Forum > Färdiga produktioner
Harmonica Mike, Wernborg, Myrli, equality - Lazy
Tokai:
Jag har nog tyckt, hoppas jag, i en tidigare version, att denna låt är nog bland det bästa här på forumet, och nu ännu bättre.
Den har allt.
Spel, sång, mix - allt är perfekt.
Kan dock tänka mig att basen får lite (mer) kompression, ibland slår den igenom. Sångljudet skulle jag vilja ha lite mindre diskant på, lite mer retroljud, sas. Svårt att hitta en Neumann u47 kanske.
Jag verkkigen älskar sticket som kommer före munspelssolt. Mycket snyggt!
equality:
--- Citat från: Tokai skrivet 03.04.2009, 21:03:13 ---Jag har nog tyckt, hoppas jag, i en tidigare version, att denna låt är nog bland det bästa här på forumet, och nu ännu bättre.
Den har allt.
Spel, sång, mix - allt är perfekt.
Kan dock tänka mig att basen får lite (mer) kompression, ibland slår den igenom. Sångljudet skulle jag vilja ha lite mindre diskant på, lite mer retroljud, sas. Svårt att hitta en Neumann u47 kanske.
Jag verkkigen älskar sticket som kommer före munspelssolt. Mycket snyggt!
--- Slut citat ---
Tackar särskilt Tokai! Kul att du kom ihåg den gamla versionen. Ja, pöjkarna lyfte den helt klart! :D Har ingen perfekt ståbas men hoppas på trilogys uppföljare.
91:an:
Underbart! Det här är när jazz är som bäst. Jag försöker leta efter något att ha synpunkter på men jag får nog ge mej, instrument och sång är väldigt samspelta, ja till och med trummorna :D kalasbra!
ynot:
riktigt mys både i arr o framförande känns äkta som fan wernborg lirar skiten ur fölhogskolan o pianot sitter mumma trummorna välbalanserade. sången ligger fint kanske att det är lite fel reverb skulle vilja höra en torrare version där röken kommer ur röstens ljud vågor.
alles gött
ynot
equality:
91:an Va kul att du tycker att detta funkar och särskilt glad blev jag över att trummorna fick gk! Thnx!
ynot: Kan kika lite på sångreverbet. Kul att det gillas annars och co-lab med såna här säkra gossar kan ju inte gå fel egentligen.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida