Forum > Färdiga produktioner
HARMONICA MIKE - Livin´on a hard train
Toby:
Fin låt där jag verkligen gillar tjejkören kontra din coola sång. Däremot finns det en hel del genomgångstoner i basen som klingar falskt i mina öron. I början tycker jag också att det är lite otajt med gitarren och basen. Tyckte också att kompgitarren lät lite ostämd på några ställen i början. (Kan också bero på hur du spelar ackorden.) Kan också hålla med mahan om panoreringen av sången. Sista minuten får låten en gungande intensitet som jag velat ha hela tiden. Där jobbar basen och gör bara precis det den ska. Snyggt och med gott gung men...VAR är tjejkören på slutet som kunde lyft låten till riktiga höjder sjungandes "Living on.... med din röst ovanpå med lite mer bett i!
En bra låt som jag kan tycka skulle kunna bli ännu bättre.
Mvh
Toby
Light Head:
Skönt. Ett härligt lungt sväng du fått till.
Om du får till, vill få till, så kan det bli väldigt bra club-känsla med lite tydligare rumsklanger. Bara en tanke.
Det är något lite konstigt där vid 2.11 och vid ett par till ställen?!
Men låten och inspelningen håller hög klass!
Harmonica mike:
--- Citat från: Light Head skrivet 20.04.2007, 12:05:09 ---Skönt. Ett härligt lungt sväng du fått till.
Om du får till, vill få till, så kan det bli väldigt bra club-känsla med lite tydligare rumsklanger. Bara en tanke.
Det är något lite konstigt där vid 2.11 och vid ett par till ställen?!
Men låten och inspelningen håller hög klass!
--- Slut citat ---
Tack light head.
Det är över ett år sedan jag mixade denna.Jag har nog utvecklat hörandet lite och hör nu saker jag inte hörde då.Det är några "genom slag" på kaggen och guran.Lite ojämna volym nivåer,men det är snabbt fixat.Vidare så finns det mycket riktigt lite reverb å eq fix kvar.Denna version får däremot vara orörd.Jag har en nyare mix med lite orgel å annorlunda basgång som ska se dagens ljus så småningom..
Tack för feedback.
Mvh
Micael
Harmonica mike:
--- Citat från: Toby skrivet 19.04.2007, 18:57:37 ---Fin låt där jag verkligen gillar tjejkören kontra din coola sång. Däremot finns det en hel del genomgångstoner i basen som klingar falskt i mina öron. I början tycker jag också att det är lite otajt med gitarren och basen. Tyckte också att kompgitarren lät lite ostämd på några ställen i början. (Kan också bero på hur du spelar ackorden.) Kan också hålla med mahan om panoreringen av sången. Sista minuten får låten en gungande intensitet som jag velat ha hela tiden. Där jobbar basen och gör bara precis det den ska. Snyggt och med gott gung men...VAR är tjejkören på slutet som kunde lyft låten till riktiga höjder sjungandes "Living on.... med din röst ovanpå med lite mer bett i!
En bra låt som jag kan tycka skulle kunna bli ännu bättre.
Mvh
Toby
--- Slut citat ---
Tobbe.
Jo låten håller,men det finns lite å dona med.Håller på med en nyare version.Om den blir bättre det får vi se.Däremot så har jag tappat lite av tjej rösten/kören via en städning i datan,men det går ju alltid att ta om.Guran har polarn Josse/med kompositören lirat.Vi har lagt lite nya guror på den nyare versionen,förhoppningsvis till det bättre.Denna version var den första,och den vill jag inte ändra på.Däremot så kommer det en uppgradering så småningom..
Tack för feedback.
Mvh
Micael
equality:
Jo den här har jag hört och kommenterat förut. Gillas och efter att själv suttit ett par dagar och trälat med en annan reggaelåt ;) skulle jag kunna ge mig ut på hal is och säga att att om du vill "trenchtownisera" denna mer skall du dubblera anslaget på kompgitarren (wacka), lägga baskaggen på trean och undvika ettan på basen som också kan får en mer melodiös figur och släppas en hel takt spotadiskt men det gör jag inte... :D -_-
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida