Kontrollrummet

Clemens-The Brick

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
LÅTNAMN: The Brick
GENRE: World
LÅTLÄNGD: 05:40
KOMPOSITÖR: C
PRODUCENT: C
MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3

Gärna synpunkter på mix och dylikt!..efter att ha lyssnat lite på Flower Kings börjar man undra vad det skall till för utrustning för att få lite mer tydlighet och tryck i ljudbilden...Hm... :rolleyes:
« Senast ändrad: 15.08.2009, 19:21:37 by Clemens »


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ett underbart stycke musik. Skulle gärna höra mer synthgitarr på detta och framförallt sång av Karl det skulle bli en god efterföljare til lThe Picdture.
Härligt lir  Clem
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 393
    • Visa profil
    • SoundClick
Instämmer återigen med föregående talare. Helskönt stycke. Är det Omnisphere som har så mäktiga ambienceljud?
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Ett underbart stycke musik. Skulle gärna höra mer synthgitarr på detta och framförallt sång av Karl det skulle bli en god efterföljare til lThe Picdture.
Härligt lir  Clem
Eko

Tjena Eko! Tack för lyssning...vet inte..tror inte denna låt riktigt ligger i linje med  samarbete med Karl...Både Karl och jag gillar ju bla Peter Gabriel, Genesis mm och försöker nog dra lite mer åt det hållet när vi gör något tillsammans...nästa låt med Karl verkar bli en progressive historia, lite åt 70-talet, möjligtvis med en del Genesisvibbar..vi får se.. Tack!


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Instämmer återigen med föregående talare. Helskönt stycke. Är det Omnisphere som har så mäktiga ambienceljud?

Hej EQ!

Det är än så länge Atmosphere..men Omnisphere står nog främst på "inköpslistan" just nu. Använder även "Predator" av Rob Papen..ganska trevlig den med....Tack för lyssning! /C


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
J-ligt skönt och snyggt stycke detta!
gillar spec pianot och basen.
Kanske att kantslag och den där .. psyaapp .. i högra högtalaren är något hög
Bra!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
koto plays synthesizer hits. fast en rejäl portion bättre.

Otroligt fräsch och snygg flirt med gamla 80-talssound.


kalasbra!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Citera
Gärna synpunkter på mix och dylikt!..efter att ha lyssnat lite på Flower Kings börjar man undra vad det skall till för utrustning för att få lite mer tydlighet och tryck i ljudbilden...Hm... :rolleyes:

Skön stämning i detta alster. Är en wannabe mixologisk student, så ger inget om mixen :)

Tycker mixen funkar :) (i mina öron)

Jättebra låt :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Mmmm, njuter!
Vangelis, here we come

Om man snackar om Flower Kings kan jag notera att ditt val av bas är långt ifrån.
Här har du hittat en bomullsinpackad bas, vilket jag upplever att FK är långt ifrån.
Kanske de använder bandlös bas men som du säger - de har definitivt mer tryck i deras grejer.

"The Brick" ger mig lite Miami Vice-vibbar och då är det närmast Phil Collins som gömmer sig bakom pad-draperierna.
« Senast ändrad: 23.03.2009, 17:26:52 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


asti

  • Gäst
Riktigt läckra ljud och väldigt snyggt klaviaturspel! Håller med cykeln om "pysljudet" och i viss mån också kantslaget! Sänk det en liten aning så blir det ändå mer njutbart! Skön låt!


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Citera
Gärna synpunkter på mix och dylikt!..efter att ha lyssnat lite på Flower Kings börjar man undra vad det skall till för utrustning för att få lite mer tydlighet och tryck i ljudbilden...Hm... :rolleyes:

Skön stämning i detta alster. Är en wannabe mixologisk student, så ger inget om mixen :)

Tycker mixen funkar :) (i mina öron)

Jättebra låt :)

Tack!...ja det här med mixning är ju inte helt lätt..man kommer upp på en viss nivå, men sen tar det stopp..hur som helst, kul att du lyssnade! /C


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
J-ligt skönt och snyggt stycke detta!
gillar spec pianot och basen.
Kanske att kantslag och den där .. psyaapp .. i högra högtalaren är något hög
Bra!

Hello!

Psyaappet skall ner ett snäpp då...kollar på det...kul att du gillar basen..testade många varianter, men ibland funkar det riktigt enkla..Tack! /C


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
koto plays synthesizer hits. fast en rejäl portion bättre.

Otroligt fräsch och snygg flirt med gamla 80-talssound.


kalasbra!
Tjena Emulator!

Är för tillfället "fast" i  Jan Hammer, men även Micahel Mann produktioner, den senare som ofta annvänder/använde en viss typ av ambient-musik i sina filmer..vet inte riktigt vad som tilltalar, men det är en viss stämning som är lite magisk tycker jag.. Tack för dina öron! /C


freddy

  • Gäst
Håller med angående trummorna. Annars var detta njutbart, snygg komposition som rullar som man väntar. Kanske ett intro till ett naturprogram? :D

Snyggt jobbat!


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Mmmm, njuter!
Vangelis, here we come

Om man snackar om Flower Kings kan jag notera att ditt val av bas är långt ifrån.
Här har du hittat en bomullsinpackad bas, vilket jag upplever att FK är långt ifrån.
Kanske de använder bandlös bas men som du säger - de har definitivt mer tryck i deras grejer.

"The Brick" ger mig lite Miami Vice-vibbar och då är det närmast Phil Collins som gömmer sig bakom pad-draperierna.
Hej MaxB!

Tänkte lite mer generellt om Flower Kings..i denna låt har jag använt en mjuk synthbas för den funkade bäst i ljudbilden..
men har börjat fundera på vad som skall till för att få en klar, ljudstark ljudbild, utan att förlora dynamik..vete f-n.. :unsure:
Man får väl gå en kurs...Kul att du gillade låten och skoj att du relaterar till Miami Vice..Phil Collins var väl med och gästspelade där som
en programledare för någon B-Show om jag inte minns fel, och även med " In the Air tonight". Annars var det väl Jan Hammer  som skapade själva "Miami Vice" soundet och även signatur melodin, eller har jag fel? Tack för lyssning!





Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Håller med angående trummorna. Annars var detta njutbart, snygg komposition som rullar som man väntar. Kanske ett intro till ett naturprogram? :D

Snyggt jobbat!

Hello!

Ok! då skall trummorna ner...natur-rutan kanske :P TNX !


freddy

  • Gäst
Håller med angående trummorna. Annars var detta njutbart, snygg komposition som rullar som man väntar. Kanske ett intro till ett naturprogram? :D

Snyggt jobbat!

Hello!

Ok! då skall trummorna ner...natur-rutan kanske :P TNX !

:)


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Riktigt läckra ljud och väldigt snyggt klaviaturspel! Håller med cykeln om "pysljudet" och i viss mån också kantslaget! Sänk det en liten aning så blir det ändå mer njutbart! Skön låt!


Hej Asti!
Skoj att du gillar!..absolut..kollar på trummorna! /C