Kontrollrummet

MW - Birth Of A Hero

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MartinBabies

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
    • Martin Wiklund Photography
LÅTNAMN: Birth Of A Hero
ARTIST/GRUPP: Martin Wiklund
GENRE: Spel/filmmusik
LÅTLÄNGD: 3:40
KOMPOSITÖR: Martin Wiklund
PRODUCENT: Martin Wiklund
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3
OMSLAG:

Den här pampiga grejen gjorde jag klart igår natt. Gjorde första delen för kanske ett halvår sen och kom på att det var dags att avsluta den. Så jag gjorde det! Blev nöjd på köpet! EWQLSO Gold, körerna från Colossus och Addictive Drums + lite Amplitube på en elgitarr på ett ställe och Albino 3 för en elektronisk bas. Jag tänker att det är musik som skulle passa i ett spel.

Well well, säg vad ni tycker! :)


freddy

  • Gäst
Lyssnade i mina kassa datorhögtalare. Men detta låter hur bra som helst! Verkligen klockren komposition, det bästa jag hört i denna genre här, helt klart. Läckert!


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Hej Martin.

Och välkommen till ett suveränt forum.

Din låt,dramatik så det förslår! Mycket snyggt,vilka växlingar - lite rockopera feeling över detta.Jag tycker låten har mer potencial än att bara katagoriseras som film/spel musik,det här är ju skitbra.Det slår ju schlager bidraget med hästlängder!!

Några grymma pipor(sång) på detta - då ...och några klösande elgura riff/korta solo insatser - grymt bra gjort - sparas!

Jag skriver under på Freddys utlåtande,detta är det bästa jag har hört här i denna genre helt klart.

Mvh
Micael


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
Hallo Martin
superduper är det ord jag kan sammanfatta detta med
kanon ljud och arr

bra jobbat
https://soundcloud.com/olajegreus


Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
Välkommen hit!
Verkligen bra och dramatisk komposition.
Några av blåsljuden låter lite vassa i mina öron, lite kazoo-liknande, annars är det kanon.
 :P
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
tja martin..
skitbra, tänker verkligen filmiskt dataspel
finns nog en del pengar att tjäna där om man kan få ihop såhär bra alster

gott jobbat!
/Larsson
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Pampigt var ordet. Hittar inga fel direkt.

Slaget vid Lützen sa frun.

Välkommen hit förresten.


Utloggad MartinBabies

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
    • Martin Wiklund Photography
Tack så mycket! Kul att ni gillade den. :) En kompis känner lite folk på en spelutvecklare som ägs av Ubisoft (eller nåt liknande) och han skulle rekommendera mig för dem. Får se om det leder nånvart!

Ja jag funderar på att sänka diskanten lite på hornen.. Någon annan sa samma sak förut.


asti

  • Gäst
Det här låter verkligen bra! Varierat, fina rytmer och en nerv igenom hela låten som gör den spännande och engagerande. Håller med ett tidigare inlägg om att något blås (horn/trombone?) låter vasst och onaturligt, annars låter det kanon rätt igenom! Maffiga pukor!
Kanske kunde den göras ännu mer åt "rocksymfoni"-hållet genom en snabb, distad elgitarr och lite mer "rockbeat" på trummorna...?
Men så här duger den alldeles förträffligt som filmmusik eller att enbart lyssna till! Välkommen till KR, förresten!
/Asti


Utloggad MartinBabies

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
    • Martin Wiklund Photography
Ja det kanske skulle vara fett att ha med nån sologitarr. Fast bara några få toner typ. Hörde faktiskt en sån grej i introlåten till spelet Soul Calibur 2 och det låter schysst! Tack :)


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Oj vad mäktigt. Det kan inte vara första gången du producerar sån här musik, eller hur?
Det finns några andra här som använder EWQLSO, men ingen får det att låta så här fantastiskt bra. Gillar också hur du använder körerna, man hör inte att det är samplingar. Bleckblåsartefakterna (kazooljudet) har fler än du råkat ut för, verkar vara en av de få svagheterna med det biblioteket.

Det pumpar i mina lurar, tycker det kunde vara lite mindre kompressor/limiter.

Faschinerande stycke musik. Slutet är verkligen häftigt.

BTW, din myspace-länk verkar vara död. Men din hemsida hittade jag, häftiga bilder.  B)
DON'T PANIC


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Välkommen Martin.
Det är en mäktig låt Du fått till... Dessutom är Du ju en grym fotograf..
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Oj vad snyggt och vilken medvetenhet - hur länge har du pysslat med musik? Och hur länge har du fotat? Multibegåvat här kul.
Vad är det för raketbild alla snackar om? Vill se....
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
I det pampiga "inför/under bataljen"-filmmusikgenren är detta utan tvekan det bästa jag hört här.

Jättesnyggt! Klockan är 3 på natten här, men jag tycker jag saknar ett lugnare parti, med en t ex enkel melodi. Nu är det värsta hårdrocken 220 sek. Egentligen ingen kritik, för jag gör annat samtidigt, och kan ha missat!

Den kommer att gå här fler gånger :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
Alltid kul att höra nya förmågor, då kan man lyssna hyfsat ofärgat och utan förväntningar =)

Detta var mycket bra gjort, välstrukturerat, melodiöst, dramatiskt och med snygga harmonier. Orkesterpluggen låter mer realistisk än mycket annat jag hört, men det kan bero på att den är rattad på helt rätt sätt.

Låten skulle platsa i nuvarande skick i vilken stor spelproduktion som helst, och kompositionen skulle också platsa i en hollywoodfilm om den spelades in av en symfoniorkester.

Grymt bra jobb.
blargh


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil

Grymt bra jobb.

Måste får tillägga. På ett sätt är det väldigt banalt, låter som vad som helst i genren. SÅ jag förstår att popfolk gillar det. Detta inte sagt för att förminska prestationen, GRYMT VÄLSPELAT OCH GENOMTÄNKT ALSTER... Men efter några fler lyssningar, banalt, som mycket av Zimmer..
https://soundcloud.com/user7789882


freddy

  • Gäst

Grymt bra jobb.

Måste får tillägga. På ett sätt är det väldigt banalt, låter som vad som helst i genren. SÅ jag förstår att popfolk gillar det. Detta inte sagt för att förminska prestationen, GRYMT VÄLSPELAT OCH GENOMTÄNKT ALSTER... Men efter några fler lyssningar, banalt, som mycket av Zimmer..

Suck..

"jag förstår att popfolk gillar det"

till skillnad från maestro himself eller?


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil

Grymt bra jobb.

Måste får tillägga. På ett sätt är det väldigt banalt, låter som vad som helst i genren. SÅ jag förstår att popfolk gillar det. Detta inte sagt för att förminska prestationen, GRYMT VÄLSPELAT OCH GENOMTÄNKT ALSTER... Men efter några fler lyssningar, banalt, som mycket av Zimmer..

Suck..

"jag förstår att popfolk gillar det"

till skillnad från maestro himself eller?

Förstå mig rätt. Det går hem hos en stor delmängd av alla, liksom filmmusik skall göra. "musica populare" = folkmusik, musik som går hem hos "folket", en stor delmängd av alla kallar jag popfolket. Jag tycker Zimmer är banal. Och jag har aldrig sagt att jag är bättre eller sämre än någon, så håll dina töntiga insinuationer för dig själv. 

Banal, enkel, men fan mycket ja gör är superenkelt ju. Så vad fan vill du? ;)



Edit: Men för att svara så vet jag ca 10 kompositörer i världen som är bättre. DÄRMED INTE SAGT ATT ENKELHET ÄR FEL!!!!
« Senast ändrad: 01.04.2009, 21:57:14 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
SOrry MW, att jag valde ordet "banal" som har en negativ klang, jag menade mer "poppig", på ett bra sätt :)

Som zimmer i sina bästa stunder t ex
https://soundcloud.com/user7789882