Kontrollrummet

M-audio Delta 1010 reparations strul

gäst · 6 · 1944

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Aettan

  • Gäst
Har haft mitt Delta 1010 kort på reparation hos Luthman och repkostnaden hamnar förmodligen på ca 2500 kr, vilket bara det är lustigt för jag angav en maxkostnad på 1500 kr när jag lämnade in det på Musikbörsen. Luthman kan ju inte göra något åt det för dom kommunicerar bara med sina kunder dvs musikbutikerna och därifrån fanns inget sagt om en maxkostnad.

Sen att det tog en månad för butiken att faktiskt få iväg kortet till Luthman är ju i sig mycket besynnerligt med tanke på att jag vid två tillfällen frågat hur det gick med mitt kort iom att det hade tagit lite väl lång tid. Man uppgav vid första tillfället att det var på plats hos Luthman och att prognosen var god. Vid nästa tillfälle att man oxå tyckte att det tog lite väl lång tid och man skulle undersöka vad det berodde på.

När jag sedan tröttnar och ringer till Luthman själv så får jag reda på att dom fått kortet först för två dagar sedan dvs den 20 Mars. Jag lämnade in det på Börsen den 20 Februari! Ändå säger dom till mig runt första veckan i Mars att dom pratat med Luthman och att kortet var på plats och att dom jobbade med det!

Hmm skumt måste vara en tillfällig formsvacka eller ?. Jag har aldrig varit med om liknande förut faktiskt.

Utöver det så till min förvåning får jag höra av Luthman (när jag informerade om maxbeloppet jag satt) att det numera kostar 8495 kr i sverige så det kunde vara värt ändå att laga det hmm...?

Kollar då lite snabbt med Thoman och dom tar fortfarande runt det jag gav dvs 4500 spänn. Om det nu stämmer vill säga för det verkar vara lite snurrigt med prissättningarna på nätet nu för tiden. Nu menar jag inte hos dom utan överlag.

Saftig skillnad om det stämmer dock eller hur och hur kan det komma sig att dollarkursen bara påverkar svenska företag? Men struntsamma detta innebär ju att jag kan sälja det i Sverige för runt fyra tusen om nån mot förmodan skulle vara intresserad vilket jag tvivlar på.


Utloggad Vladimir

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
Jo, kostar 4470 kr hos Thomann och så får man 3 års garanti



Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Jag är inte förvånad över MB:s sätt att behandla sina kunder. Köper aldrig några dyra prylar där längre utan en sträng här och en där. Trots det kan man inte annat än förundras över deras attityd när killen i kassan kan stå och (som det låter iaf) prata skit en kvart telefon trots att det är kö till kassan, bara som exempel. Jag tror de allt för länge hade en monopolställning i Linköping och då behövde kunderna MB mer än tvärtom.
« Senast ändrad: 26.03.2009, 22:00:32 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Luthman är snurriga helt klart, haft strul med dom förr....vaddå 8 papp för denna konverter, den är ju antik idag och borde prissänkas, inte för att den är dålig i prisklassen men...sen om MB har ljugit om när dom skickat grejorna till luthman är det skitsunkit också såklart, men tyvärr alltmer vanligt idag, folk som sköter sina åtaganden åt hevete dåligt ljuger oss kunder rakt opp i ansiktet fast man får reda på sanningen så fortsätter dom att tjafsa!


Aettan

  • Gäst
Ja det finns många anledningar att fundera vad i helsicke det här handlar om. Det har gått från Luthman igår Torsdag så antingen Fredag eller Måndag bör jag ju få besked om att det finns för avhämtning.

Precis som du säger så är ju kortet minst sagt ganska gammalt så om rep kostnaden överstiger 2000 spänn så börjar det ju bli extra löjligt iom att jag satte gränsen till 1500 spänn. Dessvärre tro jag det slutar en bit över 2000 spänn till och med iom att det var Pci kortet som var sönder och bara det kostar 1750 + moms. Felsökning och frakt samt eventuella påslag från börsen kommer ju givetvis till utöver.

Saken är ju den att det var ju värdelöst för mig när det var sönder så då får dom helt enkelt behålla det faktiskt.

Att det sen skulle kosta över 8000 nytt i Sverige nu för tiden (vilket det faktiskt gör om man kollar runt på musikaffärernas  hemsidor) gör det ju minst sagt hysteriskt larvigt.