Ja man kan bara utgå från sig själv.Det finns inga sanningar som passar alla.
För egen del så flyttar jag ut till stugan över somrarna.Två och en halv månad utan el,internet,och Tv.Där kan vi snacka tystnad,bara fågelsång och vågskvalp,stor inspirations källa för mig.Där hamnar jag alltid i harmoni med livet.Altanen ligger 70cm från vattnet,om jag sträcker på mig kan jag ha fötterna i vattnet..
Söderläge på min stuga vid en norr/söder orienterad 8km lång sjö.Nästan midnatts sol,saknas en halv timme drygt - där trivs jag bäst.Just för att tystnaden är så påtaglig.
Fast å andra sidan så kan "stads bullret" ge låt ide´r,hammarslag/pålkranar etc..Filmer/skval på radion - så inga sanningar går att fastställa i låtskriveriets komplicerade värld.Känslor och sinnestämnigar är nog lika viktigt som tystnad/larm i sin omgivning.Däremot vinner nog tystnaden när det kommer till att förvalta ide´n/intrycket man fått..
Summasumarum:
Det finns inga sanningar,mera hur man upplever och påverkas av saker och ting.Är tystnad bra för någon,så är "bullret" en inspirationskälla för någon annan.Musik är för mig att uttrycka känslor,ungefär som målande konstnärer - dom ser en bild - jag hör ett ljud.Jag målar också,men det låter inte så mycket från mina tavlor..kanske mina låtar målar lite bilder?
Sen att jag är så förbaskat dålig på att lira och förvalta ide´rna,är kraftigt frustrerande för mig.Men det är en annan debatt.
Tjofaderittan,idag är jag glad då solen lyser och nu skall jag skriva en glad visa innan intrycken från omvärlden drar ned mig i moll träsket

Jo just det,det var nåt om åldern också,ja jag är 51 och ett halvt strax så jag leder i denna tråd tror jag?
Vad det nu har med musik att göra..Lite OT så där..
Mera OT:
Om nån nu retar sig på mitt lilla inlägg,så ta det i ett pm det är mera rakryggat.Eller skriv något begåvat i tråden.Det är det den är till för - den egna synen på sanningar.
Mvh
Micael