Kontrollrummet

Roberto - Ta din pistol

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Vladimir

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
LÅTNAMN: Ta din pistol
ARTIST/GRUPP: Roberto
GENRE: Pop-Reggae
LÅTLÄNGD: 3:20
KOMPOSITÖR: Roberto
PRODUCENT: Vladimir
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3

En låt som sonen Roberto gjort. Han står för text och musiken och jag har mixat.
Tacksam om någon vill komentera låten, kanske några förslag ?

Vladimir
« Senast ändrad: 02.05.2009, 01:37:10 by Vladimir »


Utloggad tsmalmbe

Stereobilden är verkligen kufisk. Rösten är stereobreddad så att det gör illa i ryggmärgen. Den ligger definitivt långt utanför stereokompatibelt. Om det är meningen som en psykoakustisk effekt så är det ok, men i låten passar det inte alls.

Instrumenten är helt i olika utrymmen. Men det kanske hör till en sån här spex-låt? Varför inte, det ger en stark crazycomic-effekt. Gillar låten som helhet, men panoreringen och stereobilden är så obehaglig - det låter som om när man drar ut hörlurarna en par millimeter och hör bara S-delen av M/S.

I slutet på organsolot så distar det lite fult också.

Bra insats, men en del som går tvärt emot mina tankar.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Aettan

  • Gäst
Nä jag håller inte med, i alla fall inte när man lyssnar i lurar för då låter det hur bra som helst.


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
Svänging och go låt, tycker den spretar lite i mixen, kanske är det olika reverbljud på instrumenten eller nåt, är ingen expert så sett, instrument o sång är bra för sig liksom.
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad Vladimir

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
Tack för alla komentarer. Det är visst problem mer olika reverb och panoreringen är lite vild. Låten skall vara lite konstig men det finns en hel del att ändra på. Inte helt enkelt att mixa för det är 33 spår på låten och utrustningen är det enklaste och billigaste som man kan ha hemma.


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Kul låt
Orgelljudet gillas
Även "trombonen" låter bra
tycker det är för mycket diskant på gitarrer
Texten är svår att höra - kanske beroende på effekterna som är lagda på sången
Lätt och gott!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
En låt man blir glad av riktigt helskön sådan najs! :D


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Super-gung - härlig orgel och bra sånginsatser. Alla instrument är dundersköna att höra!

Jag vill att alla effekter på samtliga sånginsatser ska bort.
Sen kanske du kan plocka in någon effekt om det behövs. Men ta då en i taget för som det är nu, är sånginsatserna sabbade totalt, pga effekter som inte fungerar i mina lurar.

Vilken skön gunglåt! Sommarplåga!!!  :lol:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Vladimir

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
Tack för kommentarer. Låten skall mixas om frång grunden så snart som möjligt. Har laddat upp en annan låt : Som du vill, av Roberto. Tror det gick bättre med mixningen på den.
MVH Vladimir


Utloggad Lyxvarianten

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 406
    • Visa profil
En låt som passar väldigt bra in på vädret idag:D Är nog nån som haft ett automatvapen iofs, för några moln ser jag inte.
Tycker sången är bra utförd, men den känns lite kall när den ensamma killen sjunger.
Upp med den några grader sen är det nog nice:D
_____________________________ ___
www.myspace.com/Lyxvarianten


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Skulle ju passa hur bra som helst på ett "beachparty", känns somrig och jag blir glad! :)


Utloggad Vladimir

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
Nu har jag mixat om och bytt ut filen. Går tyvärr inte att jämföra med den gamla för jag var tvungen att ta bort den enligt reglerna.


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Tycker det är en kul låt men många snygga detaljer.
Det enda som stör mig lite är gitarrljudet som på något sätt slår ut sången lite, kanske ligger det för nära i ljudbilden eller vill jag ha något lite varmare ljud.
Detaljer..., snygg låt :)
www.myspace.com/staffanjonsson