Kontrollrummet

I´m sorry

gäst · 7 · 1082

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Aettan

  • Gäst
Ni får ha överseende med både det ena och det andra här (inledningen ska givetvis inte vara så slarvig) men speciellt slideguran som halkar lite väl surt här och där  :D. Men jag säger som Ray Cooder fan det är svårt det där :D. Innan låten är klar så måste det som ni kanske förstår repas in lite slidelir. Så frågan är kan det vara nåt eller är det för sliskigt?


I?m sorry 1
  lo-fi URL:   http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=7459131&q=lo
  hi-fi URL:   http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=7459131&q=hi


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjenare Mr G.

Nog funkar väl det här - Lite skumt på sliden,men det fixar du till..Sen rockar du rövaen av resten av bidragen på studio forumet  :)

Lite kort verre detta,testade lite munspel,jorå - får du ihop en längre version så kan jag bidra med en snutt..

Mvh
Micael


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Nej det är inte för sliskigt. Sången räddar det där. Fast jag tycket nog att sångljudet var väldans vasst och lite tråkigt. Mycket vassa ss Snyggt annars, fast visst är sliden på gränsen ibland. Ett par vändor till så sitter det nog.  :)

Eggs


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Lite slarvigt ja. Kanske blir det bättre om du på förhand vet vad du ska göra med slidegitarren? Sången är också så extremt laidback att artikulationen går helt förlorad för det mesta. Mest andra halvan dock.

Trummorna var väldigt anonyma. Får man föreslå halvtempo på trummorna istället och en shaker och ett par congas som fyller ut sextondelarna?


Aettan

  • Gäst
Man tackar, ska överväga alla fina tips. Trummorna och allt föresten är ju typ byggmaterial än så länge. Dock kan jag inte garantera att det blir så mycket bättre när det är klart, man har sina begränsningar :D . Tror nog ändå att congas och shaker blir för städat iom att jag har en ganska rå, polerad, traditionell men ändå alternative feeling för den här låten. Kort sagt vackert möter fult. Iom att jag känner mig ganska begränsad framför allt som musiker men även som låtskrivare så känns det naturligt att jobba mer med stämningslägen, uttryck och nån slags minimalism.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Bra låt! Skönt slide-lir men blir lite falskt ibland. Du har ett skönt häng i tonerna där annars. Skúlle nog räcka med fills och inte "på" med den hela tiden. Högerguran lirar ju gott nog. Läckert intro, att börja en låt på dominanten... Snyggt!

PS: Behövs knappast någon länk till LoFi-URL...  :lol:
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Aettan

  • Gäst
Tjena E tack för synpunkter. Dessvärre så tror jag att den kommer att få yla i nån slags stämma mot melodin hela tiden :D men givetvis ska det inte vara falskt. Det blir att träna några timmar eller 77 :D.