Forum > Färdiga produktioner
Tokai - Down & Out
MaxB:
Intressant. Jag tycker det låter bra men har bara lyssnat en gång ännu.
Jag uppskattar att du provar olika genres! Om jag får några idéer eller synpunkter som är kreativa återkopplar jag då jag lyssnar mer!
Wernborg:
Go låt och svänget känns äkta. Det gör däremot inte blåset som låter riktigt torftigt. Bra arr dock. Om det inte finns bättre sound än så här att tillgå kanske ett stilbrott vore något? En distad orgel kanske?
Dom panorerade klockorna är riktigt fina. Skojig detalj.
Gitarren låter lagom Steve Cropper-skitig. Mums.
Lite galna pukrullningar a la 60-tal vore godis också.
Eddi:
Det är rätt kul med din Odyssé runt olika genres Tokai. Du lyssnar pluggar in och skriver något eget. Jag är glad över att du använder rösten nuförtiden den håller mycket bra - denna genre är inte riktigt min så jag har inte så mycket att säga mer än att det du fixat är hyfsat tidstroget men lite för reverbfattigt om du nu blir klokare av det?!
Jag vill gärna att du kommer till Prog-arenan nån gång - ska bli mycket intressant.
Eko
freddy:
Jag måste säga att jag gillar låten mer än framförandet. Låten är glad och enkel, funkar i arret med. Texten tycker jag består av lite nödrim vilket drar ner, men det kan funka med glimten i ögat live. ;)
Dock funkar inte midi-bandet i denna stil för mig tyvärr. Men vad gör man om man inte har ett riktigt kompband liksom. Men ja.. Det ska vara ett riktigt kompband enligt mig, annars funkar det inte. Detta känns som en demo inför repet liksom. Kanske kan du ragga upp ett band? :)
Trummorna är det som drar ner mest, jag upplever dom styltiga och stela. Plus att dom verkar snubbla på varje fill, otajt och fult.
Sångljudet låter lite skumt med tycker jag, saknar en viss tydlighet på toppen. Det låter lite instängt för mig, inte helt naturligt.
Som sagt låten funkar nog med ett riktigt band, men inte så här för mig.
cykeln:
Bra låt!
Gillar svänget
Bra arrat - tidstypiskt
Bra gitarr
Blåset är det ju som det är med - men tycker det är rätt ok faktiskt
Allting låter väldigt nära - lyssnar i lurar - skulle vilja höra det i en något större lokal - typ club
Kanske något mer riv i rösten
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida