bra - för mig är du mer än halvvägs - jag tycker att den är klar :)
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Svarar er senare har lite bråttom, Avslappnad och Gurano.
---

Bestämde mig för att stycket (nog) är klart, efter två inlägg på raken som var positiva. Ändrade därmed namnet, till det bästa namnet tycker jag. Både i mp3an och filnamnet. (Samma mp3a vad gäller musiken)

Er long lu, betyder "Andra drak-gatan". Där bodde jag i statsdelen Xidan i Beijing/Peking.
Det finns ett kinesiskt stråkinstrument, som f ö Memphis håller på att bygga. Den heter Er hu, för den har två strängar! Wink

Tack på förhand för lyssning och eventuella kommentarer :)

/Per
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad ydderF

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 826
    • Visa profil
Som jag har sagt för, lyssnar aldrig på klassisk,
men du har en formåga att fånga lyssnaren med dina melodier och arr.
Tycker lydbilden är skön, och instrumenterna låter fint!
Ursäkta att jag inte har nåt negativt att säga.... :rolleyes:

Bra jobbat;)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Hmm, denna har jag missat tydligen. Gott om än ganska traditionellt divi-arr men ack så snyggt. Gillar dynamiken i stycket, allt från någon slags stillhet till nästan hela havet stormar, gjorde det hela otroligt levande. Instrumenten låter nästan ovanligt bra i samspelet, är det fortfarande ewql?

Mycket snyggt! :)

Tack som attans! Det finns en harpa i detta arr :D Det har jag aldrig använt förr. I originalet plonkade cellisterna genom hela låten, här får de hämta andan när violin-marcatona ("staccato") och harpan spelar. :)

Ja det är Gold, får väl ge ett STORT TACK! till Rattlesnake som uppmärksammade mig på att det GÅR med lite övning att få bra ljud ur orkestern. Jag trodde från början att det inte lurade Karajan och Co, men det verkar som det är VÄLDIGT svårt att skilja riktigt från artificiellt när biblioteket blir dyrt (dyrare än gold, men gold kommer väldigt nära) Sen klickade jag ju alltid, och då fick man velocity 100 som default. Men p g a att jag länge trodde att det inte spelade nån roll för en riktig klassiker, så....

Sen använder jag minneskrävande keyswitch-patchar för stråket numera också (för realismen), av samma anledning.


Låter riktigt bra - för mig är du mer än halvvägs - jag tycker att den är klar :)
Gurano

Tack! Då är det fastlaget då :)


Som jag har sagt för, lyssnar aldrig på klassisk,
men du har en formåga att fånga lyssnaren med dina melodier och arr.
Tycker lydbilden är skön, och instrumenterna låter fint!
Ursäkta att jag inte har nåt negativt att säga.... :rolleyes:

Bra jobbat;)


Ja, 6 timmar i sträck satt jag. Tur det blev bra :)

Jag tycker att det är ok att utbilda sig (som jag börjat göra i perioder) när det gäller sådan här musik. Men numera finns sådana som tycker att VISS modern klassisk musik SKA kräva utbildning. Man kan gilla mozart, utan att plugga sen 4 års ålder som han gjorde. Eller BAch eller Shostakovich. Mozart kräver ju bara att man lyssnar på t ex pianokonsert nr 21 i C dur några gånger, för att börja gilla det. (Skaffa den! :D

I hollywoodsk filmusik är kompositionerna oftast byggda med enkla knep för att frammana en stämning. Folk är mycket klyftigare än så. Det var bättre på Miklos Rozsas tid :D (Filmkompositör till .... känd film jag inte kommer på namnet på.)

Detta angående utbildning då. Det skall väl gå hem hos lågutbildade också, i de cyniska hollywoodproducenternas ögon.

Men det är ju förstås helt ok i en action eller så, så glömde bort vad min poäng var. :)

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Lyxvarianten

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 406
    • Visa profil
Du vet ju att jag gillar dina låtar, men det är fortfarande inget som slår Emigranten!:P
Jag tycker iaf att den höll enda in på sista tonen och man gunga änna med i den på nått sätt.
Gillade den trippande pizzcaton som fick mig att känna ett sug av Ashenvale (World Of warcraft), och med det mena jag att den verkligen satt där den skulle.

Finns inte så mycket mer jag kan säga faktiskt. Det här är ju musik som är långt över vad jag håller på med:P
_____________________________ ___
www.myspace.com/Lyxvarianten


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Detta stycke blir bara bättre..ofantligt vackert detta, med kinesiska undertoner , det hela böljar fram..som en höst-flod (kan lika gärna vara en vår-flod oxå)
Denna mix är mer distinkt i ljud, harpan helt underbar..melodin helt hänförande..detta är min stora favorit bland dina kinesiska stycken :rolleyes:

Jag bara njuter :wub:

/Maria
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Du vet ju att jag gillar dina låtar, men det är fortfarande inget som slår Emigranten!:P

Cykeln (som sjöng) sa också idag att det var mitt bästa tema. Jag håller faktiskt på med en instrumental version nu, som jag försöker vidareutveckla till att ha sin egen charm. Man vet aldrig var det slutar ;).

Citera
Jag tycker iaf att den höll enda in på sista tonen och man gunga änna med i den på nått sätt.
Gillade den trippande pizzcaton som fick mig att känna ett sug av Ashenvale (World Of warcraft), och med det mena jag att den verkligen satt där den skulle.

 :lol:
Citera
Finns inte så mycket mer jag kan säga faktiskt. Det här är ju musik som är långt över vad jag håller på med:P

Du har ju begåvning helt klart, fast av annan sort. Det har jag insett efter att ha sett den där videon, och några av dina låtar.
« Senast ändrad: 29.10.2009, 21:19:34 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
bara en sak att säga egentligen: Gillar!

Finns många trevliga harmonier att lyssna på, fångar intresset. Tycker allt låter bra i mina högtalare!


:)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Det är väl en sak att plocka bort valda delar men att helt utesluta cellopizzicatona är direkt brottsligt Per. Detta kan ge 3-5 års fängelse i Kina. Jag gillar den här versionen men saknar verkligen pizzicatona kan du inte involvera dessa på valda delar? Tycker stråkljudet vid 103 på KR är aningens för hög atack på också - men det är en kanonlåt något av ditt absolut bästa vill jag framhålla.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Det är väl en sak att plocka bort valda delar men att helt utesluta cellopizzicatona är direkt brottsligt Per. Detta kan ge 3-5 års fängelse i Kina. Jag gillar den här versionen men saknar verkligen pizzicatona kan du inte involvera dessa på valda delar? Tycker stråkljudet vid 103 på KR är aningens för hög atack på också - men det är en kanonlåt något av ditt absolut bästa vill jag framhålla.

Jag vet att det är dödsstraff på det. Men eko kära, det finns cellopizzicato också! MÅNGA 4 taktslag med pizzicaton spelade av tröttaste celllisterna i världen. Harpan är bara där för att avlasta :)
(Kompositionen blir nog lättare att framföra så... ;)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
bara en sak att säga egentligen: Gillar!

Finns många trevliga harmonier att lyssna på, fångar intresset. Tycker allt låter bra i mina högtalare!

:)

Tack EMU! Verkligen kul, vi två är ju alltid ärliga så det värmer, typ :lol:

Detta stycke blir bara bättre..ofantligt vackert detta, med kinesiska undertoner , det hela böljar fram..som en höst-flod (kan lika gärna vara en vår-flod oxå)
Denna mix är mer distinkt i ljud, harpan helt underbar..melodin helt hänförande..detta är min stora favorit bland dina kinesiska stycken :rolleyes:

Jag bara njuter :wub:

/Maria

Tack för sångfågelns av mitt stycke frasuggererade (säger man så? :unsure: ) bilder. Det värmer lika mycket som emus :)



https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Partiet vid 130  :wub:
Stråkljuden är riktigt bra
Blåset når inte dit upp
Partiet vid 200 - yes!
Bara några små kineser kvar i detta
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten