Jag kör också med EWQLSO Gold Complete i Play-versionen (hade tidigare både Silver och Gold med NI-playern) - och det är bara så j-a bra!

Har också Garritan Personal Orchestra (GPO), som har mer "klassiskt" sound än EWQLSO, som har mer "filmsound". Ska förhoppningsvis också få Steinbergs HALion Symphonic Orchestra (HSO) snart, så att jag kan testa det (det är bra att vara ÅF ibland, så att man kan få NFR-versioner...

), men jag vet att det är många som tycker att det är bra.
Sedan finns MOTU:s Symphonic Instrument, som jag däremot inte vet ett dugg om - och Vienna Symphony Library (VSL) som jag inte heller vet något om... Miroslav Philharmonic har jag inte heller testat, men det är kanske värt att skaffa en crossgrade på, när man har några andra IK-pluggar...? Någon som har jämfört Miroslav med EWQLSO eller GPO och kan ge något vettigt råd?
Synful tyckte jag att jag hörde en del potentiella problem redan i demolåtarna, så den har jag inte kollat närmare på.
Har jag fått med alla nu, eller är det något som saknas...?

Jag tycker inte att de jag har låter skit out-of-the-box, men visst får man det bättre med lite pillande.

Ett test med identiska midifiler och ljud från alla de olika orkesterpluggarna, hade varit väldigt intressant - för även om det inte visar deras fulla potential så kan man ändå få en bra uppfattning av hur grundljudet är. Gärna 2-3 stycken med olika karaktär i så fall - så kan man höra om någon variant är bättre på det ena men sämre på det andra...
Någon som har ett gäng välkända klassiska stycken eller kanske filmmusik som midifiler, som är så välgjorda att man kan använda dem?
Jag kan lägga upp filerna på min testsite för granskning, om det behövs utrymme för det.