Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Santino

<< < (2/3) > >>

asti:
Rytmen och i viss mån gitarren ger ju associationer till Santana, men jag tycker Manuel Santana hade en mycket bättre backhandvolley!  :huh:
Jag känner igen det här och det är nog mest ifrån radio och lite grann från skivor!  :)
/Asti Spumante

Wernborg:
Härligt gung. Tycker dock det hela har karaktären av ett komp. Som om sångaren ska kliva in när som helst.

Allt låter helt ok utom just sologitarren tycker jag. Den känns alldeles för effektad i förhållande till resten, samt att den befinner sig i ett helt eget rum.

Svängigt sa katten.

Eddi:
Var du också där på den där sandstranden på Ibiza 1979 då det lokala bandet öste ur sig den ena Santanainspirerade låten efter den andra - rummet blir lite fel när man känner sandstrand och hör någon slags studio om än med vattenskadade plywoodväggar trummisen är lite slö också - trots allt den gör mig glad, Huvudsaken kanske?
Eko

MaxB:

--- Citat från: Eko skrivet 28.03.2009, 00:09:05 ---Var du också där på den där sandstranden på Ibiza 1979 då det lokala bandet öste ur sig den ena Santanainspirerade låten efter den andra - rummet blir lite fel när man känner sandstrand och hör någon slags studio om än med vattenskadade plywoodväggar trummisen är lite slö också - trots allt den gör mig glad, Huvudsaken kanske?
Eko

--- Slut citat ---

"Vattenskadade trummisen"  :P Du känner till detaljerna, hör jag.
Ja det där med att få in alla i samma rum eller på samma strand är inte alltid så lätt.
Ska kanske även dämpa effekterna på "solisten"...
Tänkte arbeta vidare med den här och "WeddingMa" igår men det blev en 14 mils åktur i snöovädret istället. Idag assisterade jag på morgonen vid en dressyrtävlan och det blir IKEA(!) på eftermiddan. Kanske blir det tid imorgon!  :wub:

freddy:
Ja, det är något på gång här. Skönt gung och en bra helhet. Behövs lite mer variation och tydliga teman om jag tycker  den ska funka som en instrumentalare. Alternativt sång då..

Men detta kanske bara vara ett litet test? Kan dock byggas vidare på helt klart.

När jag tänker på Santana så tänker jag på den här typen av musik, men samtidigt så tänker jag på jordens kanske fulaste gitarrton när jag tänker på Santana.. den är rent ut sagt avskyvärd :)

Ditt gitarrljud behöver bli bättre också, tycker det sticker ut för mycket nu, för mycket diskant och topp. Gitarren kommer höras ändå i mixen, den är rätt öppen.

Gunget har du, kompet känns genuint. Sologuran behöver ljudmässigt hamna i samma klass som resten av produktionen. Låten behöver något mer för att funka som låt.

Du är på god väg!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion