Kontrollrummet

Hjälp en nybörjare Motu Ultra Lite

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Legato

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 26
    • Visa profil
Hej på er alla!!

Är det någon som kan hjälpa en riiiiiiktig nybörjare?

Har en vanlig PC
Har kopplat Motu Ultra Lite till den och kört instal CD
Nu ser jag både Moderkortets ljuddel + Motu Ultra Lite i enhetshanteraren
MEN
under högtalaren i kotrollpanelen påstår datorn att DET FINNS INGA LJUDENHETER INSTALLERADE!!!????
Varken ljud ut eller fungerande Mediaspelare--- som också säger att datorn saknar ljudenhet!!!??

Detta fattar inte denne nybörjare !!
Kan någon klok och erfaren hjälpa mig på vägen??

Tack på förhand
Legato


Utloggad tsmalmbe

Motus drivrutiner installer inte något windows-shait på sådant vis ifall jag kommer rätt ihåg.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Legato

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 26
    • Visa profil
Hej

Men varför ser jag både moderkortets ljudenhet och Motu Ultra lite i enhetshanteraren
MEN
inte under ljudikonen i kontrollpanelen DÄR står det att inga ljudenheter finns på datorn (trots att den borde ha två)????

Jag får inget ljud vare dig från mediaplayer eller ngt annat
Det är som om datorn saknar ljudenheter???

Kan du ta det väldigt basic för jag är ny på det här ;-)

Glad för varje råd!!!


Utloggad tsmalmbe

Jag ställer in Motu Audio Out direkt i Winamp (som exempel). Med default inställningar (Windows Audio eller nåt dylikt) får jag inget ljud ut. Hur det fungerar i (och jag antar att du menar Windows) Mediaplayer, det vet jag inte.

Ja, det interna ljudkortet har jag disablerat i maskinens setup eftersom det endast orsakar problem.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Lådan

  • StaySolid
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 930
    • Visa profil
    • Min sida
Släng skräpet! <_<
Nej men prova först att avinstallera allt vad ljud heter som fins i datorn.
När datorn är helt ren från drivrutiner så tar du skivn du fick med ljudkortet eller ladda ner senaste från deras hemsida.

Är det fire wire föresten?
Installera all drivisar (utan att ha enheten ikopplad) stäng sedan av datorn och stoppa i kontakten till kortet.

Starta igen.
Samma problem?
« Senast ändrad: 30.03.2009, 22:29:55 by Lådan »
http://web.me.com/julle128