Forum > Färdiga produktioner

HARMONICA MIKE - Livin´on a hard train

(1/5) > >>

Harmonica mike:
Låtnamn:Livin´on a hard train
Artist:Harmonica mike/Helen af Norrland/Josse "The mail man"
Genre:Bluesig reggae
Kompositör:Hm/Josse
Prod/mix:Hm
Ev.Medverkande:Helena sång,Josse på gura
Inspelnings år: Mars 2006
Format:mp3:a

Hej.
Jag slänger upp denna här då jag ser den som en färdig låt.Slängde på lite piano också..fixade inget vettigt hammond lir..
###########################

Lite nya funderationer:

Denna dök upp i min spelare i bilen idag.Inser att låten är bra,men mixen är inte riktigt hundra.Dessvärre har jag filerna nånstans i cyberspace efter en krasch.Så skall det göras nåt åt denna så blir det till att lira om.

Vad tycker ni,skall jag se denna som klar eller skall vi spela om rubbet?

Kom gärna med synpunkter på mixen/liret i dess nuvarande form.Hör ni det jag hör,så får det bli en nyinspelning,jag tycker låten förtjänar det.Kanske är jag överdrivet petig,men en bra låt förtjänar ett rättvist arr/lir/mix..
Jag avslöjar inte mina funderationer på detta,bättre att ni gör det så ser jag om ni går i samma tankebanor som mig..

Gör som vanligt - såga på!

Mvh
Micael

Hellpig:
Har redan kommenterat denna en gång men det är en skön låt, förtjänar att nämnas/lyssnas på igen! :)

Harmonica mike:

--- Citat från: Hellpig skrivet 19.04.2007, 13:11:39 ---Har redan kommenterat denna en gång men det är en skön låt, förtjänar att nämnas/lyssnas på igen! :)

--- Slut citat ---

Tack Hellpig.
Jag har en version med hammond å mera reggae betonad bas.Lite finslip kvar på mixen dock..Men den kommer upp så småningom.Jag tycker låten håller som den är.Drar man den mer åt reggae så kanske blues feelingen går förlorad..Vi får se vad som sägs när jag lägger upp finalmix..

Mvh
Micael

mahan:
Okei, tåget drar igång... fint gung..
wow..vilket samarbete, o vikken kör vikken kör! Väl bearbetade stämmor :)

Såg: refrängerna vid 1:01, 2:17 och vid 3:19, kanske för mycket panorerade sångstämmor, försvinner lixom ur ljudbilden.

Annars känns allt väl balanserat, bra gitarrjobb, O munspelet, det sitter som vanligt. :)
Saknar lite action i mitten av låten, gitarrsolotyp eller munspel. :rolleyes:

h.  Johan

Harmonica mike:

--- Citat från: mahan skrivet 19.04.2007, 16:23:56 ---Okei, tåget drar igång... fint gung..
wow..vilket samarbete, o vikken kör vikken kör! Väl bearbetade stämmor :)

Såg: refrängerna vid 1:01, 2:17 och vid 3:19, kanske för mycket panorerade sångstämmor, försvinner lixom ur ljudbilden.

Annars känns allt väl balanserat, bra gitarrjobb, O munspelet, det sitter som vanligt. :)
Saknar lite action i mitten av låten, gitarrsolotyp eller munspel. :rolleyes:

h.  Johan

--- Slut citat ---

Tack Johan.
Som du hör så är det Blues med en liten touch av reggae.Mixen är väl inte riktigt klockren,då det är ett år sedan jag mixade detta.Den håller på att få en ny kostym låten,med lite orgel och en lite annorlunda bas.Om det blir bättre eller sämre återstår att se.

Men grejen är,det är fullt möjligt att blanda in andra musik influenser i det man gör.Typ som du gjort i din låt.Då blir det eget och man behöver inte slaviskt följa de ramar som varje musik stil bygger på.

Tack för att du gillade det.

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion