Forum > Färdiga produktioner

Atomic Rain - "Thats My Girl"

<< < (3/13) > >>

Harmonica mike:

--- Citat från: hogge skrivet 28.03.2009, 00:51:07 ---Mike - Du är fantastiskt.. Dessutom gör Du underbar musik. Har precis lyssnat lite på MySpace.. Du är en grym sångare och låtskrivare. Dessutom är Du hjälpsam och generör med Din kunskap.. Precis en sån far jag vill ha..
 :lol:

--- Slut citat ---

:D

Sen när det gäller din sång - as grymt!

Lurar,jag körde med ett par trehundrakronors lurar rätt länge.Kolla i blues fållan här på KR,låten heter "Learn your lesson",den är mixad med dom lurarna.Det funkar bra om man har andra referensramar att lyssna i,bilen,stereon etc som komplement..
Numera så lyssnar jag i ett par sennheizer 280 pro,inte direkt optimala för mixning då dom är helt tätt slutande,däremot perfa då man lägger sång - läckaget är obefintligt. 1000:- cirkus..

Monitorer är en djungel och väldigt dyrt så där rekommenderar jag inget utan råder dig att uppsöka lokala musik leverantören.Ta med en mix på en låt som du tycker låter bra i din favvo lyssning,när du hittar monitorerna som återger samma känsla - köp! Det dyraste behöver inte alltid vara det bästa.Mina studio monitorer kostar 4 lax och det är billigt i den här branschen..

Mvh
Mike

hogge:
Ahhh.. Jag hörde precis att mina lurar "läcker".. Körde en sån (röd R) enskild sång på en kör och då hörde jag musiken.. Fattar Du?? Knappt så jag gör det.. Men lurarna läckte in i micken...
 :wacko:

Harmonica mike:

--- Citat från: hogge skrivet 28.03.2009, 01:16:20 ---Ahhh.. Jag hörde precis att mina lurar "läcker".. Körde en sån (röd R) enskild sång på en kör och då hörde jag musiken.. Fattar Du?? Knappt så jag gör det.. Men lurarna läckte in i micken...
 :wacko:

--- Slut citat ---

Jo det är en av nackdelarna med billiga lurar när man spelar in..Det kan läcka över till sångspåret,inte bra..Sennheizer har ett par billiga lurar som heter HD 202,gav knappt trehundra för dom I spainen då jag var på semester.Dom är väldigt låg frekventa 18-18000hz,tror dom rekommenderade dom som DJ lurar..om jag inte minns fel.Dock är dom relativt tätt slutande och funkar hyfsat till mixning,Learn your lesson är mixade med dom.Dock är dom lågfrekventa som sagt och mixar man hela kedjan i en låt så behövs det annan lyssning för att kompensera dess kraftiga basåtergivning..Jag tar ofta på mig dom för att kolla bas nivåer/låga transienter i låtarna,dom är överlägsna till det.Sen handlar det mycket om att lära sig sin lyssning.När man kan mixa sina prylar så att det låter bra överallt,då är man hemma.Oavsett vad man har lagt ut på sitt lyssningssystem.En bra grundregel där,testa dina mixar överallt där du kommer åt.Hos polare,jobbet,data högtalare,olika stereos,surround etc..öronen är din viktigaste tillgång som sagt.

Nåväl,nu måste jag ut med hunden och dricka upp mitt vin  :)

Mvh
Mike

hogge:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 28.03.2009, 01:36:03 ---Nåväl,nu måste jag ut med hunden och dricka upp mitt vin  :)
--- Slut citat ---
Hehe.. Jag har ingen hund så jag fortsatte att hinka alkohol jag  :P

MaxB:
Jag hade tänkt mig ett glas vin i helgen men annat kom emellan...  :lol: Jag har inga mixtips men vill ändå kommentera. Låten låter apa på grund av det som HM redan förklarat men man hör ju trots det, kvalitéen i din sång. Ja, du har en användbar röst. Hoppas du får tid att använda den i egna idéer.

Jag har några ärliga riktigt goda vänner som tidigare sagt att jag inte behöver sjunga på alla mina låtar, syftandes på att min sång drog ner helhetsintrycket på låtarna.  :P
Jag struntade högaktningsfullt i det och känner själv tack vare att jag fortsätter att sjunga, att rösten blir mer och mer användbar. Och det är kul att sjunga. Det kan vara riktigt roligt att sjunga!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion