Många bra tips jag tackar,
Jag har iaf kommit fram till ett minimum om 12 kanaler vill jag ha!
M-Audio projectmix ser kompetent ut men ... lite billig tycker jag! Vet inte varför jag får den känslan! Jag har inte sett en i verkliga livet så vem är jag att uttala mig!
Men jag har funderat och låter hellre linan löpa ut helt än att snåla och inte bli nöjd!
Jag funderar på denna uppsättning nu iaf och rekommendationer tas emot tacksammt!
TC ELECTRONIC KONNEKT 48 (utan fjärren)
Och som DAW controller Euphonix MC Controll
ni som kan vad tror ni?? Kommer börja med att investera i Kortet och sedan DAW controllern!
Du har bara 4 preamps, och sen 24 ingångar totalt, 12analoga. Varför inte skaffa en 8kanalig preamp med adat-ut så får du 20 ingångar varav 12 är med preamp.
Oj nu blev det mycket 8 kanalig preamp med adat-ut jag är ledsen men där fattade jag inte mycket, kan du ge mig en rekomendation på ett sådant ljudkort så kan jag läsa på lite mer!?
Ska förklara vad adat är.
Det är digital överföring. Det där tc-electronic kortet har totalt 24ingångar och 24 ut. Men endast 12in respektive 12ut är via kopparkablar. Hur funkar de övriga tro?
Joo...det är för att det är 2 adat ingångar och 2adat utgångar (fyra små svarta grejer på baksidan). Adat skapades för något annat i ljudteknik har jag för mig, men används främst idag som digital överföring. Varje adatkontakt kan hantera 8 kanaler simultant i en adat-lightpipe-sladd (fast bara åt ett håll).
Man behöver då något som gör om dessa digitala ut och ingångar till något användbart. Så antingen kan man skaffa en mixer som också hanterar adat, en annan dator (vad nu det skulle vara bra för) och sist bara en ad/da omvandlare.
Något som man kan skaffa är då en åtta-kanalig preamp med adat ut. Det är då 8preamps, alla med en analog utgång, sen finns det en adatkontakt. Kopplar man en adatsladd därifrån till tc-elektronickortet så får du in alla åtta preamps in i kortet med en sladd.
Adat-utgångarna kan man exempelvis koppla till en omvandlare som ger åtta analoga, balanserade utgångar.