Forum > Demolåtar

Hogge - Mixtest

<< < (2/3) > >>

hogge:
Jo, en fadeout var tanken, men fick inte det att fungera?? Det "fejdar" bara ut den analoga delen inte midi.. Don know why?
 :(

Vladimir:
Du kan köra fadeout på den färdiga låten, tom på en mp3 fil.
Jag har en gammal version på Adobe Audition 1.5 som jag brukar editera färdiga låtar med.

MVH
Vladimir

Harmonica mike:

--- Citat från: hogge skrivet 01.04.2009, 01:10:54 ---Jo, en fadeout var tanken, men fick inte det att fungera?? Det "fejdar" bara ut den analoga delen inte midi.. Don know why?
 :(

--- Slut citat ---

Lättast då är att dra ut en wave fil på rubbet.In med den i projektet och fejda den,sen sätter du den i solo läge när du gör mp3:an.Viktigt att du mutar allt som ligger på mastern när du kör ut mp3.an,annars får du med det en gång till.Du kan också gå in i varje midi grunka och editera tonerna.Tidsödande dock,och svårt att få det exakt.

Mike

hogge:
Okidoki.. Tack för tipsen.. Tyvärr så har Ni blandat in mycket grekiska, men det finns översättningsprogram på Nätet.. Kollar upp detta!

*En vacker dag ska jag också lära mig alla dessa konstiga ord och briljera här på KR*
 :P

Eddi:
Kul att höra att saker händer med din musik Hogge - ungar är skojiga att ha med och i det här fallet fick ju föremålet själv inverka kul.

Fade-Out
I Cubase tar du upp Mix fönstret (under Device) bläddrar iväg till höger till Stereo-ut kanalen det som alla tjatar om är Mastern.Spela sista tjugo sekunderna av låten men tryck på W först. Låt låten spela upp slutet och dra samtidigt ner volymregeln så att du får en tjusig fadeout - stäng av - släck W och tryck på R Backa och och lyssna igen. Då borde allt funka - se bara till att R är intryckt när du laddar ner till MP3.
Med reservation att midi inte kan hanteras på detta sätt men det kan det väl? Jag har inte fått mitt midi att funka så jag kör VST eller riktig instrument och då funkar det.

Eko

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion