Forum > Färdiga produktioner

Thinkingmachine - Save me

<< < (2/4) > >>

SYNTH:
Jag är ju en synthare så detta gillar helt klart nice! B)

freddy:
Nu har jag lyssnat ett par gånger. Blev lite besviken på denna, efter ribban du/ni satte med förra. Det låter dock bra tycker jag. Tajt prod och fräck ljudbild. På något sätt så känns det inte som sången ligger riktigt rätt i mixen dock, svårt att förklara mig mer. Den låg perfekt i förra. Nu ligger den ovanpå mer känns det som, lite som att man sjungit på en färdiginspelad låt på något vis...

Synt är inget för mig normalt, så denna kanske är mer åt det hållet :)

Dividend:
Alltså detta är bra. Arr, och stönen och allt... Men sångaren passar inte in för mig... Sorry, ja kanske inte fattar.
Jo, låter lite DM om sångmelodin, men hellre ordlös sång än en snubbe som artikulerar så konstigt.

Bra ansats dock! Sången funkar nog till annat arr..

edit : Aha, freddy kanske fattar mer om vad jag menar än vad jag gör själv.

freddy:

--- Citat från: drloop skrivet 31.03.2009, 08:11:36 ---
--- Citat från: freddy skrivet 31.03.2009, 01:50:49 ---Nu har jag lyssnat ett par gånger. Blev lite besviken på denna, efter ribban du/ni satte med förra. Det låter dock bra tycker jag. Tajt prod och fräck ljudbild. På något sätt så känns det inte som sången ligger riktigt rätt i mixen dock, svårt att förklara mig mer. Den låg perfekt i förra. Nu ligger den ovanpå mer känns det som, lite som att man sjungit på en färdiginspelad låt på något vis...

Synt är inget för mig normalt, så denna kanske är mer åt det hållet :)

--- Slut citat ---

Det kan ju bero på att förra låten var färdig mixad och detta är en demo med demosång...
Så sången skall fixas till. Men hur är låten?

--- Slut citat ---

Jag försökte säga det lite snyggt. Att jag gillade den andra låten mycket mer. Men jag lyssnar inte på sådan här musik alls annars, så den kanske var lite mer i gränslandet än denna. Om du förstår.

Syntarna i tråden verkar dock gilla denna :)

Ska lyssna på den nya versionen med!

Fidden:
Snyggt loopen!
Bra låt, även om jag tycker det känns som rösten är lite tillgjord för att låta "synth" liksom. Som att sångaren VILL låta som David Gahan.

Det är det enda av konstruktiv karaktär jag har att säga, låt och arr är klockrena. =)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion