Forum > Färdiga produktioner

Thinkingmachine - Save me

<< < (3/4) > >>

Lyxvarianten:
Känner igen lite samples från reason;) Loopen vid 2:50 har jag haft med i en av mina grejer:D Låten är iaf bra som dom andra du har gjort. Låter välproducerat och proffsigt.
Många som kommenterat rösten ser jag, men jag tycker att den sitter där den ska och låter som man vill att den ska låta.
I rock/metal t.ex vill man ju ha en rockig röst som är lite brötig.
Skulle inte gämföra det med DM heller utan jag tycker det låter mer som Diorama och Apoptygma Berzerk:)

Bra grejer du har fått ihop iaf!

zorrow:
Väldigt välproddat och snyggt. Härlig bredd i mixen och skön 80-talsaktig synthmusik. Låter jäteproffsigt i mina öron :)

Lyxvarianten:

--- Citat från: drloop skrivet 26.04.2009, 22:12:18 ---Allt utom sång är Reason.
LyxV, jag får nog ta och lyssna på banden innan jag förstår om det är bra eller dåligt   ;)

Och zorrow tack.

--- Slut citat ---

Dom är bra såklart. Jag lyssar ju inte på dålig musik;)

Emulator:
Lyssnar igen!

Snyggt minsann! Vet inte om jag gillar ekivoksamplingen, men den är ju grundstomme, så jag antar att du väljer att behålla den.

Syntslingan efter refrängen gillar jag inte. Den är lite för reverbdrypande japa-presetaktig för min smak. jag hade gärna sett Martin Goores gitarrljud från SOFAD eller MTFTM där istället, men, ytterligare en preferens bara.

SKulle gärna se att arret får sällskap av något mot slutet. vet inte riktigt vad det skulle vara, men lite "save me" loopat o delayat och effektat och kanske lite mer ackordsarpeggio på nån synth eller något.

Annars, klockers.

Eddi:
Vill bara meddela att DM aldrig varit husgudar direkt och genren är inte min alls - men jag tycker det låter bra om man nu är ute efter att det ska låta så. Rösten är iktigt bra. Zyntarna har jag svårt att kommentera men det låter inte dåligt om man säger som så.
Värdelöst inlägg - jag vet - men jag gillade låten so WTF nåt kan jag väl trycka ur mig tyckte jag.
Eko

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion